Нд, 22.10.2017, 05:52
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 3 з 6«123456»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІ: ЛІТЕРАТУРА З ІНФОРМАТИКИ » 2.5 Пропозиції видавництва BHV » Майбутні курси за вибором (Обговорення ще не розроблених курсів за вибором)
Майбутні курси за вибором
Які курси за вибором ви вважаєте найважливішими?
1.Основи баз даних[ 6 ][15.38%]
2.Поглиблений курс з Ексель[ 8 ][20.51%]
3.Інформаційний працівник (комплексне використання кількох інф. технологій, проектна методика)[ 9 ][23.08%]
4.Основи комп'ютерного проектування (AutoCAD та ін.)[ 1 ][2.56%]
5.Основи об'єктно-орієнтованого проектування[ 6 ][15.38%]
6.Сучасні офісні інформаційні технології[ 19 ][48.72%]
7.Основи алгоритмізації[ 12 ][30.77%]
8.Основи інформаційної безпеки[ 7 ][17.95%]
9.інше[ 4 ][10.26%]
Усього відповідей: 39
salal Дата: Пн, 02.08.2010, 12:13 | Повідомлення № 31
Прописаний назавжди
Повідомлень: 272
Нагороди: 2
Рейтинг: 18
Чи доцільно в школі вводити елементи професійного навчання?
Коли я навчався в школі, у нас була група токарів. Жоден з моїх однокласників токарем так і не працював і не працює. Аналогічна ситуація буде і з бухобліком та адмініструванням.
Профнавчання - це задача технікумів та вузів. Там іде саме добір людей, які вже визначилися із вибором професій, а в школі слід формувати базові компетенції людини.

Що стосується профільності школи, то тут знову таки є моменти, які створюють проблеми. Наприклад, учні обирають філологічний профіль, бо там менше математики та фізики, а коли справа доходить до вибору професії, то виявляється, що їм невистачає знань з цих предметів.
Основна маса учнів після 9-го класу ще не визначилася із своєю майбутньою професією, а тому не може свідомо обрати профіль. І вони йдуть найпростішим шляхом, де не потрібно особливо напружуватися в навчанні. А потім про це шкодують. Нанімають репетиторів, витрачають гроші на вивчення того матеріалу, знання з якого вони могли б отримати і безплатно.

На мою думку, для всіх учнів слід встановити єдину базову програму, а профільне навчання повинно бути у формі додаткових спецкурсів для груп учнів, які формуються із учнів різних класів паралелі. Наприклад, одна група (2 учні із 10-А, 5 учнів із 10-Б, 1 учень із 10-В) вивчає поглиблено (а не розширено) математику, інша група - історію і так далі. Оце і буде профільність навчання. Основна задача профільності - надати учням можливості розвивати свої здібності в напрямі схильностей. Існуюча форма профільності навчання забезпечує це одиницям.

Виходить, що ми стврюємо складну, незручну ні для адміністрації школи, ні для вчителів систему, яка ж, до цього, неефективна для учнів.
До того ж профільність освіти значно ускладнює працю вчителя. Чи враховує держава цей факт при формуванні системи оплати праці? Ні. Це ще одна проблема, яка не сприяє росту ефективності навчального процесу.

Як підсумок: вважаю, що спецкурси повинні бути не професійно-спеціалізовані, а мати зміст загального прозначення. Наприклад, володіння текстовим редактором та іншими офісними технологіями потрібно людям багатьох професій, а бухоблік, адміністрування і т.п. - це вже занадто вузький напрям освіти. І може статися так, що жодному учню класу не згодиться.

Відредаговано: salal - Пн, 02.08.2010, 12:33
Andrey123q Дата: Пн, 02.08.2010, 13:00 | Повідомлення № 32
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1236
Нагороди: 3
Рейтинг: 84
Quote (salal)
На мою думку, для всіх учнів слід встановити єдину базову програму, а профільне навчання повинно бути у формі додаткових спецкурсів для груп учнів, які формуються із учнів різних класів паралелі.

підтримую Така система начебто в американській освіті?
Шестопалов Дата: Пн, 02.08.2010, 13:13 | Повідомлення № 33
Видавець посібників
Повідомлень: 1387
Нагороди: 11
Рейтинг: 172
Quote (salal)
всіх учнів слід встановити єдину базову програму, а профільне навчання повинно бути у формі додаткових спецкурсів для груп учнів

Саме так! Але крім ідеї потрібно ще її втілення у засоби навчання Єдиного базового курсу та додаткових спецкурсів, які силами вчителів із різних регіонів України створюємо з 2006 року. Ці засоби утворюють логічну і уживану систему навчання інформатики у середній школі. Наскільки нам це вдалося, див. "Варіанти навчання інформатики" на http://aspekt-edu.kiev.ua/


Відредаговано: Шестопалов - Пн, 02.08.2010, 13:19
salal Дата: Пн, 02.08.2010, 14:57 | Повідомлення № 34
Прописаний назавжди
Повідомлень: 272
Нагороди: 2
Рейтинг: 18
Quote (Шестопалов)
силами вчителів із різних регіонів України створюємо з 2006 року. Ці засоби утворюють логічну і уживану систему навчання інформатики у середній школі.

А у Вас є затверджені навчальні програми до цих засобів?
Коли ведеш мову з директором про надання годин, то, перш за все вказуєш, за якою програмою буде викладатися курс та обгрунтовуєш доцільність його викладання. А потім вже сам підбираєш засоби для її викладання (підручники, методички, ПЗ тощо). Якщо немає навчальних програм, то засоби не потрібні. І, взагалі, починати завжди потрібно з навчальної програми, а потім вже створювати під неї засоби. У мене є багато зразків Ваших засобів. Ось тільки не знаю як їх використовувати, бо в переліку допустимих МОНУ навчальних програм немає відповідних їм.
А може я помиляюсь? Тоді виправте мене та підкажіть, де їх взяти. Буду вдячний.

Відредаговано: salal - Пн, 02.08.2010, 14:58
Шестопалов Дата: Пн, 02.08.2010, 19:06 | Повідомлення № 35
Видавець посібників
Повідомлень: 1387
Нагороди: 11
Рейтинг: 172
Quote (salal)
А у Вас є затверджені навчальні програми до цих засобів?

Спроби були! Ось відповідь: "Рецензована програма не може бути рекомендована МОН України до використання у загальноосвітних навчальних закладах з однієї простої причини: станом на сьогоднішній день інформатика є обов’язковою до вивчення з 9 класу в усіх загальноосвітніх навчальних закладах і в 9 класах за діючою програмою вивчаються зовсім інші теми, ніж передбачено для 9 класу в рецензованій програмі". І хто дав таку рецензію? Може незалежний і об’єктивний експерт? Ні! Це один із авторів тієї самої "діючої" програми. Тим не менше, багато шкіл України використовують ті навчальні засоби, які вважають кращими і дешевшими незалежно від "освячення" МОНУ.
До речі, ніде в цивілізованому світі немає такого жорсткого адміністративного нагляду над використанням "саме тієї" навчальної літератури, як в Україні. Хіба що в Росії. Що на Вашу думку потрібно робити за таких умов? На щастя, не всі школи і вчителі звертають увагу на заборони МОНУ і роблять так, як вважають найкраще для свох учнів! Багато прикладів, коли школи починають вивчати інформатику з 2-го, 5-го або 7-го класів.
Ми ні з ким не "воюємо", нікому нічого не доказуємо. Ми в ринкових умовах пропонуємо свій "товар" на ваш вибір. Є інші засоби, може кращі, а може і ні. І тільки вам, вчителям, вирішувати, що найкраще підходить для ваших учнів і навчального процесу.

Додано (02.08.2010, 18:06)
---------------------------------------------

Quote (salal)
в переліку допустимих МОНУ навчальних програм

Хочете бути слухняним? Ніякого клопоту і чиновники різного гатунку від МОНУ скажуть: "Верной дорогой идёте, товарищ!"


Відредаговано: Шестопалов - Пн, 02.08.2010, 19:07
salal Дата: Пн, 02.08.2010, 23:35 | Повідомлення № 36
Прописаний назавжди
Повідомлень: 272
Нагороди: 2
Рейтинг: 18
Quote (Шестопалов)
Хочете бути слухняним? Ніякого клопоту і чиновники різного гатунку від МОНУ скажуть: "Верной дорогой идёте, товарищ!"

Не знаю де як, а у нас проводиться жорсткий контроль використання навчальних програм. Якщо, наприклад, директор виділяє години на предмет, то тут же вказує, за якою програмою він викладатиметься. Інакше в управлінні освітою не пропустять.
Я можу домовитися, щоб мені виділили години для факультативу, скажімо, у 8-му класі, але для цього слід надати затверджену програму.
serbor Дата: Вт, 03.08.2010, 02:13 | Повідомлення № 37
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 2
Рейтинг: 46
Quote (Шестопалов)
На щастя, не всі школи і вчителі звертають увагу на заборони МОНУ і роблять так, як вважають найкраще для свох учнів!

"Анархия - мать порядка"
volevikt Дата: Вт, 03.08.2010, 14:55 | Повідомлення № 38
Перспективна вчителька
Повідомлень: 1800
Нагороди: 24
Рейтинг: 199
"Анархія, анархія". B)
Що краще: взагалі не викладати той чи інший цікавий курс за вибором чи викладати, внісши невеликі зміни?
Моя думка: вчитель повинен орієнтуватися на учня, його потреби; а не на те, щоб строго слідувати "букві закону" (програмі).
Не знаю, де це прописано, але нам завжди наголошують в інституті вдосконалення вчителів, що вчитель має право при складанні календарного планування вносити свої зміни (якщо не помиляюся, до 10%).
В минулому навчальному році склала календарне планування для 11 класу за програмою «Навчальна програма з інформатики для 8-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів універсального та фізико-математичного профілів» (Укладачі: Биков В. Ю., Руденко В. Д.), при цьому повністю замінила один розділ. Подала зміни до програми на експертизу до ОІППО, отримала рецензію і дозвіл працювати за цією програмою.
swetikccc Дата: Вт, 03.08.2010, 19:38 | Повідомлення № 39
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3906
Нагороди: 25
Рейтинг: 355
Quote (serbor)
"Анархия - мать порядка"

Кропоткин П.А. - Анархия, ее философия, ее идеал. (аудиокнига)
http://letitbit.net/downloa....ar.html
http://depositfiles.com/ru/folders/JWERSRNJ3
:)
salal Дата: Вт, 03.08.2010, 20:43 | Повідомлення № 40
Прописаний назавжди
Повідомлень: 272
Нагороди: 2
Рейтинг: 18
Quote (volevikt)
вчитель повинен орієнтуватися на учня, його потреби; а не на те, щоб строго слідувати "букві закону" (програмі).

Красиво сказано. Але закон слід виконувати. На те він і закон. Чи Ви так не вважаєте?

Якщо вчителю дозволено вносити деякі корегування у навчальну програму, то цим доцільно скористатися, щоб "підігнати" програму під місцеві умови викладання. Таке корегування буде не тільки доцільним але й законним.
В обговоренні мова йшла про інше. Краще пояснити на прикладі. Наприклад, вчителю дали годину інформатики у 7-му класі, є підручник з інформатики для 7-го класу, він написаний відповідно до навчальної програми, яку розробив автор. Але ця програма не пройшла затвердження, а тому використання її в навчальному процесі незаконне. І програма і підручник подобається вчителю. Він бачить матеріал корисним для учнів і приймає рішення використати її в навчанні. До чого це може призвести?

По-перше: інспектування закладу з приводу використовуваних навчальних програм виявить дане порушення і будуть накладені відповідні покарання на вчителя та адміністрацію закладу. Попросту, вчителя заставлять повернути всю нараховану за викладання за цією програмою заробітну плату, а адміністрації (директору завучу) нарахують штрафи.
По-друге: скажімо, в 9-му або 10-му класі в законній програмі виявиться аналогічна тема і вчителю слід буде корегувати програму. Можливо обсяги корегування перевищать допустимі границі. Що тоді? Знову порушення і знову відрахування, штрафи.

Закон слід виконувати завжди, щоб не мати з цього приводу "головної болі". А що стосується потреб учня, то які є підстави вважати, що існуючі затверджені навчальні програми їх не задовольняють?

(До речі, потреби учня бувають двох видів: потреби, що виникають із його власних бажань, і потреби, що ставить перед ним суспільство. Для більшості учнів потреби першого виду обмежуються іграми та соціальними мережами. Потреби другого виду більш широкі та практичні. Вони якраз і прописані у держстандарті на освіту. Він може бути недосконалим. Але це вже інше питання.)

Іше одне: перш за все слід мати на увазі, що підручник - це навчальний посібник для конкретної програми. Для використання в навчальному процесі програма повинна бути узаконеною. Це задача її автора. Коли програма узаконена, для її реалізації створюються навчальні посібники (паперові або електронні підручики, навчальні презентації тощо). Для широкого офіційного їх використання необхідно провести експертизу їх змісту та форми і отримати гриф.

Якщо Ви вважаєте такі правила недоцільними, проаргументуйте.

Відредаговано: salal - Вт, 03.08.2010, 21:15
volevikt Дата: Вт, 03.08.2010, 21:15 | Повідомлення № 41
Перспективна вчителька
Повідомлень: 1800
Нагороди: 24
Рейтинг: 199
Не зрозуміли Ви мене.
Quote (salal)
Але закон слід виконувати. На те він і закон. Чи Ви так не вважаєте?

Я не пишу програми, беру лише ті, що затверджені МОНУ. Але іноді вношу корективи,
Quote (salal)
щоб "підігнати" програму під місцеві умови викладання.

Якби Ви прочитали мої попередні повідомлення, Ви б зрозуміли про що йде мова.
Якщо в програмі конкретно прописане програмне забезпечення (ліцензоване), яке школа не може придбати; то чому вчитель не може внести корективи на користь вільного ПЗ?
Щодо підручника, я завжди прописую в класному журналі, а діти в щоденниках, матеріал по підручнику, який отримала школа і який затверждений МОНУ. А викладаю так, щоб дітям було цікаво і зрозуміло, і неважливо, яким підручником для підготовки я користуюся.
Quote (salal)
В обговоренні мова йшла про інше.

Можливо я щось неправильно зрозуміла, але вважаю, що якщо тема "Майбутні курси за вибором" то мається на увазі обговорення існуючих, затверджених МОНУ, та планування наступних курсів за вибором.
salal Дата: Вт, 03.08.2010, 21:25 | Повідомлення № 42
Прописаний назавжди
Повідомлень: 272
Нагороди: 2
Рейтинг: 18
Quote (salal)
В обговоренні мова йшла про інше.

Тут я мав на увазі обговорення використання підручників видавництва "Аспект" (Шестопалов). Особисто мені вони подобаються. Я їх використовував у підтримку "старої" навчальної програми. Але не бачу можливості використовувати його нові підручники (ті, для яких немає узаконених навчальних програм), не порушуючи законодавство.


Відредаговано: salal - Вт, 03.08.2010, 21:26
serbor Дата: Ср, 04.08.2010, 01:47 | Повідомлення № 43
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 2
Рейтинг: 46
Quote (volevikt)
"Анархія, анархія".
Що краще: взагалі не викладати той чи інший цікавий курс за вибором чи викладати, внісши невеликі зміни?

В условиях существующей беззаконности, бардака и безнаказанности я практически всегда вношу "невеликі зміни" в учебные программы. Но кто может гарантировать, что изменения, которые внес учитель грамотны, уместны? Или может учитель просто ищет лазейку, чтобы облегчить себе жизнь, не хочет работать.
Кто станет информатику проверять? А если станет, что он поймет? У нас в соседней школе учитель информатики в курсе программирования целый год "изучал" с учениками алгоритм построения окружности через вычисление координат точек. Когда была проверка преподавания информатики в этой школе, он заявил, что это соответствует его календарному плану, который утвержден. А мне лично (меня пригласили в группу проверяющих) он заявил, что в информатике каждый учитель что хочет, что знает, то и преподает. А программу базового курса информатики, рассчитанную на 1 час в неделю, он рассписал на 2 часа в неделю, мотивируя тем, что ему нужно просто отработать выделенные часы. Справку то по поводу его преподавания благодаря мне плохую написали, но ничем плохим для него это не обернулось. Продолжает в том же духе. На повышение категории он не претендует, ему и так комфортно.
GаrDArik Дата: Ср, 04.08.2010, 01:53 | Повідомлення № 44
Прописаний назавжди
Повідомлень: 326
Нагороди: 0
Рейтинг: 9
короче, з викладанням інф-ки повна фігня. Хто шо хоче - те і робе.(
serbor Дата: Ср, 04.08.2010, 02:06 | Повідомлення № 45
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 2
Рейтинг: 46
Quote (GаrDArik)
з викладанням інф-ки повна фігня. Хто шо хоче - те і робе

Для нескольких сотен творческих учителей - условия для реализации своих задумок.
Для тысяч остальных учителей - лазейка для халтуры и очковтирательства.
Не согласны? Сделайте срез знаний по базовому курсу информатики в какой-либо группе студентов-первокурсников сразу в сентябре и вы убедитесь, ничему большинство из них в школе не научили.
При желании внегласно такой срез легко организовать.
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІ: ЛІТЕРАТУРА З ІНФОРМАТИКИ » 2.5 Пропозиції видавництва BHV » Майбутні курси за вибором (Обговорення ще не розроблених курсів за вибором)
Сторінка 3 з 6«123456»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.