Вт, 21.11.2017, 12:14
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 2 з 2«12
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.6 Методика викладання інформатики згідно програми » Методика вивчення поняття операційна система Windows
Методика вивчення поняття операційна система Windows
W-w-W Дата: Нд, 31.08.2008, 11:21 | Повідомлення № 1





Прошу в даній рубриці ділитись досвідом щодо викладання теми
«Операційна системи. Основи роботи з дисками»
Для теми характерні такі поняття:

Операційна система Windows

На що і на які саме моменти Ви звертаєте увагу при поясненні даної теми?

Шановні форумчани!!! Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятися без попередження!!!

Ковальчук_Олександр Дата: Пт, 23.04.2010, 12:47 | Повідомлення № 16
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3621
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
Quote (Вчитель)
USBGard

USBGuard - далеко не панацея, "жере" оперативку, якої і так менше мінімуму. Видасть діалогове вікно зі списком підозр, але учень не завжди може зреагувати і полізти на флешку через провідник - вірус в кармані. Погано бачить віруси, які не використовують метод "авторан". Простіше в БІОСі відключити usb-порти, і всі флехи пропускати через центральний комп’ютер, на якому КІС 2010 і USBGard вдодачу.
Andrey123q Дата: Пт, 23.04.2010, 15:39 | Повідомлення № 17
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1236
Нагороди: 3
Рейтинг: 84
Quote (Ковальчук_Олександр)
USBGuard - далеко не панацея, "жере" оперативку, якої і так менше мінімуму. Видасть діалогове вікно зі списком підозр, але учень не завжди може зреагувати і полізти на флешку через провідник - вірус в кармані. Погано бачить віруси, які не використовують метод "авторан". Простіше в БІОСі відключити usb-порти, і всі флехи пропускати через центральний комп’ютер, на якому КІС 2010 і USBGard вдодачу.

В підсумку ми також прийшли до такого рішення - вимикання через групові політики та реєстр іноді давало збої (то несинхронизувався час з сервером, то щось інше).
На серверному ПК ще краще заблокувати запуск програмного коду з флешок. На комп'ютері обміннику взагалі поставили Linux, щоб студенти при бажанні скидали собі файли на флешки, друкували і т.п.
swetikccc Дата: Пт, 23.04.2010, 17:06 | Повідомлення № 18
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3957
Нагороди: 28
Рейтинг: 370
Після встановлення рік тому Shadow Defender мало хвилює що у кого на флешках.
На сервері стоїть Comodo Time Machine, навіть безкоштовна, нажаль неможу поставити на учнівські бо там дві ОС.
Comodo Time Machine можливо налаштувати так що буде завантажувати різні образи в різні дні, фотошоп буде наприклад стояти тільки по суботам )))))) (завантаження десь 20 сек)


Відредаговано: swetikccc - Пт, 23.04.2010, 17:13
metodis Дата: Сб, 24.04.2010, 08:07 | Повідомлення № 19
Троль
Повідомлень: 44
Нагороди: 1
Рейтинг: 5
Методика вивчення операційної системи

Поняття операційної системи
Перш ніж вивчати основні вказівки будь-якої операційної системи (ОС), доцільно ввести поняття операційної системи, розглянути її призначення та основні функції, класифікацію існуючих операційних систем. Основна мета: сформувати в учнів уявлення про операційну систему як набір програм, призначених для виконання певних конкретних функцій управління апаратними і програмними засобами інформаційної системи, і висновок про те, що працювати з сучасною інформаційною системою без операційної системи неможливо.
Не слід намагатися з самого початку дати повне формальне означення операційної системи — воно є важким для розуміння. Враховуючи те, що навчання інформатики повинно бути циклічним, як і навчання будь-якого шкільного предмету, доцільно на першому етапі (циклі) ознайомити учнів з призначенням ОС, а на наступних — детальніше вивчати її характеристики та вказівки.
Під час введення поняття операційної системи необхідно визначити суттєві ознаки, які можуть стати базою для конструктивного означення.
Поняття операційної системи складне та абстрактне, тому під час його формування слід спиратися на асоціації та конкретні відомі учням приклади управління деякою системою. Слід за допомогою порівняння та системи запитань узагальнити суттєві ознаки функцій людини, яка управляє роботою деякої системи — фірми, банку, школи, готелю, перукарні тощо, та перейти до конструктивного означення поняття операційної системи. Евристичну бесіду можна побудувати таким чином.
Розглянемо деякий готель, у якому працюють люди і використовується різноманітна техніка. Готель можна розглядати як приклад роботи деякої системи, що має свої певні функції. Управління таким готелем здійснює адміністратор, який має три основні групи функціональних обов'язків: одна група полягає в управлінні роботою готелю, друга — пов'язана з роботою з мешканцями готелю, які користуються чи користуватимуться його послугами (поселення, переселення, оформлення, виселення, розселення тощо); третя група пов'язана з виконанням обслуговуючих робіт: виклик фахівців для ремонту готелю, надання транспортних послуг, кур'єрської служби, швидкої медичної допомоги для надання медичних послуг тощо.
Якщо адміністратор готелю відсутній, то жодну з названих дій виконати неможливо (при нормальній організації роботи готелю). У невеликому готелі всі названі та інші аналогічні дії адміністратор може виконувати самостійно, а у великому готелі він має заступників та помічників, які допомагають успішно справлятися з усією роботою. За відсутності адміністрації користувач такого готелю не може заселитися, переселитися чи виселитися; тобто адміністрація готелю забезпечує зв'язок між користувачами готелю (його наявними чи потенційними мешканцями) та готелем, як системою, що має певні ресурси: матеріальні, людські й інформаційні. У кожному готелі адміністрація знаходиться в певному місці і її легко можна знайти та звернутися до неї по допомогу.
Під час організації роботи комп'ютера (інформаційної системи) роль адміністрації відіграє програма або набір програм, який називають операційною системою.
Такий набір може бути різним залежно від потужності та типу інформаційної системи, але основне призначення будь-якої операційної системи одне і те саме —управління апаратними і програмними складовими (ресурсами) інформаційної системи.
Потім учням пропонується самостійно дати конструктивне означення операційної системи
ОС — це набір програм, які:
1) управляють роботою всіх складових інформаційної системи;
2) забезпечують зв'язок між комп'ютером та користувачем та зручне використання комп'ютера користувачем.
Далі для того, щоб на інтуїтивному рівні сформувати в учнів поняття про основні складові операційної системи (файлову систему, драйвери зовнішніх пристроїв, процесор вказівок), можна за допомогою системи запитань описати їх на прикладі системи управління готелем. Тобто спочатку слід уточнити, які саме операції стосовно управління готелем виконує адміністрація. В цьому випадку під час пояснення слід звернути увагу на таке:
• Для формування поняття файлової системи доцільно скористатися порівнянням: Якщо припустити, що готель — це запам'ятовуючий простір комп'ютера, а «мешканці готелю» — файли, що зберігаються в запам'ятовуючому просторі, то «адміністрація» — операційна система — повинна мати можливість «поселяти», «переселяти», «виселяти», «підселяти мешканців готелю». Таким чином, операційна система повинна мати складову (програму чи набір програм), яка б забезпечувала виконання всіх необхідних операцій з файлами: створення, зберігання, перейменування, копіювання, вилучення тощо.
• Для формування поняття драйверів зовнішніх пристроїв доцільно скористатися порівнянням: можливість адміністрації готелю в особливих випадках (пожежа, прорив труби, гостре захворювання мешканця) викликати на допомогу зовнішні відносно готелю функціональні служби (пожежну машину, машину для ремонту тепломережі або водопостачання, швидку медичну допомогу тощо). Тобто адміністрація повинна мати можливість викликати такі служби і ставити перед ними відповідні завдання. Аналогічно до складу операційної системи повинні входити спеціальні програми для управління зовнішніми пристроями, такими як принтер, сканер, модем, дисковод, дисплей, клавіатура тощо.
• Для формування поняття командного процесора доцільно скористатися порівнянням: спроможність адміністрації розуміти мову мешканців (користувачів) готелю та вміння інтерпретувати її у відповідні керуючі завдання щодо функціонування готелю. Аналогічно операційна система повинна мати спеціальні про¬грами для перекладу на машинну мову вказівок користувача, які можуть ним вводитися з клавіатури. При цьому такі вказівки повинні складатися за певними правилами.
Після з'ясування основних складових операційної системи можна пояснити ознаки, за якими класифікуються операційні системи. Тут може стати в нагоді схема

Кожна операційна система має свій набір вказівок і для того, щоб управляти комп'ютером, користувачеві необхідно знати основні з них.

Маргарита Дата: Сб, 24.04.2010, 13:01 | Повідомлення № 20
Юний талант
Повідомлень: 142
Нагороди: 3
Рейтинг: 30
Quote (swetikccc)
На сервері стоїть Comodo Time Machine

Цікаво. Поясніть, будь-ласка як для білявки, а погодинно його налаштувати можна? Щоб на кожен урок свій профіль системи завантажувався, для кожного класу окремо.
swetikccc Дата: Сб, 24.04.2010, 13:24 | Повідомлення № 21
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3957
Нагороди: 28
Рейтинг: 370
Quote (Маргарита)
Цікаво. Поясніть, будь-ласка як для білявки, а погодинно його налаштувати можна? Щоб на кожен урок свій профіль системи завантажувався, для кожного класу окремо.

Тільки по днях
Bandalak Дата: Сб, 24.04.2010, 14:48 | Повідомлення № 22
Лідер форуму
Повідомлень: 5532
Нагороди: 39
Рейтинг: 260
Quote (Маргарита)
Щоб на кожен урок свій профіль системи завантажувався, для кожного класу окремо.

Якщо проблема тільки у цьому, то достатньо просто створити на кожен клас свій обліковий запис захищений паролем.
Comodo Time Machine - використовують, щоб сховати не ліцензійний софт від злого ока!
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.6 Методика викладання інформатики згідно програми » Методика вивчення поняття операційна система Windows
Сторінка 2 з 2«12
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.