Сб, 18.11.2017, 15:44
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 1 з 3123»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ XІІ: СПІЛКУВАННЯ, РОЗВАГИ, ВІДПОЧИНОК, РІЗНЕ » 13.5 Суспільство і Я » Учні та сьогодення
Учні та сьогодення
bobaxro Дата: Сб, 15.05.2010, 11:43 | Повідомлення № 1
Новий користувач
Повідомлень: 3
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
На одному з освітянських сайтів, найшов ось таку статтю:

У вітчизняних школах знову дисципліна - тільки відтепер порядок встановлюють учні. За нудний урок, зайву м'якість і невисокий соціальний статус школярі принижують і ображають своїх вчителів

Поки в столичній школі № 309 у районі Позняки йдуть уроки, кілька старшокласників проводять час на шкільному подвір’ї. Дозвілля прогульники скрашують літровим пакетом дешевого портвейну та кількома літрами пива.

Підлітки впевнені, що за прогул їх очікує максимум запис у щоденнику, за який пожурять батьки. Дуже добре засвоївши свої права, нинішні школярі обов'язками нехтують.

"Раніше, за радянських часів, школярі сильно залежали від учителів, існувала своєрідна диктатура. Сьогодні старі норми перестали працювати, а нові ще не вироблені", - вважає Володимир Паніотто, директор Київського міжнародного інституту соціології.

Відсутність нових норм заповнюють вироблені самими тінейджерами потворні форми.

Учні 309-ї школи охоче розповідають про свої взаємини з освітянами. "Вчительку англійської, що виходила з кабінету, облили самогоном, - згадує, не називаючи своїх імені та прізвища, один з хлопців і при цьому робить ковток спиртного. - А що вона зробить? Ми взимку приносили кулі снігу до класу та кидали в неї".

Його приятель, що стяв поруч, старшокласник Леонід, жваво розповідає, як "заради веселощів" був на уроці, накурившись марихуани. "Училка щось говорила, а я сміявся, нічого не розумів", - з посмішкою згадує він.

Вседозволеність і навіть відкрита агресія підлітків по відношенню до викладачів стають нормою у багатьох навчальних закладах. На цьому тлі меркне нашумілий російський серіал про підлітків "Школа", хоча його перипетії багато хто вважав скандальної вигадкою.

Гостроту проблеми визнає і міністр освіти України Дмитро Табачник. "Гірше за все правове безправ'я вчителя, - коментує він ситуацію. - Вчитель не захищений від агресії неповнолітніх та приниження від батьків".

А засновник приватного ліцею Гранд Михайло Співаковський впевнений, що частина провини лежить і на самих вчителях, а також внутрішньошкільних порядках, заснованих на придушенні. "Учитель сьогодні безнадійно відстав від учня, - міркує він. - Педагоги старорежимні та вони переносять ворожий совковий менталітет на нове покоління".

Принижені й ображені

Вихованці триста третьої київської школи, що на Харківському масиві, затягуючись сигаретами Chesterfild в шкільній курилці, стихійно організованій на задньому дворі, з ентузіазмом описують свої навчальні будні. "Сфотографували вчителя на уроці, виклали в інтернет і підписали: Лох", - пишається подвигом дев'ятикласник Юра.

Підлітки навперебій пояснюють, за що педагог здобув таку славу - з'ясовується, за зайву м'якість. Але це не єдиний гріх, за який педагогів карають їхні учні. Якщо школярам лекція здається малоцікавою, вчительку можуть обірвати фразою: "Ти що офігела?", діляться досвідом школярі з 303-ї школи.

У Співаковського тому є пояснення: "Учитель перестав бути єдиним джерелом знань, і тому поваги до нього стало менше".

Втім, у чорний список до неповнолітніх хамів найчастіше потрапляють вчителі з далеко небездоганною репутацією. Так, за словами учнів триста третьої школи, одна з викладачок "може випивши прийти на урок" і тоді її просто ніхто не слухає.

Пасивний протест проти нудного уроку або несимпатичного викладача - це тільки квіточки, вважає 27-річний вчитель історії Олег Чайка. "Я стикався з підлітковими погрозами порізати десь у підворітті (за погану оцінку)", - ділиться він своїм педагогічним досвідом.

Оскільки школа знаходиться в центрі столиці і діти тут, за його словами, в основному із "забезпечених інтелігентних родин", то далі слів справа не пішла. "Якщо б я працював десь на Південній Борщагівці, цілком можливо, одними погрозами б не відбувся", - розповідає Чайка.

Серед любителів виводити педколектив з рівноваги історик виділяє саме нащадків благополучних батьків: "Як правило, це розумні начитані діти". Мовляв, саме такі "непосередні уми" здатні усвідомлено і витончено вести "підривну діяльність" проти вчителів.

Школи міських околиць і великих спальних районів виділяються більш масовим і розгнузданим свавіллям. "З найшкідливіших пустощів - розгвинтити болти на стільці так, щоб, сідаючи, вчитель неодмінно впав, - згадує Володимир Домарацький, який пропрацював півтора року після закінчення педвузу в 237-й школі Києва, розташованій недалеко від станції метро Харківська, а тепер вчитель історії в іншій столичній школі № 296. - Але були й такі, хто дозволяв собі пити пиво прямо на уроці".

Тут же Домарацький згадує, як під час перерви учні запустили у вчителя вазоном з квітами.

Зі старшокласників бере приклад малеча: учні шостого класу колективно заплювали з трубочок вчительку, яка чи то з остраху, чи то по доброті душевній не змогла їх поставити на місце, згадує реалії школи спального району Домарацький.

Зате останній писк шкільної моди - зняте на мобільний та викладене в інтернеті відео за участю вчителів - все ж таки більш гуманна форма по відношенню до педколективу. "Старшокласники зняли на уроці фільм, коли я вичитував одну з дівчінок. А зверху наклали озвучку в стилі (українського письменника-сатирика, відомого своїм використанням ненормативної лексики) Леся Подерв'янського, але благо, без матів", - описує Чайка "кіно" зі своєю участю, яке знайшов у Всесвітній мережі.

Добре і погано

Чайка впевнений, сучасні школярі зовсім не знають, що таке добре і що таке погано, проте відмінно вивчили, що дорослим можна і чого не можна робити по відношенню до дітей. "Не можна вигнати дитину з класу - це порушення його конституційних прав, - говорить вчитель про те, що сьогодні добре відомо тінейджерам. - Адже таким чином педагог заважає його реалізації права на отримання освіти".

Учитель беззахисний у конфліктній ситуації, яку затіяли школярі, відзначає київський психолог Юрій Калашников, оскільки освітні структури стоять перш за все на захисті прав дитини. "Йому (педагогу) не з ким проконсультуватися і немає до кого звернутися за допомогою, - пояснює він. - У педагогічних вузах не вивчають конфліктології на практиці".

Підлітки розуміють це і використовують слабкість для вираження агресії, вважає Домарацький: "Діти нахабні, бо добре знають свої права і не знають обов'язків".

Діти відчувають найменшу фальш в характері вчителя і з властивим їм максималізмом прагнуть покарати його за це. Вони частіше ведуть себе по-хамськи з тими педагогами, у яких перебільшений імідж правильних і високоморальних, запевняє Калашников. "Вони бачать невідповідність - людина грає певну роль, а в душі не така", - говорить він.

Психолог згадує випадок зі своєї практики, коли школяр мотивував свою провокаційну поведінку так: "Щоб усі бачили, що вони (вчителі) не такі гарні!". Калашников упевнений: вчитель повинен в першу чергу бути цікавою особистістю.

Співаковський вважає, що дітям у звичайній школі просто немає з кого брати приклад. Вчителі, які отримують мізерну зарплату, для учнів - не авторитет, констатує він і тут же приводить позитивний приклад: "Приватні школи мають можливість створити особливе середовище, де неподобства і хуліганства значно менше".

Однак і в приватних навчальних закладах теж є свої підводні камені: "Хто платить гроші, той і музику замовляє, - зауважує Чайка. - Будь-яка дитина може підійти і сказати (учителеві): "Це я буду робити, а це ні".

Юрій Шукевич, директор київського Фінансового ліцею, підліткове свавілля пов'язує з кризою домашнього виховання. За словами педагога, батько одного з його учнів так виправдовувався за грубу поведінку сина: "Що ви хочете? Я тижнями не буваю вдома!". Шукевич приводить сумну статистику: в Україні на спілкування з дитиною батьки в середньому витрачають 5-7 хв. на день.

Мовчання у шкоду

Сучасні школярі вже давно не тремтять перед роз'яснювальною бесідою в стилі Макаренко, та й у покарання з боку правоохоронних органів не вірять, зауважують експерти. Тому вчителю залишається одне - терпіти, одностайні вони.

До того ж міліція не веде облік хуліганських правопорушень, скоєних у стінах школи. Причому за витівки карають не неповнолітнього хулігана, а його батьків. І то лише штрафом у розмірі до 340 грн.

"Вплинути на відео образливого характеру неможливо, адже цей процес не регламентується законодавчо", - додає Микола Гулевич, старший оперуповноважений департаменту кримінальної міліції у справах дітей МВС України.

Інтернат суворого режиму або нагляд дитячої кімнати міліції світять юним правопорушникам тільки в особливо тяжких випадках - зґвалтування, вбивства або тілесні ушкодження. А на ділі це просто "страшилки", впевнений вчитель Чайка.

"Дитячою кімнатою міліції можуть тільки лякати, - говорить він. - Ніхто цим не буде займатися. Максимум можуть відвести до психолога. На цьому все закінчиться до наступного приводу".

Та й керівники шкіл виносити сміття з хати не поспішають. Київський вчитель права, що не побажав назвати своє ім'я, згадує випадок, коли дев'ятикласники намагалися зґвалтувати дівчинку в шкільній роздягальні, а коли дійшло до розгляду, страх перед вищим начальством змусив директора зам'яти справу. Будь-яка подія, навіть якщо в ній безпосередньо не замішані педагоги, тягне за собою численні перевірки не тільки відділу освіти, а й прокуратури.

Міністр Табачник упевнений: щоб учитель міг вільно зітхнути, школу треба звільнити від "нескінченних і безглуздих перевірок і жорсткого командного стилю самовдоволених начальників".

"Європейські школи мають набагато більше самостійності, - порівнює Шукевич, який виступає за фінансову, технічну та навчальну автономію шкіл. - Адже якщо школа стане більш незалежною, педагоги перестануть боятися відкрито заявляти про свої проблеми".

А міліціонер Гулевич радить вчителям у будь-якому випадку бити тривогу та відкрито заявляти про випадки підліткового беззаконня, інакше вплинути і покарати винних буде неможливо. "Мовчання одного вчителя - проблема для всього колективу, - резюмує відомий український правозахисник Едуард Багіров. - Не можна допустити порушення дітьми прав дорослих".

Автор: Ганна Солуніна (Кореспондент, № 17, 7-13 травня 2010)

Колеги, а що чекає нас далі? Ситуація катастрофічна

W-w-W Дата: Нд, 16.05.2010, 07:24 | Повідомлення № 2





Quote (bobaxro)
На одному з освітянських сайтів, найшов ось таку статтю:

Да, прочитав і я жахнувсь, деякі елементи агресії я побачив в дітей в сусідній школі, в якій я працюю по сумісництву. Там звична справа біля учительської видавати мати різного типу, ображати один одного і т.д.
Одне мене хвилює, що сьогоднішні діти дуже жорстокі, нічого не хочуть слухати та розуміти.
Був приклад того, що одну вчительку похилих років сфотографували на мобільний, фото використали для створення акаунта в "ВКОНТАКТЕ" і почали цим акаунтом грати в мережі, писати грубощі.
Що дуже вражає, що такі дії дітей по закону України не караються в мережі Інтернет і нема на це жодної передбаченої статті
argun Дата: Нд, 16.05.2010, 12:14 | Повідомлення № 3
Прописаний назавжди
Повідомлень: 478
Нагороди: 1
Рейтинг: 32
Quote (bobaxro)
На одному з освітянських сайтів, найшов ось таку статтю:

У вітчизняних школах знову дисципліна - тільки відтепер порядок встановлюють учні. За нудний урок, зайву м'якість і невисокий соціальний статус школярі принижують і ображають своїх вчителів


Журнал "Корреспондент" № 17, май 2010. Статья "Школа жести".


Відредаговано: argun - Нд, 16.05.2010, 12:15
pasichov Дата: Нд, 16.05.2010, 12:32 | Повідомлення № 4
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (bobaxro)
Колеги, а що чекає нас далі? Ситуація катастрофічна

Трапилося так, що з добрий десяток моїх колишніх колег-учителів (а серед них і колишні учні) з різних причин опинилися за кордоном (Канада, США, Ізраіль, Австралія). Частина з них підтвердила учительський диплом (це не просто, але можливо) і стала працювати за фахом. Так ось. БІЛЬШЕ РОКУ НІХТО НА РОБОТІ НЕ ВТРИМАВСЯ - практично усюди учителя беруть на роботу по контракту на рік без гарантії продовження. Основна причина для "непродовження" контракту - це скарги учнів, а не рівень їх знань. Скарги були на те, що учитель ЗАСТАВЛЯЄ їх учитися і робить некоректні зауваження щодо поведінки.
Наша відчизняна педагогіка (читай - радянська, змінилося тут мало що) побудована на тоталітарних механізмах ПРИМУСУ та "нагинання" учнів до навчання і правильної поведінки усіма доступними (і не доступними) способами. Там же учителі давним-давно позбавлені такого права. Ось наш брат - "пострадянський" учитель - і БЕЗСИЛИЙ. Він не вміє працювати, коли в нього забрали (соррі) "нагайку".

У нас зараз відбувається становлення громадянського суспільстваю Як би там не було, хоч і повільно, елементи цього суспільства проникають і в освіту. Зараз учитель вже не такий "всесильний", як раніше. Учні мають право опротестувати оцінку, в випадку, якщо учень чи батьки жаліються на учителя, влада все частіше стає на сторону учня, а не учителя (на край у нас так саме і відбувається). Тобто учитель поступово втрачає звичні йому важелі впливу на учня, образно кажучи ту саму нагайку. А замчнити йому її нічим - НЕ ВМІЄ КОРСТУВАТИСЯ НІЯКИМ ІНШИМИ ІНСТРУМЕНТАМИ, окрім примусу. При цьому школа втрачає вплив на учня, в першу чергу на його поведінку. Цим і пояснююється той "беспрєдєл" про який йшлося вище, та й кожен може привести десятки інших прикладів.
Але не варто ностальгувати за "сильною рукою" та відсутністю "каральних" механізмів проти учнів. Методами погроз, страху й приниження можна просто виростити чергове покоління "рабів". Якщо ж ми хочемо виростити покоління вільних людей, нам варто вчитися шукати ті методи впливу на особистість учня, що формується, які, з одного боку, ніяким чином на принижували його особистість, та тримали в покорі через страх перед покаранням чи перед поганою оцінкою, а з іншого дозволяли виховати і навчити учня належним чином. АЛЕ ЩЕ РАЗ ПОВТОРЮЮ - ПОСТРАДЯНСЬКИЙ учитель цього не ВМІЄ, а пострадянська педагогічна і психологічна "наука" не дає ніяких порад на цей рахунок...
Ось і маємо, те, що маємо...
Для себе я знайшов ту лінію поведінки, яка дозволяє (звичайно, ІМХО) якимось чином вирішувати цю проблему. Але на скільки це правильно...є сумніви.

Відредаговано: pasichov - Нд, 16.05.2010, 12:37
Ogorodets Дата: Нд, 16.05.2010, 12:52 | Повідомлення № 5
Назавжди з нами
Повідомлень: 834
Нагороди: 1
Рейтинг: 42
Quote (pasichov)
Але не варто ностальгувати за "сильною рукою" та відсутністю "каральних" механізмів проти учнів. Методами погроз, страху й приниження можна просто виростити чергове покоління "рабів". Якщо ж ми хочемо виростити покоління вільних людей, нам варто вчитися шукати ті методи впливу на особистість учня, що формується, які, з одного боку, ніяким чином на принижували його особистість, та тримали в покорі через страх перед покаранням чи перед поганою оцінкою, а з іншого дозволяли виховати і навчити учня належним чином. АЛЕ ЩЕ РАЗ ПОВТОРЮЮ - ПОСТРАДЯНСЬКИЙ учитель цього не ВМІЄ, а пострадянська педагогічна і психологічна "наука" не дає ніяких порад на цей рахунок...

Уважаемый, без обид, но это - вода...Точно такая же, как и остальные штампы и лозунги, типа "Европейских ценностей"... Приведите 1 конкретный пример как заставить учиться того, кто не хочет...
W-w-W Дата: Нд, 16.05.2010, 13:11 | Повідомлення № 6





так, ми щас живемо в новому суспільстві, яке діаметрально протилежне, що було раніше, але це не дає права учням сьогоднішнім себе так вести як вони ведуть себе нині, чомусь прав багато, а обовязки вони не знають та не дотримуються. я згоден з тим, що вчитель не повинен працювати з нагайкою, але ж учень повинен бути людиною і знати елементарне, раз держава в конституції прописала, що кожен має право на освіту значить мусить так бути.

Quote (pasichov)
Методами погроз, страху й приниження можна просто виростити чергове покоління "рабів"

якраз такими методами й нині досягнуто велику кількість "рабів", вчитись ніхто не хоче, працювати теж, але їсти то хочеться. Тут зверху якраз і зацікавлені, щоб їх було багато, не можна ж щоб були одні керівники. От зараз і є раби, робоча сила завжди треба була. Давайтте проаналізуємо скільки учнів навчалось і мали хороші результати раніше, а що тепер? 1 відмінник, ну є декілька як виняток, на клас.

І ще дуже важливе, все виховання батьки зняли з себе і перекинули на школи, може я неправий, то заперечте!

russo Дата: Нд, 16.05.2010, 13:45 | Повідомлення № 7
Тут живе...
Повідомлень: 141
Нагороди: 1
Рейтинг: 35
Махновець_Ігор,
Quote
Давайтте проаналізуємо скільки учнів навчалось і мали хороші результати раніше, а що тепер?

Нещодавно був на МО фізиків. Вчитель із 40-річним стажем з сумом сказав, що знання учнів 20 років назад були набагато кращі. А почалось наше падіння (видно неозброєним оком) у 90-х роках. Причин, на мою думку, багато. Це і позиція держави (потрібні в основному виконавці, роботи), і те, що освіта стала бізнесом ("знання" покупаються на книжкових базарах, ДПА здається за 2 хвилини - 10 хрестиків - 9 балів!). 12-річна освіта "допомогла" - з 25 учнів 9-го класу нашої школи в 10-й збираються йти аж двоє(!). Пояснення просте: в технікумах за ті ж 3 роки вони одержать спеціальність, без ЗНО поступлять у вуз (при всіх перевагах ЗНО для учнів це - сходження на Голгофу). Корінь всього - в нашому суспільстві. Даже при "советах" не було стільки брехні, "паперових" успіхів. Да і приклад для молоді наші можновладці подають який! Соромно і гірко дивитися на наших депутатів.
ЛЕВ-КОРОЛЬ Дата: Нд, 16.05.2010, 13:50 | Повідомлення № 8
Експерт по тестах
Повідомлень: 109
Нагороди: 1
Рейтинг: 7
Ну за кордоном учні, МАБУТЬ, більш націлені, і більш навчені працювати САМОСТІЙНО! І з тих предметів, чи галузі науки, яка їм необхідна, тому вчитель, який "заставляє" вчити його предмет, їм в диковину. Я так думаю.

Наші учні також знають, який предмет їм потрібен, але І-а відмінність в тому, що вони не зараз вчать, і відкладують це на майбутнє. "Я вивчу, як нада буде" - таке частенько я чув. А ІІ-а відмінність в тому, що хоч вони і заставлять себе сісти, щось повчити, то довготривалістю і якістю цей процес не відзначатиметься. Без репетитора вони далеко не заїдуть.
Ну це я так в загальному...

Хоч і розуміє більшість, що вчитись потрібно, - але не прикладає для цього ВСІХ своїх зусиль. Живуть сьогоднішнім днем, стараючись отримати задоволення від цього дня, бо хтозна, що там буде завтра.

filnick Дата: Нд, 16.05.2010, 14:13 | Повідомлення № 9
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (Ogorodets)
Приведите 1 конкретный пример как заставить учиться того, кто не хочет...

А можливо вся біда у тому, що ми хочемо завжди заставити когось щось робити. Система примусу у нас завжди ставала чи найголовнішою і не тільки в освіті...
Ogorodets Дата: Нд, 16.05.2010, 14:15 | Повідомлення № 10
Назавжди з нами
Повідомлень: 834
Нагороди: 1
Рейтинг: 42
Quote (filnick)
А можливо вся біда у тому

Игра слов. Перефразирую: приведите пример хотя бы 1 метода, в результате применения которого, ученик, который не хочет учиться, вдруг захочет...


Відредаговано: Ogorodets - Нд, 16.05.2010, 14:16
sgrecords Дата: Нд, 16.05.2010, 14:17 | Повідомлення № 11
Активний учасник
Повідомлень: 604
Нагороди: 2
Рейтинг: 59
Quote (pasichov)
Методами погроз, страху й приниження можна просто виростити чергове покоління "рабів".

Це все зрозуміло, але ж ми з вами з числа "рабів" і що?
Після недавнього відвідування школи я був повалений у шоковий стан, перебуваю і зараз у ньому (особливо після нашого закладу) В учнів, в порядку речей гнути мати біля вчителя, на спробу запитати щось одержувати щось типу "Вы шо перелякані?, вчителів мені описати крайньо важко, це якісь відречені люди з опущеними руками, які роблять вид що все ок, диктують перекази, перевіряють тести шоб відчитатися за високі досягнення. Багато чтого залежить від колективу (досвід на нашому закладі). Я за введення "розг" обома руками (з розумом звичайно), скільки можна панькатися ? Занепокоєний тим що свою дитину виховуємо "по людські", але як їй буде поряд з деякими однолітками в школі які можливо були не заморочені нормальним вихованням.
Ковальчук_Олександр Дата: Нд, 16.05.2010, 14:42 | Повідомлення № 12
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3621
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
Відколи існує форум, подібні теми на ньому не одноразово піднімалися, але ніяких рішучих дій від влади не було і ІМХО скоро не буде. Учні народ цікавий, з кожним роком розпуста в школах зростає саме тому, що вони відчувають вседозволеність і безкарність.
Повністю згоден з цією цитатою:
Quote (bobaxro)
що частина провини лежить і на самих вчителях, а також внутрішньошкільних порядках, заснованих на придушенні.

Переконаний, що дуже багато залежить від внутрішкільного порядку. Знаю школи, в яких вразі порушення учнем (ми) поведінки, викликаються батьки цих учнів, робиться загальношкільна нарада, на якій присутні батьки цих учнів всі вчителі, самі порушники і триває довга бесіда стосовно проступку цих дітей, учні знаходяться під великим тиском і розуміють, що вони зробили не правильно. В тій школі найбільш агресивних учнів перевели в вечірню школу. Директор обома руками за дисципліну і порядок на уроках. Якщо вчителю зірвали урок весь клас або оркемі учні, директор або завуч кілька тижнів ходить на уроки до цього вчителя, попередньо провівши серйозну бесіду з порушниками. В час тотальної розпусти підлітків, у вчителів єдиний вихід - тримати їх в кулаці і нізащо не давати лізти на голову. І в тій школі всім без вийнятку це вдається, часто за великої допомоги адміністрації, яка 100% зацікавлена в порядку в школі.
Повністю згоден, що багато чого залежить від вчителів, їх вміння працювати з класним колективом, уміння провести урок, зацікавити учнів. Але це тільки у випадку, коли в школі панує атмосфера дисципліни, і більшість учнів добре виховані, з інтелігентних сімей. Та таких шкіл, нажаль, одиниці. На прикладі нашої школи, приблизно в 20% вчителів дисципліна на уроках просто жахлива, учні умудряються і слухати музику в колонках на весь клас, часто говорити на "ти", виходити з класу, навіть коли їм було сказано "ні", говорити, сміятись, розважатись під час пояснення матеріалу і т.д. Інші 80% підтримують дисципліну на належному рівні, але їм це дається дуже важко, бо підтримувати порядок на фоні загальної розсусти дуже не просто, щодня приходиться витрачати багато зусиль і нервів.
Потрібно законодавчо виробити механізми впливу на учнів. Вже не раз говорив, що в ВУЗах проблем з дисциліною ніколи не було і не буде. По-перше, студенти знають, що вони прийшли в той же технікум чи коледж вчитися, а не дурня валяти, часто за навчання приходиться платити. По-друге, в кінці семестру їм приходиться здавати сесію і в випадку неуспішної здачі, студент відраховується... Отож, у викладачів ВУЗів є потужні засоби впливу на студентів, а у вчителів? Єдиний засіб впливу - це душити оцінкою, але це і негідно і не діє. Зв’язок з батьками - часто вчителя роблять винного, мовляв моя дитина нічого не винна, у вас особиста неприязнь до мого синочка (дочки), тому ви це все вигадали і т.д. Адже з батьками, які достатньо уваги приділяють вихованню дітей і спілкуватись не приходиться, їхні діти ведуть себе достойно.
Я практикую на уроках інформатики такий метод, якщо учень або кілька учнів вирішили поговорити, то значить вони матеріал знають добре і я даю їм самостійну роботу по цій темі. Дуже часто діє, учні, отримавши один раз 1-цю, на другий раз мовчать. Є й кадри, на яких подібні речі не діють, але на них нічого недіє, коли в руці телефон за 8 тис. грн. Подібних хамлів в нашій школі вистачає.
Quote (pasichov)
Наша відчизняна педагогіка (читай - радянська, змінилося тут мало що) побудована на тоталітарних механізмах ПРИМУСУ та "нагинання" учнів до навчання і правильної поведінки усіма доступними (і не доступними) способами. Там же учителі давним-давно позбавлені такого права. Ось наш брат - "пострадянський" учитель - і БЕЗСИЛИЙ. Він не вміє працювати, коли в нього забрали (соррі) "нагайку".

Погоджуюсь, вчителя позбавили всіх прав, зробивши невільним заручником ситуації. Єдине, що залишається, як сказано в статті, терпіти або ж продовжувати щоденну боротьбу, як роблю я та більшість моїх колег з "доблісними героями". В такій боротьбі не мало важливо слідкувати за своєю мовою, будь-яке "не зовсім правильне слово" може бути використано проти тебе, учні відмінно вміють цим користуватися. Старатися по мінімум відходити від тематики уроку, спілкуватись в основному по темі предмету.
Quote (Махновець_Ігор)
так, ми щас живемо в новому суспільстві, яке діаметрально протилежне, що було раніше, але це не дає права учням сьогоднішнім себе так вести як вони ведуть себе нині

Формально не дає, а фактично вони себе ведуть так, як хазяїни становища і мабуть так воно й є. Я постійно кажу учням, на перерві ви можете розважатись, сміятись, розмовляти скільки влізе, але на уроці ви повинні себе вести достойно, якщо не розумієте матеріалу, не потрібно заважати іншим його розуміти, а підійти до вчителя після уроку і попросити, щоб пояснив ще раз. Багато учнів зі сміхом мені розповідають, що на уроці історії в новенької молодої вчительки повний бардак, ніхто її не слухає, творять, що хочуть. А я говорю, скажіть, а кому ви гірше робите, що цей бардак творите? Ви ж нульові знання маєте з історії, а це один з найважливіших предметів в школі. Ви втрачаєте шанс отримати хороші знання, які в майбутньому вам би дуже пригодились. Учні погоджуються, але напевне на наступному уроці ведуть себе не краще, адже батьки залюбки дадуть гроші на репетирора...
mudrak Дата: Нд, 16.05.2010, 15:03 | Повідомлення № 13
Активний учасник
Повідомлень: 625
Нагороди: 3
Рейтинг: 36
Маємо ефект "маятника", після "кнута" надто різко схопились за "демократичний" пряник, вкусили його так що й не прожуємо ніяк. Згадайте, на початку перебудови навіть дорослі путали свободу слова і хамство, свободу особистості і вседозволеність ... а діти вони по природі максималісти, і самі вони межі собі не поставлять... В учителя мають бути хоч мінімальні права застосовувати "фізичне насилля", хоч би для того щоб самому відбитись, або захистити слабшого, я, якось мав "нахабство" припинити бійку, що виникла прямо на уроці, ото вже пояснень попописав, мало діло не пришили!
Ogorodets Дата: Нд, 16.05.2010, 15:15 | Повідомлення № 14
Назавжди з нами
Повідомлень: 834
Нагороди: 1
Рейтинг: 42
Quote (mudrak)
В учителя мають бути хоч мінімальні права застосовувати "фізичне насилля", хоч би для того щоб самому відбитись, або захистити слабшого, я, якось мав "нахабство" припинити бійку, що виникла прямо на уроці, ото вже пояснень попописав, мало діло не пришили!

Согласен 101%
Из личного жизненного опыта: учителя в нашей школе должны дежурить на переменах и следить за порядком. Каждый на своем участке. Разумеется, инструкций никаких нет. Предположим, завязалась драка. Мои действия: согласно приказа я должен проконтролировать ситуацию и доложить администрации, что, скажем, Петров в честном бою убил Сидорова. Что я должен вмешиваться в ситуацию - повторяюсь, инструкции нет. С учетом сегодняшних реалий, если я, по собственному желанию решу разнять дерущихся, они смело могут подать на меня в суд, поскольку по нынешним законам, если прикоснешься к мальчику - это насилие над ребенком, если к девочке - сексуальное домогательство. Вот так и живем...
pasichov Дата: Нд, 16.05.2010, 15:55 | Повідомлення № 15
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (Ogorodets)
Уважаемый, без обид, но это - вода...Точно такая же, как и остальные штампы и лозунги, типа "Европейских ценностей"... Приведите 1 конкретный пример как заставить учиться того, кто не хочет...

Самое забавное заключается в том, что мы никак не можем понять, что его НЕ НАДО ЗАСТАВЛЯТЬ! В нормальном обществе ОБРАЗОВАНИЕ - ЭТО КАПИТАЛ, и тот кто МОЖЕТ его "освоить" будет осваивать без наших на то принуждений! Наоборот, ученики (точнее социум) будет ЗАСТАВЛЯТЬ учителя УЧИТЬ ХОРОШО, а не так, как мы (сорри) это делаем сейчас! Другое дело, что общество у нас пока НЕНОРМАЛЬНОЕ. Оно корумпировано сверху донизу, как и в советское время мама с папой "грудью" (бабками, связями, етс) по-прежнему могут пробить своему дитяти дорогу в жизни без надлежащего образования (диплом, конечно же, купят). Я не говорю о мифических "европейских ценностях". Есть жестокие (но справедливые ИМХО) законы капитализма, который мы взялись строить. А там работодателю необразованный, но дипломированный специалист не нужен, он не принесет приыбыли... Но "постсоветский" синдром силен не только у учителей...по сему конфликт "переходного периода"

А пример - пожалуйста. В свое время МОН разрешило учителям не ставить текущие оценки. И первыми взвыли учителя. У них ЗАБРАЛИ КНУТ... Плавно вернули обратно... А я, например, не обращая внимание на вопли проверяющих и дирекции (правда, тихоньких), НЕ СТАВЛЮ ТЕКУЩИХ ОЦЕНОК (точнее - ставлю, но после итоговых, зачетных, контрольных и после семестровых - дабы все "играло"... Были попытки наехать через гороно, но отбился. Просто ученики знают, что они могут всегда в удобное им время прийти и пересдать неудачный зачет или тему, получить консультацию, етс. Естественно - безо всяких "компенсаций" со стороны родителей. А вот те, которые этого не делают в ЛЮБОМ СЛУЧАЕ ПОЛУЧАТ РОВНО ТО, что заработали на котнтрольных, итоговых, зачетных работах , вне зависимости от того, кто их папа или мама - с пальцами враскарячку, или дедушка у него директор моей же гимназии (пример живой). И ВСЕ. Конечно, это СУМАСШЕДШАЯ ПЕРЕРАБОТКА. Но зато не я их тяну на консультацию - сами бегут толпой, и РОДИТЕЛИ ГОНЯТ. Еще сильно спасает то, что львиная доля наших учеников - это дети бывших, которых учил, и они хорошо знают, с кем дело имеют, в крайнем случае, что учить буду честно, и оценка будет честная... Это очень важный фактор. Если ученик (и его папа) знает, что у этого учителя оценку можно заработать только знаниями, а учит он ХОРОШО и ДОБРОСОВЕСТНО, этих учеников принуждать учиться не надо.

Відредаговано: pasichov - Нд, 16.05.2010, 16:13
Форум інформатиків » РОЗДІЛ XІІ: СПІЛКУВАННЯ, РОЗВАГИ, ВІДПОЧИНОК, РІЗНЕ » 13.5 Суспільство і Я » Учні та сьогодення
Сторінка 1 з 3123»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.