Нд, 22.10.2017, 07:37
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 1 з 3123»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.6 Методика викладання інформатики згідно програми » Методика вивчення поняття файлу
Методика вивчення поняття файлу
W-w-W Дата: Нд, 31.08.2008, 12:01 | Повідомлення № 1





Прошу в даній рубриці ділитись досвідом щодо викладання теми
«Операційна системи. Основи роботи з дисками»
Для теми характерні такі поняття:

1. Ім’я і розширення імені файлу.
2. Каталоги (папки) файлів.
3. Шлях до файлу.
4. Зарезервовані імена зовнішніх запам’ятовуючих пристроїв комп’ютера.
5. Піктограми, їх призначення.
6. Контекстне меню об’єкта.
7. Основні вказівки для роботи з об’єктами: виділення, перейменування, створення, відкривання, копіювання, перенесення, пошук, вилучення, відновлення, перегляд властивостей

На що і на які саме моменти Ви звертаєте увагу при поясненні даної теми?

Шановні форумчани!!! Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятися без попередження!!!

metodis Дата: Сб, 24.04.2010, 09:15 | Повідомлення № 2
Троль
Повідомлень: 44
Нагороди: 1
Рейтинг: 5
Поняття файла
При вивченні операційної системи (ОС) одним із основних є поняття файла. Введення цього поняття передує ознайомленню учнів з операційною системою. Учні повинні зрозуміти призначення файла та засвоїти описове його означення. Для цього вчителю доцільно повтори¬ти з учнями, що повідомлення для запам'ятовування та передавання зберігаються на носіях, зокрема носіях, які використовуються при роботі з комп'ютером. Вони за деякими ознаками можуть групуватися, і тоді природно з'являється необхідність надавати таким наборам повідомлень певні імена, ідентифікувати їх, щоб у майбутньому мати можливість відрізняти їх один від одного, а також швидко знаходити серед сукупності подібних наборів.
У бесіді з учнями можна обговорити різні ознаки, за якими відбувається групування повідомлень для подальшого їх опрацювання за допомогою комп'ютера. Учні в процесі обговорення можуть спробувати дати описове означення поняття файла: файл — сукупність повідомлень, які можуть зберігатися та опрацьовуватися за допомогою комп'ютера як єдине ціле окремо від інших подібних сукупностей.
Така сукупність повідомлень зберігається на носієві як окремий поіменований запис, який за допомогою пристроїв введення та виведення може бути прочитаний чи переписаний на інший носій окремо від інших записів.
Працюючи з учнями над означенням файла, слід виділити суттєві ознаки цього поняття:
1) Це сукупність повідомлень. Така сукупність може містити одне єдине повідомлення або навіть бути порожньою, тобто не міс¬тити жодного повідомлення.
2) Повідомлення можуть містити текстові, графічні, звукові дані.
3) Повідомлення повинні бути закодовані певним чином, щоб за необхідності їх можна було ввести до запам'ятовуючих пристроїв комп'ютера та опрацьовувати.
4) Повідомлення можуть зберігатися в зовнішній пам'яті комп'ютера або опрацьовуватися в оперативній пам'яті.
5) Така сукупність повідомлень — єдине ціле.
6) Один набір повідомлень не пов'язаний з іншим набором.
7) Кожна сукупність (набір) повідомлень має свою назву. Доцільно наголосити на походження слова файл (від англ. file —подання документа). Крім того, слід відзначити, що файл можна розглядати як деякий об'єкт, який має характеристики-властивості та над ним можна виконувати деякий набір операцій.
Основні характеристики файла вводяться також в евристичній бесіді, в ході якої за допомогою учнів учитель малює схему яка надалі може використовуватися як частина опорного конспекту з цієї теми.
Схема будується поступово в ході обговорення відповідних питань, пов'язаних з поняттям файла. Доповнювати її конкретними поясненнями та прикладами до кожної характеристики файла учні можуть самостійно.
Правила утворення імен файлів доцільно формулювати у вигляді конкретних вимог. Зокрема, при вивченні ОС Windows ім'я файла повинно складатися:
1) з літер кирилиці або латинських літер;
2) арабських цифр;
3) не може містити символів \ */:?»<> |;
4) максимальна кількість символів в імені обмежена (до 8 чи до 256 — залежно від операційної системи).
Усі файли можна поділити на дві групи: текстові та двійкові. Текстові складаються лише із текстових повідомлень, створених за допомогою звичайної програми для опрацювання лише текстової інформації. Двійкові файли можуть містити графічні, звукові, текстові повідомлення та управляючі вказівки, які закодовані за допомогою двох сим¬волів — 0 та 1.
Залежно від того, які за типом повідомлення становлять файл та за допомогою якої програми вони були створені, розрізняють відповідні типи файлів.
Якщо є можливість ознайомити учнів з ОС Windows, то доцільно звернути їх увагу, що для зручності та наочності кожному з типів файлів ставлять у відповідність деякі значки. При цьому файли, які містять однакову за формою чи структурою інформацію, тобто належать до одного типу файлів, мітять однаковими значками.
Далі доцільно пояснити відмінність між різними типами файлів та зупинитися на типах подання повідомлень, що зберігаються у файлах, ввести поняття розширення файла, розглянути приклади різних розширень.
Пояснюючи таку характеристику файла, як його місце збереження (адреса), природно перейти до поняття папки (підкаталогу, каталогу), дерева. При цьому доцільно спиратися на асоціативне мислення учнів та, пригадавши правила запису адрес людей, за аналогією побудувати правила запису адрес збереження файлів на носіях інформації.
Далі слід зауважити, що скінченний упорядкований набір назв папок, кожна наступна з яких міститься в попередній, а остання містить потрібний файл, називають шляхом до файла.
Впорядкованість набору назв означає, що назви в такому наборі місцями переставляти не можна, порядок слідування таких назв має бути строго визначеним.
При організації евристичної бесіди доцільно поставити учням запитання, як-от:
1. З яких причин до адміністративного поділу будови держав внесено поняття міста, району, вулиці тощо?
2. Чи легко знайти людину в світі, якщо невідома її адреса?
3. Який стандарт поштової адреси раніше використовувався в нашій країні?
4. Який стандарт поштової адреси використовується в Україні зараз?
5. Які розділові знаки використовуються в запису поштової адреси?
6. Чи можна за аналогією запису поштової адреси (місця знаходження людини) записати адресу місця зберігання файла?
7. Чи доцільно при запису місця зберігання файла використовувати кому (,) як розділовий знак?
При цьому певні приклади-орієнтири можна навести за схемою .
Для закріплення поняття місця зберігання файла можна запропонувати учням вправи двох типів:
1) Пояснити місце знаходження файла, якщо задано шлях до нього.
2) Записати шлях до кожного файла, якщо схема розташування файлів має вигляд ієрархічного дерева збереження файлів на дискові.
Практика свідчить, що складним для учнів є поняття активного каталогу, активної папки. Тому при поясненні цього поняття доцільно використовувати метод аналогій та спочатку з'ясувати, в яких випадках залежно від місця знаходження людини (будинок, вулиця, район, місто, країна) необхідно вказувати повну адресу людини, а в яких лише її частину.
Наприклад, якщо людина розшукує іншу і вже прийшла до приміщення, де знаходиться потрібна людина, то далі немає потреби вказувати країну, місто, вулицю, номер будинку, місце знаходження приміщення в цьому будинку — все це вже «діє», тобто є «активною адресою». Далі достатньо запитати лише прізвище людини, яку розшукують


Відредаговано: metodis - Сб, 24.04.2010, 09:15
mouse Дата: Сб, 24.04.2010, 11:52 | Повідомлення № 3
Ветеран спілкування
Повідомлень: 2025
Нагороди: 4
Рейтинг: 62
metodis, до Вас маю питання. А звідки цей текст?
swetikccc Дата: Сб, 24.04.2010, 13:17 | Повідомлення № 4
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3906
Нагороди: 25
Рейтинг: 355
Quote (metodis)
Практика свідчить, що складним для учнів є поняття активного каталогу, активної папки.

Практика вивчення якоъ ОС?
І що таке активна папка?
Мабуть те й що поточна?

Додано (24.04.2010, 12:17)
---------------------------------------------
Незрозуміле введення терміну повідомлення для пояснення іншого терміну

metodis Дата: Сб, 24.04.2010, 16:47 | Повідомлення № 5
Троль
Повідомлень: 44
Нагороди: 1
Рейтинг: 5
Quote (mouse)
metodis, до Вас маю питання. А звідки цей текст?

З власної методички, тільки напевне трохи застарілий.
Quote (swetikccc)
Практика вивчення якоъ ОС?

ОС - це Операційна система.
Quote (swetikccc)
І що таке активна папка?

Папка яка використовується в даний момент користувачем і є активною, інші пасивні. ;)
Маргарита Дата: Сб, 24.04.2010, 16:53 | Повідомлення № 6
Юний талант
Повідомлень: 142
Нагороди: 3
Рейтинг: 30
metodis, а у Вас власна методичка є? Молодець Ви!!! Дуже гарні у Вас матеріали, правда трошки застарілі, але більність мені підійде!
Quote (metodis)
Переклад для тих хто родом з Кишиньова

А що хіба swetikccc, родом з Кишиньова? Наш районний методист теж звідти! Світ тісний.

На мою думку "активний каталог" та "поточна папка" це синоніми!

salal Дата: Сб, 24.04.2010, 17:21 | Повідомлення № 7
Прописаний назавжди
Повідомлень: 272
Нагороди: 2
Рейтинг: 18
Цитата metodis
Quote
файл — сукупність повідомлень, які можуть зберігатися та опрацьовуватися за допомогою комп'ютера як єдине ціле окремо від інших подібних сукупностей

Дозвольте декілька запитань.
- Що Ви маєте на увазі під терміном "повідомлення"?
- Чому файл - це не одне повідомлення, а сукупність? Іншими словами: як відрізнити поняття повідомлення в однині та в множині?

swetikccc Дата: Сб, 24.04.2010, 17:39 | Повідомлення № 8
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3906
Нагороди: 25
Рейтинг: 355
Quote (metodis)
Переклад для тих хто родом з Кишиньова ОС - це Операційна система.

Шановна пані metodis розуміння активної і поточної папки дуже важливе
Якщо виділити піктограмку папки то вона яка поточна чи активна?
А методика також залежить від ОС, можливо Ви про розширенням будете трактувати в Пінгвіні.

Додано (24.04.2010, 16:39)
---------------------------------------------

Quote (salal)
- Чому файл - це не одне повідомлення, а сукупність? Іншими словами: як відрізнити поняття повідомлення в однині та в множині?

Тут і термін підібраний невірно
Bandalak Дата: Сб, 24.04.2010, 17:50 | Повідомлення № 9
Лідер форуму
Повідомлень: 5437
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
Quote (swetikccc)
розуміння активної і поточної папки дуже важливе

А хіба це не одне і те ж?
metodis Дата: Сб, 24.04.2010, 18:00 | Повідомлення № 10
Троль
Повідомлень: 44
Нагороди: 1
Рейтинг: 5
Quote (swetikccc)
А методика також залежить від ОС, можливо Ви про розширенням будете трактувати в Пінгвіні.

Ви читали уважно? Якщо є можливість ознайомити учнів з ОС Windows, про пінгвін річ не йде.

Quote (salal)
Що Ви маєте на увазі під терміном "повідомлення"?

Під повідомленням розуміють звичайно інформацію, виражену у визначеній формі та таку, що підлягає передачі. Повідомлення - це форма подання інформації. Прикладами повідомлень є текст телеграми, промова оратора, показання вимірювального приладу, команди керування, зображення на екрані телевізора та ін. Чи навести повний перелік?
Quote (salal)
Чому файл - це не одне повідомлення, а сукупність? Іншими словами: як відрізнити поняття повідомлення в однині та в множині?

Конкретизуйте! Не можу зрозуміти що ви маєте на увазі?
salal Дата: Сб, 24.04.2010, 18:15 | Повідомлення № 11
Прописаний назавжди
Повідомлень: 272
Нагороди: 2
Рейтинг: 18
Деякі сучасні підручники не зовсім правильно пояснюють співвідношення файлової та операційної систем.
Це різні системи. Але пов'язані між собою.
Так, наприклад, піктограма папки або файлу не є елементом файлової системи. Вона є елементом інтерфейсу операційної системи, що представляє об'єкт цієї системи, який функціонально пов'язаний з відповідним елементом файлової системи.
Саме через цей об'єкт користувач може впливати на відповідний елемент файлової системи.
Але файлова система може існувати самостійно і використовуватися різними операційними системами. Наприклад, з FAT працюють і DOS і Windows.
До речі, в DOS немає піктограм. І там дійсно існує поняття активного каталогу. В Windows трохи змінили термінологію: каталог стали називати папкою. А виділена піктограмка папки - це і не активна папка, і не поточна папка, а просто позначений інтерфейсний об'єкт. А позначений інтерфейсний об'єкт дає можливість користувачу виконувати з ним певні дії, які потім певним чином впливатимуть на відповідний йому елемент ФС. Хоча і не завжди. Наприклад, переміщення об'єкта в рамках вікна змінює параметри об'єкту (місце положення) і не впливає на відповідний елемент ФС.
swetikccc Дата: Сб, 24.04.2010, 18:17 | Повідомлення № 12
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3906
Нагороди: 25
Рейтинг: 355
Quote (metodis)
Працюючи з учнями над означенням файла, слід виділити суттєві ознаки цього поняття:
1) Це сукупність повідомлень. Така сукупність може містити одне єдине повідомлення або навіть бути порожньою, тобто не міс¬тити жодного повідомлення.
2) Повідомлення можуть містити текстові, графічні, звукові дані.
3) Повідомлення повинні бути закодовані певним чином, щоб за необхідності їх можна було ввести до запам'ятовуючих пристроїв комп'ютера та опрацьовувати.
4) Повідомлення можуть зберігатися в зовнішній пам'яті комп'ютера або опрацьовуватися в оперативній пам'яті.
5) Така сукупність повідомлень — єдине ціле.
6) Один набір повідомлень не пов'язаний з іншим набором.

До чого тут означення файлу
Quote (Bandalak)
А хіба це не одне і те ж?

Беремо Вікна.
Ви знаходитися в вікні папки і виділили піктограму вкладеної в неї папки, яка з них активна папка?
А поточна це та в якій ви знаходитися.
Bandalak Дата: Сб, 24.04.2010, 18:20 | Повідомлення № 13
Лідер форуму
Повідомлень: 5437
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
Quote (swetikccc)
Ви знаходитися в вікні папки і виділили піктограму вкладеної в неї папки, яка з них активна папка?
А поточна це та в якій ви знаходитися.

swetikccc, згоден!
metodis Дата: Сб, 24.04.2010, 18:28 | Повідомлення № 14
Троль
Повідомлень: 44
Нагороди: 1
Рейтинг: 5
Quote (swetikccc)
А поточна це та в якій ви знаходитися.

Тут я теж згодна! Вибачайте я не штучний інтелект і теж маю право на помилки ;) Можливо теж припустилась помилки щодо визначень, спасибі за виправлення.

Додано (24.04.2010, 17:28)
---------------------------------------------

Quote (salal)
каталог стали називати папкою.

Стільки не звіть собаку бараном, бекати вона не почне. Як був каталог так він ним і залишився.
salal Дата: Сб, 24.04.2010, 18:29 | Повідомлення № 15
Прописаний назавжди
Повідомлень: 272
Нагороди: 2
Рейтинг: 18
Quote (metodis)
Конкретизуйте! Не можу зрозуміти що ви маєте на увазі?

Якщо мова йде про сукупність повідомлень ("файл — сукупність повідомлень"), то це означає, що повідомлення, що містяться в одному файлі можна перерахувати. За якими ознаками слід їх розділяти?
Якщо Ви отримали телеграму, то Ви отримали одне повідомлення, чи декілька?

Quote (metodis)
Під повідомленням розуміють звичайно інформацію, виражену у визначеній формі та таку, що підлягає передачі.

Якщо я створив, скажімо, текстовий файл і не збираюся його нікому передавати, то чи є він повідомленням?
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.6 Методика викладання інформатики згідно програми » Методика вивчення поняття файлу
Сторінка 1 з 3123»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.