Сб, 21.10.2017, 09:55
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 1 з 212»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.6 Методика викладання інформатики згідно програми » Методика вивчення поняття операційна система Windows
Методика вивчення поняття операційна система Windows
W-w-W Дата: Нд, 31.08.2008, 12:21 | Повідомлення № 1





Прошу в даній рубриці ділитись досвідом щодо викладання теми
«Операційна системи. Основи роботи з дисками»
Для теми характерні такі поняття:

Операційна система Windows

На що і на які саме моменти Ви звертаєте увагу при поясненні даної теми?

Шановні форумчани!!! Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятися без попередження!!!

NataliyG Дата: Вт, 16.09.2008, 20:49 | Повідомлення № 2
Активний учасник
Повідомлень: 680
Нагороди: 2
Рейтинг: 37
Так як в моїй школі я викладаю інформатику з 8 класу. То поняття ОС, основні функції даю ще в 9 класі. В класі 9 кл. поняття файлу, шлях до файлу.
В 10 класі на понятті операційної системи виділяю 1 урок, разом з файлами.
А також основи роботи з дисками в 10 класі.
"Основи роботи з дисками" таку тему можна викладати таким методом "Інтерактивним". По групах : кожна група вивчає одну із програм, а потім міняються учасникам і в групах відбувається обмін досвідом. Або просто окреми учням дати підготувати по програмі роботи з дисками і вони на уроці викладуть теоретичний матеріал. А практичний покаже вчитель, а також узагальнить.


Відредаговано: NataliyG - Вт, 16.09.2008, 21:27
InformGRU Дата: Вт, 16.09.2008, 21:26 | Повідомлення № 3
Часто заходить...
Повідомлень: 56
Нагороди: 0
Рейтинг: 3
Я викладаю інформатику в моїй школі з 8 класу, але маю досвід роботи як і з старшими учнями (10-11 клас (різних профелів навчання) так і з малишами 4-5 клас)
Яку я використовую методику для вивчення поняття операційна система Windows
1 заняття.
Windows – ХР це операційна система, яка має зручний інтерфейс, містить засоби для роботи з мультимедіа, розваги, яких не має у попередніх версіях Windows. Ця операційна система була розроблена фірмою Microsoft.
Інтерфейс Windows побудований таким чином, щоб користувачеві було зручно працювати. Для цього використовується аналогія з робочим столом: користувач може розкласти на своєму столі документи і папки в зручному для нього порядку, відкрити стільки папок і документів, скільки йому треба, закрити папку, яка вже не потрібна.
Для включення персонального комп'ютера потрібно запам'ятати наступну послідовність. Спочатку вмикається монітор - системній блок, а потім вся інша апаратура.
Під час завантаження операційної системи на екрані з’являється заставка Windows, а потім початковий вигляд екрана, де основна частина відведена під Рабочий стол (desk-top).
Ми бачимо на екрані курсор мишки, який має форму стрілки. Курсор мишки може змінювати свою форму залежно від того, на який об’єкт він вказує. Форма курсору говорить про те, що саме в даний момент можна робити з об’єктом. На робочому столі, як і на звичайному робочому столі, знаходяться папки і окремі документи, що необхідні користувачу. Але на відміну від звичайного робочого стола, на екрані папки мають вигляд значків – піктограм (icon).
У процесі роботи на Робочому столі можуть знаходитися значки папок, документів, прикладних програм, а також будь-яка кількість вікон. Клацання ЛКМ (ліва кнопка миші) на будь-якому об’єкті робить цей об’єкт поточним.
і тд...
2 заняття. Поняття вікна, Керування вікнами
3 заняття поняття файлу та папки і обов’язково дати учням виконувати практично створити файл та папки, незабувайте прийоми створення файлу.
4 заняття. провідник, пошук
5 заняття. корзина
6 заняття.
А далі я переходжу на вивчення програмного забезпечення, яке входить до пакету Windows (Paint, калькулятор, блокнот, Word Pad)
а тут увага
не забувайте показати дітям, як можна використовувати програму звукозапис (чомусь мої колеги її ігнорують), надзвичайно ефективний урок на якому учні не тільки вивчають як записувати звук, але і у вигляді виховного заходу де учні виступають у ролі звукорежисерів та виконавців.
7 заняття. робота з дисками (гнучкими)


Відредаговано: InformGRU - Вт, 16.09.2008, 21:33
filnick Дата: Вт, 16.12.2008, 23:17 | Повідомлення № 4
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Quote (InformGRU)
7 заняття. робота з дисками (гнучкими)

Чи варто вивчати роботу з флоппі-дисками, якщо їх вже не випускають, а з іншої сторони на нових ПК відсутні навіть дисководи А:?
Quote (InformGRU)
а тут увага не забувайте показати дітям, як можна використовувати програму звукозапис

А це реально корисна річ
PanPete Дата: Ср, 17.12.2008, 00:31 | Повідомлення № 5
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Quote (InformGRU)
7 заняття. робота з дисками (гнучкими)

Розбив HDD так, що існує окремий невеликий логічний диск, який використовую як тестовий на уроці роботи з дисками. Послідовність практичних завдань при цьому така: засобами операційної системи архівувати всі дані з тестового диску, архів помістити за межами тестового, форматувати тестовий диск, засобами операційної системи відновити втрачені дані на тестовому диску. Недолік - на час уроку роботи з дисками необхідно змінювати права облікового запису користувача "учень"


Відредаговано: PanPete - Ср, 17.12.2008, 00:34
Ковальчук_Олександр Дата: Ср, 17.12.2008, 01:44 | Повідомлення № 6
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3620
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
Quote (PanPete)
Недолік - на час уроку роботи з дисками необхідно змінювати права облікового запису користувача "учень"

На даний урок я кожному учню вводжу пароль під Адміністратор і вони спокійно виконують завдання.
Quote (filnick)
Чи варто вивчати роботу з флоппі-дисками, якщо їх вже не випускають, а з іншої сторони на нових ПК відсутні навіть дисководи А:?

Зовсім не варто. Потрібно наголосити учням, що дискети - це пройдений етап, обсяг їхнього виробництва зменшується і через рік-другий їх взагалі не буде в продажу. Натомість переключаюся на флеш-диски. В багатьох учнів є флешки, жалко що не масово. Але... Флешки їм забороняється підключати, оскільки 90% флешок є носіями вірусу. Тобто я тільки теоретично демонструю роботу з флешкою, а при виконанні завдань учні роблять: дефрагментацію дисків вінчестера, перевірку диску на помилки, очистку диску, архівацію файлів. При цьому слово "дискета" не фігурує. Мінус при роботі з розілами жорсткого диску: у мене два 10-х класи, відповідно 4 групи. Коли перша група зробить дефрагментацію диску C:, то друга - D, третя - E. А четвертій що робити?
До речі, в прикріпленні оновлена практична робота "Архівація файлів". Може комусь згодиться. Але відразу додам, практична не для слабенького класу.
Прикріплення: arhiv.rar(9Kb)
PanPete Дата: Ср, 17.12.2008, 02:29 | Повідомлення № 7
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
В прикріпленні - практична робота "Робота з дисками" - розрахована на середній рівень підготовки учня, тривалість - спарений урок, враховано особливості виконання в різних версіях Windows
Прикріплення: LR6.rar(20Kb)
swetikccc Дата: Ср, 17.12.2008, 13:58 | Повідомлення № 8
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3906
Нагороди: 25
Рейтинг: 355
З новими компами думаю поставити віртуалку і хай встановлюють і налаштовують
VirtualBox безкоштовний
savitoleg Дата: Ср, 17.12.2008, 14:01 | Повідомлення № 9
Я тут недавно...
Повідомлень: 29
Нагороди: 0
Рейтинг: 11
Данную тему разбиваю на такие подтемы:
- общие понятия, навигация, работа с окнами; (интерфейс пользователя, рабочий стол, панель задач, окно, меню, документ, приложение, файл, папка, ярлык, буфер обмена, кнопка, переключатель, флажок, …)
- работа с файловой системой; (работа с файлами, папками и ярлыками)
- организация поиска информации средствами ОС; (окно поиска и параметры поиска)
- работа со стандартными приложениями ОС. (блокнот, калькулятор, графический редактор)

Да на работу с дисками на практические выношу только архивацию, все остальное теория.

Відредаговано: savitoleg - Ср, 17.12.2008, 14:07
mouse Дата: Пт, 17.04.2009, 10:41 | Повідомлення № 10
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2025
Нагороди: 4
Рейтинг: 62
Погоджуюсь, що можливо варто використовувати віртуальні машини для роботи з ОС. Бо бувають такі випадки, що після уроку - про ОС можна забути. Особливо це знадобиться, якщо вивчаємо Линукс в режемі ознайомлення.
Вчитель Дата: Пн, 24.08.2009, 19:07 | Повідомлення № 11
Прописаний назавжди
Повідомлень: 317
Нагороди: 1
Рейтинг: 13
Quote (PanPete)
"Робота з дисками" -

Матінко рідна, коли вже цей вираз забудуть? Скоро вже й дисків як таких не буде, і в програмі новій (чинній на сьогодні!) розділ названо інакше...
Не краще казати "пристрої пам"яті з файловою структурою", або просто - "носії даних"? Бо "диск" - то умовна назва, зрозуміло було, коли на Ямасі під ОС СР/М у ОЗП формували віртуальний дисковий пристрій і так його називали, зараз є флеш, вінчестери, які реально не мають ні головок, ні поверхонь... Завтра буде ще щось, твердотільні оптичні пристрої пам"яті без рухомих частин. Навіщо у дітей формувати поняття, яке є нежиттєвим навіть сьогодні?
Може я не правий?
Ковальчук_Олександр Дата: Пн, 24.08.2009, 19:34 | Повідомлення № 12
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3620
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
На мою думку, ви праві. У програмі для 10-го класу, 2003 року чітко була вказана назва теми "Робота з дисками" і вона була помилкова, у програмі для 9-го класу таке поняття не використовується, але й в ній (програмі) є чимало помилок, пов’язаних із послідовністю вивчення тем тощо. Сподіваюсь, що невдовзі вони будуть виправленні. Ідеальних речей зрештою не буває.
Вчитель Дата: Ср, 04.11.2009, 13:55 | Повідомлення № 13
Прописаний назавжди
Повідомлень: 317
Нагороди: 1
Рейтинг: 13
Ще одне зауваження, сподіваюсь нікого воно не образить...
Поняття "Операційна система" набагато ширше, ніж "Операційна система Віндоуз", тому бажано не зосереджуватись на вивченні специфічних для Віндовз прийомів роботи. Дозволю собі нагадати, що версії Віндовз змінюються кожні три-чотири роки, а основні особливості багатозадачних ОС - незмінні протягом тридцяти!
Тому основними поняттями, які, на мою думку, необхідно тлумачити, є: ресурси ЕОМ (час процесора, час пристроїв уведення/виведення, обсяги ЗП); стратегії планування (процесора, доступу тощо); протоколи обміну мережі тощо. До речі, навіть під Вінд ХР SP2 можна поставити і демонстраційний експеримент, як змінюється завантаженість процесора, розмір віртуальної пам"ті тощо в процесі виконання кількох задач. Під версією SP3 і Вістою це ще більш повчальним може бути і цікавим. Після таких експериментів, як показує мій власних досвід, деякі учні "прозрівають". А ще "єхидні" запитання вчителя: "А чи може існувати ЕОМ без ОС?"; "Що буде, якщо одна з кількох задач зависне?"; "Я вам казала (казав), що ЦП може одночасно виконувати тільки одну команду, а як же багатозадачна робота? Що, я вас обманювала?". На останнє запитання "розумники" скажуть: "А вже є дво- чотириядерні ЦП..." - відповідь-запитання: "То що, одночасно може виконуватись тільки дві (чотири) задачі?"... І т.д. і т.п. - евристична бесіда.
Можна погратись ще й так: "Ви знаєте, що обсяг ОЗП цієї ПЕОМ - 512 МБ. Я завантажую програму CoralDraw і викликаю на редагування рисунок обсягом 400 МБ (можна придумати щось більш реальне...). Як все це (разом із ОС) розміщується у пам"яті?" - потім можна вводити поняття вивантаження процесів, свопінгу, сторінкування тощо... Отакого нарозповідав...

Додано (04.11.2009, 12:55)
---------------------------------------------
Щось, напевне, не таке кажу...
Бо ніхто не реагує. Аж обідно...

W-w-W Дата: Ср, 04.11.2009, 19:01 | Повідомлення № 14





Quote (Вчитель)
Поняття "Операційна система" набагато ширше, ніж "Операційна система Віндоуз", тому бажано не зосереджуватись на вивченні специфічних для Віндовз прийомів роботи.

Вчитель, згоден з вами, завжди стараюсь дати дітям знання про різні Ос, починаю від MS-DOS i закінчую Лінукс в загальному, час виділяю з тем про прикладне програмне забезпечення навчального призначення.

Quote (Вчитель)
тому основними поняттями, які, на мою думку, необхідно тлумачити, є: ресурси ЕОМ (час процесора, час пристроїв уведення/виведення, обсяги ЗП); стратегії планування (процесора, доступу тощо); протоколи обміну мережі тощо. До речі, навіть під Вінд ХР SP2 можна поставити і демонстраційний експеримент, як змінюється завантаженість процесора, розмір віртуальної пам"ті тощо в процесі виконання кількох задач. Під версією SP3 і Вістою це ще більш повчальним може бути і цікавим.

згоден теж, хоча можливо дещо для школи буде лишнє час процесора і т.п.
розказую про основні х-ки пк, а також даю порівняти характеристики шкільних і домашніх пк.
Стосовно експерементів у різних ОС не роблю, нема зайвих пк для встановлення цих ОС, просто теоретично розповідаю

Quote (Вчитель)
Бо ніхто не реагує. Аж обідно...
B)
Вчитель Дата: Пт, 23.04.2010, 01:06 | Повідомлення № 15
Прописаний назавжди
Повідомлень: 317
Нагороди: 1
Рейтинг: 13
Quote (Махновець_Ігор)
хоча можливо дещо для школи буде лишнє час процесора і т.п.

Поняття "планування процесора", "ресурси" та ін. - інваріантні щодо конкретної реалізації ОС. Саме через ці поняття починаємо розуміти, що таке ОС. Треба думати, як це донести до учня. Я робив так: "Пришйли четверо майстрів робити ремонт. У них ОДИН перфоратор, а треба зробити...", тобто тобто використовував метод аналогій. Виникає, щоправда, запитання "а де зберігається програма, яка транслює її у машинні коди?"...?" і т.д.
Коротше кажучи - поле діяльності ШИРОКЕ

Додано (22.04.2010, 23:59)
---------------------------------------------

Quote (NataliyG)
В 10 класі на понятті операційної системи виділяю 1 урок, разом з файлами. А також основи роботи з дисками в 10 класі. "Основи роботи з дисками" таку тему можна викладати таким методом "Інтерактивним". По групах : кожна група вивчає одну із програм, а потім міняються учасникам і в групах відбувається обмін досвідом. Або просто окреми учням дати підготувати по програмі роботи з дисками і вони на уроці викладуть теоретичний матеріал.

І пакі, пакі... Робота з дисками - немає ТАКОГО в чинній програмі. А 1 год на ОС (ще й файловими системами) - то дуже мало, Ви не навчаєте ОСНОВАМ, а кнопки ЩОРОКУ інші!

Додано (23.04.2010, 00:06)
---------------------------------------------

Quote (Ковальчук_Олександр)
Флешки їм забороняється підключати, оскільки 90% флешок є носіями вірусу.

Є така прога - USBGard - живе резидентно, "просинається" по перериванню "флешку ауторан...", відслідковує переривання запуску і копіювання - і ловить практично ВСЕ, що може "подарувати авторан. НЕ СИГНАТУРНА ПРОГА!!!
і МОЖНА дозволити дітям носити при собі флешки... Хоча проблеми можуть виникати...
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.6 Методика викладання інформатики згідно програми » Методика вивчення поняття операційна система Windows
Сторінка 1 з 212»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.