Ср, 20.09.2017, 06:57
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 3 з 3«123
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ XІІ: СПІЛКУВАННЯ, РОЗВАГИ, ВІДПОЧИНОК, РІЗНЕ » 13.5 Суспільство і Я » Учні та сьогодення
Учні та сьогодення
bobaxro Дата: Сб, 15.05.2010, 12:43 | Повідомлення № 1
Новий користувач
Повідомлень: 3
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
На одному з освітянських сайтів, найшов ось таку статтю:

У вітчизняних школах знову дисципліна - тільки відтепер порядок встановлюють учні. За нудний урок, зайву м'якість і невисокий соціальний статус школярі принижують і ображають своїх вчителів

Поки в столичній школі № 309 у районі Позняки йдуть уроки, кілька старшокласників проводять час на шкільному подвір’ї. Дозвілля прогульники скрашують літровим пакетом дешевого портвейну та кількома літрами пива.

Підлітки впевнені, що за прогул їх очікує максимум запис у щоденнику, за який пожурять батьки. Дуже добре засвоївши свої права, нинішні школярі обов'язками нехтують.

"Раніше, за радянських часів, школярі сильно залежали від учителів, існувала своєрідна диктатура. Сьогодні старі норми перестали працювати, а нові ще не вироблені", - вважає Володимир Паніотто, директор Київського міжнародного інституту соціології.

Відсутність нових норм заповнюють вироблені самими тінейджерами потворні форми.

Учні 309-ї школи охоче розповідають про свої взаємини з освітянами. "Вчительку англійської, що виходила з кабінету, облили самогоном, - згадує, не називаючи своїх імені та прізвища, один з хлопців і при цьому робить ковток спиртного. - А що вона зробить? Ми взимку приносили кулі снігу до класу та кидали в неї".

Його приятель, що стяв поруч, старшокласник Леонід, жваво розповідає, як "заради веселощів" був на уроці, накурившись марихуани. "Училка щось говорила, а я сміявся, нічого не розумів", - з посмішкою згадує він.

Вседозволеність і навіть відкрита агресія підлітків по відношенню до викладачів стають нормою у багатьох навчальних закладах. На цьому тлі меркне нашумілий російський серіал про підлітків "Школа", хоча його перипетії багато хто вважав скандальної вигадкою.

Гостроту проблеми визнає і міністр освіти України Дмитро Табачник. "Гірше за все правове безправ'я вчителя, - коментує він ситуацію. - Вчитель не захищений від агресії неповнолітніх та приниження від батьків".

А засновник приватного ліцею Гранд Михайло Співаковський впевнений, що частина провини лежить і на самих вчителях, а також внутрішньошкільних порядках, заснованих на придушенні. "Учитель сьогодні безнадійно відстав від учня, - міркує він. - Педагоги старорежимні та вони переносять ворожий совковий менталітет на нове покоління".

Принижені й ображені

Вихованці триста третьої київської школи, що на Харківському масиві, затягуючись сигаретами Chesterfild в шкільній курилці, стихійно організованій на задньому дворі, з ентузіазмом описують свої навчальні будні. "Сфотографували вчителя на уроці, виклали в інтернет і підписали: Лох", - пишається подвигом дев'ятикласник Юра.

Підлітки навперебій пояснюють, за що педагог здобув таку славу - з'ясовується, за зайву м'якість. Але це не єдиний гріх, за який педагогів карають їхні учні. Якщо школярам лекція здається малоцікавою, вчительку можуть обірвати фразою: "Ти що офігела?", діляться досвідом школярі з 303-ї школи.

У Співаковського тому є пояснення: "Учитель перестав бути єдиним джерелом знань, і тому поваги до нього стало менше".

Втім, у чорний список до неповнолітніх хамів найчастіше потрапляють вчителі з далеко небездоганною репутацією. Так, за словами учнів триста третьої школи, одна з викладачок "може випивши прийти на урок" і тоді її просто ніхто не слухає.

Пасивний протест проти нудного уроку або несимпатичного викладача - це тільки квіточки, вважає 27-річний вчитель історії Олег Чайка. "Я стикався з підлітковими погрозами порізати десь у підворітті (за погану оцінку)", - ділиться він своїм педагогічним досвідом.

Оскільки школа знаходиться в центрі столиці і діти тут, за його словами, в основному із "забезпечених інтелігентних родин", то далі слів справа не пішла. "Якщо б я працював десь на Південній Борщагівці, цілком можливо, одними погрозами б не відбувся", - розповідає Чайка.

Серед любителів виводити педколектив з рівноваги історик виділяє саме нащадків благополучних батьків: "Як правило, це розумні начитані діти". Мовляв, саме такі "непосередні уми" здатні усвідомлено і витончено вести "підривну діяльність" проти вчителів.

Школи міських околиць і великих спальних районів виділяються більш масовим і розгнузданим свавіллям. "З найшкідливіших пустощів - розгвинтити болти на стільці так, щоб, сідаючи, вчитель неодмінно впав, - згадує Володимир Домарацький, який пропрацював півтора року після закінчення педвузу в 237-й школі Києва, розташованій недалеко від станції метро Харківська, а тепер вчитель історії в іншій столичній школі № 296. - Але були й такі, хто дозволяв собі пити пиво прямо на уроці".

Тут же Домарацький згадує, як під час перерви учні запустили у вчителя вазоном з квітами.

Зі старшокласників бере приклад малеча: учні шостого класу колективно заплювали з трубочок вчительку, яка чи то з остраху, чи то по доброті душевній не змогла їх поставити на місце, згадує реалії школи спального району Домарацький.

Зате останній писк шкільної моди - зняте на мобільний та викладене в інтернеті відео за участю вчителів - все ж таки більш гуманна форма по відношенню до педколективу. "Старшокласники зняли на уроці фільм, коли я вичитував одну з дівчінок. А зверху наклали озвучку в стилі (українського письменника-сатирика, відомого своїм використанням ненормативної лексики) Леся Подерв'янського, але благо, без матів", - описує Чайка "кіно" зі своєю участю, яке знайшов у Всесвітній мережі.

Добре і погано

Чайка впевнений, сучасні школярі зовсім не знають, що таке добре і що таке погано, проте відмінно вивчили, що дорослим можна і чого не можна робити по відношенню до дітей. "Не можна вигнати дитину з класу - це порушення його конституційних прав, - говорить вчитель про те, що сьогодні добре відомо тінейджерам. - Адже таким чином педагог заважає його реалізації права на отримання освіти".

Учитель беззахисний у конфліктній ситуації, яку затіяли школярі, відзначає київський психолог Юрій Калашников, оскільки освітні структури стоять перш за все на захисті прав дитини. "Йому (педагогу) не з ким проконсультуватися і немає до кого звернутися за допомогою, - пояснює він. - У педагогічних вузах не вивчають конфліктології на практиці".

Підлітки розуміють це і використовують слабкість для вираження агресії, вважає Домарацький: "Діти нахабні, бо добре знають свої права і не знають обов'язків".

Діти відчувають найменшу фальш в характері вчителя і з властивим їм максималізмом прагнуть покарати його за це. Вони частіше ведуть себе по-хамськи з тими педагогами, у яких перебільшений імідж правильних і високоморальних, запевняє Калашников. "Вони бачать невідповідність - людина грає певну роль, а в душі не така", - говорить він.

Психолог згадує випадок зі своєї практики, коли школяр мотивував свою провокаційну поведінку так: "Щоб усі бачили, що вони (вчителі) не такі гарні!". Калашников упевнений: вчитель повинен в першу чергу бути цікавою особистістю.

Співаковський вважає, що дітям у звичайній школі просто немає з кого брати приклад. Вчителі, які отримують мізерну зарплату, для учнів - не авторитет, констатує він і тут же приводить позитивний приклад: "Приватні школи мають можливість створити особливе середовище, де неподобства і хуліганства значно менше".

Однак і в приватних навчальних закладах теж є свої підводні камені: "Хто платить гроші, той і музику замовляє, - зауважує Чайка. - Будь-яка дитина може підійти і сказати (учителеві): "Це я буду робити, а це ні".

Юрій Шукевич, директор київського Фінансового ліцею, підліткове свавілля пов'язує з кризою домашнього виховання. За словами педагога, батько одного з його учнів так виправдовувався за грубу поведінку сина: "Що ви хочете? Я тижнями не буваю вдома!". Шукевич приводить сумну статистику: в Україні на спілкування з дитиною батьки в середньому витрачають 5-7 хв. на день.

Мовчання у шкоду

Сучасні школярі вже давно не тремтять перед роз'яснювальною бесідою в стилі Макаренко, та й у покарання з боку правоохоронних органів не вірять, зауважують експерти. Тому вчителю залишається одне - терпіти, одностайні вони.

До того ж міліція не веде облік хуліганських правопорушень, скоєних у стінах школи. Причому за витівки карають не неповнолітнього хулігана, а його батьків. І то лише штрафом у розмірі до 340 грн.

"Вплинути на відео образливого характеру неможливо, адже цей процес не регламентується законодавчо", - додає Микола Гулевич, старший оперуповноважений департаменту кримінальної міліції у справах дітей МВС України.

Інтернат суворого режиму або нагляд дитячої кімнати міліції світять юним правопорушникам тільки в особливо тяжких випадках - зґвалтування, вбивства або тілесні ушкодження. А на ділі це просто "страшилки", впевнений вчитель Чайка.

"Дитячою кімнатою міліції можуть тільки лякати, - говорить він. - Ніхто цим не буде займатися. Максимум можуть відвести до психолога. На цьому все закінчиться до наступного приводу".

Та й керівники шкіл виносити сміття з хати не поспішають. Київський вчитель права, що не побажав назвати своє ім'я, згадує випадок, коли дев'ятикласники намагалися зґвалтувати дівчинку в шкільній роздягальні, а коли дійшло до розгляду, страх перед вищим начальством змусив директора зам'яти справу. Будь-яка подія, навіть якщо в ній безпосередньо не замішані педагоги, тягне за собою численні перевірки не тільки відділу освіти, а й прокуратури.

Міністр Табачник упевнений: щоб учитель міг вільно зітхнути, школу треба звільнити від "нескінченних і безглуздих перевірок і жорсткого командного стилю самовдоволених начальників".

"Європейські школи мають набагато більше самостійності, - порівнює Шукевич, який виступає за фінансову, технічну та навчальну автономію шкіл. - Адже якщо школа стане більш незалежною, педагоги перестануть боятися відкрито заявляти про свої проблеми".

А міліціонер Гулевич радить вчителям у будь-якому випадку бити тривогу та відкрито заявляти про випадки підліткового беззаконня, інакше вплинути і покарати винних буде неможливо. "Мовчання одного вчителя - проблема для всього колективу, - резюмує відомий український правозахисник Едуард Багіров. - Не можна допустити порушення дітьми прав дорослих".

Автор: Ганна Солуніна (Кореспондент, № 17, 7-13 травня 2010)

Колеги, а що чекає нас далі? Ситуація катастрофічна

bochik Дата: Нд, 16.05.2010, 20:45 | Повідомлення № 31
Часто заходить...
Повідомлень: 82
Нагороди: 0
Рейтинг: 5
я мыслю так: мне повезло с учениками и контингентом в школе, хотя я работаю в самой обычной львовской средней школе.
Согласен, что дело в системе, неком поле, которое создаёт администрация и педагогический коллектив, а точнее в Критической массе работающих в школе учителей.
Носсрат Пезешкиан говорил: "Чтобы получить то, чего никогда не имел, начни делать то, чего никогда не делал"
У меня нет идеального порядка и тишины на уроках, но я этого и не требую. Зато есть рабочая обстановка и интерес совместного поиска, решения задач. Как так получается: разные формы, наверное потому, что я много сам учусь, увлекаюсь кроме информатикой многим, наверное поэтому. А детей остаётся в глубине души только пожалеть, а внешне: дать возможность каждому, каждому ребёнку увидеть альтернативу их теперешним взглядам потребителей, дать положительный опыт обучения и достижения результатов в учёбе.
КРоме уделения времени и любви детям - в школе ничего не работает. Время+любовь = результат.
pasichov Дата: Нд, 16.05.2010, 21:38 | Повідомлення № 32
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (dpi)
Они умнее чем Вы думаете. Уважайте, а лучше, любите их

Вот это абсолютно верно. Если учитель не ЛЮБИТ детей, если они все у него сволочи и хамы, если единственный сособ заставить их учиться и слушать - страх, - надо быстренько менять профессию.
Уже вспомнался в одной из тем Сократ, который еще в 5 в. до н.э. учтвеждал, что современная молодежь (ему современная!) глупа, погрязла в пороках и погубит мир... Не стоит ему уподобляться. Нынешние дети ДРУГИЕ. Не хуже и не лучше прежних. Они просто ДРУГИЕ. И общество нынче ДРУГОЕ. Нравится нам, или нет, но оно ДРУГОЕ! А мы хотим использовать ТЕ ЖЕ МЕТОДЫ ВОСПИТИНИЯ И ОБУЧЕНИЯ не понимая, что для ДРУГИХ детей в ДРУГОМ обществе нужны ДРУГИЕ методы. И одна из основных причин нынешнего ПЛАЧЕВНОГО положения дел в образовании - это МАССОВОЕ ПРИМИНЕНИЕ "ТРАДИЦИОННЫХ, ПРОВЕРЕННЫХ" методов в условиях, когда они ПРОСТО НЕ МОГУТ быть эффективными. Результат говорит сам за себя.
А "широкий учительський загал" делает АБСОЛЮТНО ПРОТИВОПОЛОЖНЫЙ ВЫВОД - нужно усиливать "репрессии", как в старые добрые времена: ставить детей на колени в угол, желательно на горох, пороть по субботам или перед строем заставлять курицу жрать, как Макаренко...Увы, время ДРУГОЕ, и дети ДРУГИЕ...

Quote (bochik)
согласен,что дело в системе, неком поле, которое создаёт администрация и педагогический коллектив, а точнее в Критической массе работающих в школе учителей.
Носсрат Пезешкиан говорил: "Чтобы получить то, чего никогда не имел, начни делать то, чего никогда не делал"
У меня нет идеального порядка и тишины на уроках, но я этого и не требую. Зато есть рабочая обстановка и интерес совместного поиска, решения задач. Как так получается: разные формы, наверное потому, что я много сам учусь, увлекаюсь кроме информатикой многим, наверное поэтому. А детей остаётся в глубине души только пожалеть, а внешне: дать возможность каждому, каждому ребёнку увидеть альтернативу их теперешним взглядам потребителей, дать положительный опыт обучения и достижения результатов в учёбе.
КРоме уделения времени и любви детям - в школе ничего не работает. Время+любовь = результат.

Я готов подписаться под каждым словом!!! Полностью разделяю позицию bochik, !!!

Відредаговано: pasichov - Нд, 16.05.2010, 21:43
Ковальчук_Олександр Дата: Нд, 16.05.2010, 22:41 | Повідомлення № 33
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3621
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
Не мало важливою є втрата загальноприйнятних норм моралі серед учнів, відчуття відповідальності, честі, гідності, справедливості. Деградація учнів в цьому напрямку неймовірно стрімко зростає. Адже сприяючих факторів більш ніж достатньо.
Загалом більшість учнів, навіть на наш погляд найгірших є цілком нормальними людьми, але на уроці ми маємо колектив, який зазвичай заодно і якщо його (колектив) не зацікавити або проявити слабкість характеру, втрачається контроль і з кожним уроком поведінка буде гіршати.
Також я переконався на власному досвіді, що не дай Боже весь клас називати, що вони погані, ведуть себе як ідіоти і т.д. - від того буде тільки гірше, відносини з колективом загострятимуться.
У випадку, коли клас зриває урок, претензії пред’являти не до всього класу, а виключно до тих учнів, які цей урок зірвали (2-х, 5-ти, 10-ти). Після уроків поговорити з кожним з порушників індивідуально, добитись від нього обіцянки більше так не поводитись.
Коротше кажучи, учні зараз дійсно інші і наш вчительський обов’язок адаптуватись до нинішніх умов, використовувати такі методи, які зацікавлять учнів до роботи і отримання результатів, нехай початкового рівня. Один з таких методів - диференційовані практичні і контрольні роботи.
Звичайно є важкі випадки, де ніякі методи не подіють, але все ж намагатись потрібно.
Нам не варто очікувати, що влада стане на нашу сторону, нинішній стан речей їх задовільняє.
ЛЕВ-КОРОЛЬ Дата: Нд, 16.05.2010, 23:01 | Повідомлення № 34
Експерт по тестах
Повідомлень: 109
Нагороди: 1
Рейтинг: 7
Quote (pasichov)
Нынешние дети ДРУГИЕ. Не хуже и не лучше прежних. Они просто ДРУГИЕ. И общество нынче ДРУГОЕ. Нравится нам, или нет, но оно ДРУГОЕ! А мы хотим использовать ТЕ ЖЕ МЕТОДЫ ВОСПИТИНИЯ И ОБУЧЕНИЯ не понимая, что для ДРУГИХ детей в ДРУГОМ обществе нужны ДРУГИЕ методы. И одна из основных причин нынешнего ПЛАЧЕВНОГО положения дел в образовании - это МАССОВОЕ ПРИМИНЕНИЕ "ТРАДИЦИОННЫХ, ПРОВЕРЕННЫХ" методов в условиях, когда они ПРОСТО НЕ МОГУТ быть эффективными. Результат говорит сам за себя.

и я готов подписаться под каждым словом!!! Полностью разделяю такую позицию.

+ як вам мої ідеї :

1) щоб у кожному класі на кожному уроці було по <=15 учнів.
2) І може змінити тривалість уроків. Не зменшити, як на перший погляд може здатися, що це посприяє покращенню дисципліни на уроках, а навпаки збільшити.
8-9 кл. - по 50-60 хв.
10-11 кл. - по 80 хв.

Класи пополам, і уроки вдвічі довші. Чи це вже занадто, і нездраво.

pasichov Дата: Нд, 16.05.2010, 23:29 | Повідомлення № 35
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (ЛЕВ-КОРОЛЬ)
) щоб у кожному класі на кожному уроці було по <=15 учнів.
2) І може змінити тривалість уроків. Не зменшити, як на перший погляд може здатися, що це посприяє покращенню дисципліни на уроках, а навпаки збільшити.
8-9 кл. - по 50-60 хв.
10-11 кл. - по 80 хв.

ІМХО, це не зовсім пов"язані між собою речі. Більшість сільських шкіл і согодні мають класи з бажаною вам кількістю учнів. І що, там кращі результати? Між іншим, за кородоном в школах класи завжди по 35-45 учнів.
І уроки робити довші, ІМХО, не треба. Можна (і треба) в старшій школі ставити спарені уроки,

ЛЕВ-КОРОЛЬ Дата: Нд, 16.05.2010, 23:39 | Повідомлення № 36
Експерт по тестах
Повідомлень: 109
Нагороди: 1
Рейтинг: 7
Quote (pasichov)
це не зовсім пов"язані між собою речі

Ну чому ж? Хай кожен згадає свій самий "буйний" клас, і скаже, чи вони(учні) такі ж на уроках іноземної чи укр.мови, тобто тоді, коли клас ділиться на групи.

Зривають уроки тоді, коли є настрій і коли вони разом. От я і пропоную, якось з цією ситуацію боротися.
Бо дійсно, таких дітей, яких і оцінка не цікавить, і батьки яких не мають впливу - так просто словесними переконаннями не втихомириш. Потрібна психологія...

Ну може тривалість уроку і не буде дієвим методом, але тасування класу повинно спрацювати. Розробити б систему...

sgrecords Дата: Нд, 16.05.2010, 23:46 | Повідомлення № 37
Активний учасник
Повідомлень: 604
Нагороди: 2
Рейтинг: 59
Quote (pasichov)
А "широкий учительський загал" делает АБСОЛЮТНО ПРОТИВОПОЛОЖНЫЙ ВЫВОД - нужно усиливать "репрессии", как в старые добрые времена

Исходя из цитаты, нахожусь в "широком загалі". Может у вас все чинно и красиво в вашем заведении, педколектив в едином порыве следует одной цели одними методами и вы не сталкиваетесь с открытым дибилизмом, хамством учеников. Лично у меня за время работы в этой сфере не было ни одного конфликта с учащимся где имело бы место оскорбление, причем обоюдное, наверное тоже из-за своей модели поведения. Розги и горох не надо воспринимать буквально, все это понимают, но псевдо-демократия и увлечение психоанализом детишек привело к тому что ученики оказались мало управляемые, без авторитета учителя и т.д. Порядок должен быть однозначно, чем это достигает каждый из-нас, остается на совести каждого.
Ogorodets Дата: Пн, 17.05.2010, 00:05 | Повідомлення № 38
Назавжди з нами
Повідомлень: 834
Нагороди: 1
Рейтинг: 42
Вот, Геннадий уже ближе к телу... Я не говорю, что везде хамы и негодяи. Я уже 5 лет снимаю выпускные в другой школе на окраине города. Дети - небо и земля по сравнению с нашими. На последнем звонке, ждал пока дети отфоткаются и присел на лавочку с одним из родителей. По-ходу пьесы спросил у него: как так получается, что у вас нормальные, адекватные дети в школе? На что он ответил: а у нас родители нормальные... После бесед и советов профилактик с нашими родителями - неоднократно вспоминал слова этого дядьки...
sgrecords Дата: Пн, 17.05.2010, 00:16 | Повідомлення № 39
Активний учасник
Повідомлень: 604
Нагороди: 2
Рейтинг: 59
Quote (Ogorodets)
в другой школе на окраине города. Дети - небо и земля по сравнению с нашими.

Вот и мне хотелось бы что бы мой ребенок учился в школе в которой учился я, необязательно в той самой. Недавно ездил к себе на родину агитировать абитуриентов (в сельскую школу). Как будто я там был вчера, порядки те же, поведение обычное, не шокирующее, пообщался с 9-11-класниками, впечатления самые положительные.
Ogorodets Дата: Пн, 17.05.2010, 00:39 | Повідомлення № 40
Назавжди з нами
Повідомлень: 834
Нагороди: 1
Рейтинг: 42
По теме: интересная статистика, собранная департаментами полиции и народного образования в городе Фулертоне, штат Калифорния, США.
Основные проблемы в школе в 1940 году:
1. Ученики разговаривают во время уроков
2. Жуют жвачку
3. Шумят
4. Бегают по коридорам
5. Не соблюдают очередей
6. Одеваются не по правилам
7. Сорят в классах
Основные проблемы в школе в 1998 году:
1. Употребление наркотиков
2. Употребление алкоголя
3. Беременности
4. Самоубийства
5. Изнасилования
6. Ограбления
7. Избиения
Комментарий, как говорится, излишний. Практически по всем показателям мы уже догнали и перегнали школьников Фулертона.


Відредаговано: Ogorodets - Пн, 17.05.2010, 02:51
dpi Дата: Пн, 17.05.2010, 04:10 | Повідомлення № 41
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (sgrecords)
без авторитета учителя и т.д.

Но авторитет зависит только от учителя. Если он есть, его не испортят ученики или администрация.
sgrecords Дата: Пн, 17.05.2010, 09:18 | Повідомлення № 42
Активний учасник
Повідомлень: 604
Нагороди: 2
Рейтинг: 59
Значит все дело в кадрах, а мы на детей зря... Я в широком смысле слова. "Авторитет учителя" не персональный, а как понятие, школа как институт воспитания утрачивает свою силу, надеюсь пока не повсеместно.
mudrak Дата: Пн, 17.05.2010, 09:38 | Повідомлення № 43
Активний учасник
Повідомлень: 590
Нагороди: 3
Рейтинг: 32
Quote (dpi)
Но авторитет зависит только от учителя

В плані створення авторитету - так!
Quote (dpi)
Если он есть, его не испортят ученики или администрация.

Є (поки-що, на щастя небагато) таких учнів, що можуть "посприяти" втраті авторитету, а що-до адміністрації...є такі адміністратори, стиль роботи яких якраз і полягає в "опусканні" вчителя, заграванні з учнями та батьками, і "лизанні" вищого начальства.
Форум інформатиків » РОЗДІЛ XІІ: СПІЛКУВАННЯ, РОЗВАГИ, ВІДПОЧИНОК, РІЗНЕ » 13.5 Суспільство і Я » Учні та сьогодення
Сторінка 3 з 3«123
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.