Вт, 21.11.2017, 19:24
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 1 з 212»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.6 Методика викладання інформатики згідно програми » Методика вивчення прикл.програм.забезп. навчальн.призначення (Прикладне програмне забезпечення навчального призначення)
Методика вивчення прикл.програм.забезп. навчальн.призначення
W-w-W Дата: Нд, 31.08.2008, 00:26 | Повідомлення № 1





Прошу в даній рубриці ділитись досвідом щодо викладання теми
«Прикладне програмне забезпечення навчального призначення»
Для теми характерні такі поняття:
Комп’ютерні енциклопедії.
На що і на які саме моменти Ви звертаєте увагу при поясненні даної теми?

Шановні форумчани!!! Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятися без попередження!!!

Ковальчук_Олександр Дата: Нд, 07.09.2008, 16:13 | Повідомлення № 2
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3621
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
Викладання цієї теми - досить не проста річ.
В 11-му класі я її повністю виділяю на свої потреби (збільшення годин на вивчення програмування) у випадку, якщо не вдається домовитись з вчителями про проведення уроків інших предметів з використанням наявних навчальних програм.
В 10-му класі я на першому уроці коротко розповідаю теорію: що таке навчальні програми, їх призначення, види. Демонструю приклади навчальних програм (на вчительському комп’ютері встановленні навчальні програми для підтримки навчання біології, фізики, заруб. літератури, хімії, інформатики).
Quote (WWW)
Для теми характерні такі поняття: Комп’ютерні енциклопедії.

Підкажіть приклади таких енциклопедій. У мене колись була енциклопедія Кирила і Мефодія, але я її втратив.
Важливо проінсталювати на кожен учнівський комп’ютер таку енциклопедію і дати учням змогу знайти корисну інформацію.
Також в 10-му класі наступні 3 (можливо 1-2 години) варто провести вчителям-предметникам під вашим контролем.
Отож я вважаю, що на вивчення даної теми достатньо максимум 3 години (але я обмежуюсь 2-ма). Інші 2 я додаю до теми "Комп’ютерні презентації" і викладаю її в обсязі 6 год.
Шестопалов Дата: Нд, 07.09.2008, 17:11 | Повідомлення № 3
Видавець посібників
Повідомлень: 1409
Нагороди: 11
Рейтинг: 182
Quote (WWW)
Прошу в даній рубриці ділитись досвідом щодо викладання теми
«Прикладне програмне забезпечення навчального призначення»

Не мучтеся даремно. Це вже не ваша справа!
Ви не задумувались, чому, власне, на уроках біології, історії, математики немає тем з інформатики?! А Ви чомусь повинні витрачати свій час на "чужі" предмети. Вже багато років вчителів-предметників вчать на різноманітних курсах застосовувати комп’ютери при викладанні своїх предметів. То нехай застосовують! Для цього в школах організовують ОКРЕМИЙ мультимедійний клас з дошкою, впроваджують посаду оператора. Роботу цього класу розписують в розкладі серед вчителів-предметників. Так вже давно працюють багато шкіл України. Для цього є в школі замісник з навчально-виховної роботи, який повинен опікуватися інформатизацією навчального процесу. Крім того, багато шкіл завели посаду заступника директора з інформаційних технологій. "Тенденція, однако!" - сказав би чукча. До речі, в нових програмах цієї теми "навчального призначення" вже немає.
Не беріть собі в голову чужий клопіт, свого вистачає!


Відредаговано: Шестопалов - Нд, 07.09.2008, 17:18
Anatoli Дата: Нд, 07.09.2008, 17:45 | Повідомлення № 4
Прописаний назавжди
Повідомлень: 209
Нагороди: 0
Рейтинг: 15
Багато чого, чого є в програмі, діти давно знають і без нас, включно з тим, що пропонується вивчати в "Прикладному забезпеченні навчального характеру". Побачивши навчальну програму, учень повинен здогадатися, як нею користуватися, чого нею можна навчитися, де шукати довідку, і, зрештою, чомусь таки навчитися. Якщо учням дати освоїти програму побудови графіків функцій і дати набір найнеймовірніших функцій, через годину вони стають знавцями графіків та параметрів і вже люблять алгебру, всі просять переписати програмку. Те саме з простенькою англомовною програмою, яка стосується періодичної таблиці хімічних елементів. Через годину всі знають, як буде англійською "олово", що таке "станум", і що таке температура плавлення. Карта Місяця - і всі цілу годину вивчають астрономію і знають, що таке "термінатор" (не те, що ви подумали). Якщо це викинули з програми, що ж вони викинули, а ми включимо. Не вперше.
Ковальчук_Олександр Дата: Нд, 07.09.2008, 20:14 | Повідомлення № 5
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3621
Нагороди: 17
Рейтинг: 192
Quote (Шестопалов)
Для цього є в школі замісник з навчально-виховної роботи, який повинен опікуватися інформатизацією навчального процесу.

Повинен. Але чи опікується? (в загальному який відсоток?) :'(
Quote (Шестопалов)
Крім того, багато шкіл завели посаду заступника директора з інформаційних технологій.

Про таке вперше чую. Знову ж таки, це поодинокі випадки в розумних директорів. А на офіційному рівні - відстале село, а не тенденція.
Quote (Шестопалов)
Це вже не ваша справа!

Можливо, ви праві. Але бодай першу годину ми точно маємо провести, розповісти, продемонстувати. А наступні 3 години - на вивчення Power Point або хай проводять вчителі-предметники (чого часто не відбувається, навіть якщо пропонуєш їм).
argun Дата: Нд, 07.09.2008, 21:00 | Повідомлення № 6
Прописаний назавжди
Повідомлень: 479
Нагороди: 1
Рейтинг: 32
Quote (Ковальчук_Олександр)
У мене колись була енциклопедія Кирила і Мефодія, але я її втратив.
Важливо проінсталювати на кожен учнівський комп’ютер таку енциклопедію і дати учням змогу знайти корисну інформацію.

У мене стоїть на кожному учнівському комп'ютері. Діти залюбки з нею працюють.
Допоміг би Вам, але 6 Гіг.
Isuel Дата: Сб, 27.09.2008, 10:53 | Повідомлення № 7
Я тут недавно...
Повідомлень: 28
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
В минулому році цю тему "викладав" моїм учням вчитель фізики (Віртуальна фізична лабораторія) бо в школі немає приладів для проведення лабораторних занять з фізики, а провела лише один урок де розповіла дітям що такі програми є і для чого вони призначені
Nicola Дата: Сб, 27.09.2008, 14:24 | Повідомлення № 8
Прописаний назавжди
Повідомлень: 337
Нагороди: 2
Рейтинг: 13
Quote (Шестопалов)
Для цього є в школі замісник з навчально-виховної роботи, який повинен опікуватися інформатизацією навчального процесу.
Ага ОПІКУЄТЬСЯ забрали в 10 класі 1 годину і їм по барабану! Інформатика для них не головний предмет, а так собі іграшка.
filnick Дата: Сб, 27.09.2008, 15:17 | Повідомлення № 9
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Проводжу інтегровані уроки у тих класах, де читаю фізику. І віртуальну фізлабораторію і астрономію. Але роблю цю інтеграцію за рахунок уроків фізики, а не інформатики. А що стосується інших предметів, то підтримую Шестопалова, - вже набридло вмовляти вчителів хімії, біології, іноземної мови та ін. використовувати готовий ліцензований софт з цих навчальних предметів за рахунок своїх уроків, а не інформатики.
zirochka Дата: Сб, 11.10.2008, 22:13 | Повідомлення № 10
Новий користувач
Повідомлень: 13
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
В старших класах використовую такий прийом: діти працюють по групах - знайомляться з одним диском (встановлюють, працюють з ним, видаляють), складають опис-презентацію за планом і на наступному уроці знайомлять решту учнів. Таким чином вони вчаться оцінювати якість програмного продукту. Дітей такий підхід зацікавлює, вони навіть свої навчальні диски приносять і презентують.
NataliyG Дата: Пт, 07.11.2008, 12:06 | Повідомлення № 11
Активний учасник
Повідомлень: 684
Нагороди: 2
Рейтинг: 37
Я вважаю, що можна потратити декілька уроків, на прикладне програмне забезпечення навчального призначення. Ми не можемо передбачити, що в житті буде потрібно нашим вихованцям, а показати, якусь цікаву річ, чому б і ні. Адже і програмування швидше всього буде потрібно не всім.
От я наприклад, щоб показати звязок інформатики з кресленням (тема "Будівельне креслення")цього року попробувала використати програму ArCon. Учні побудували план своєї хати і побачити його в трьохвимірному просторі. Скажу одне після цього 60% класу хоче бути архітекторами. Напевно можна ще якимись такими програмами показати, як полегшити вивчення предметів шкільного компоненту.
PanPete Дата: Пт, 07.11.2008, 13:35 | Повідомлення № 12
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
На мою думку - завдання вчителя інформатики полягає в створенні в учня навиків та вмінь до освоєння нового програмного забезпечення. І не важливо до якої групи це програмне забезпечення відноситься. В умовах виконання вимог навчальної програми по інформатиці нам слід не зациклюватись на вивченні певного програмного засобу, а ознайомити учнів з наявністю та загальною можливістю використання програм цього типу. Для цього достатньо одного оглядового уроку. А час, відведений програмою на ознайомлення учнів з ППЗ навчального характеру більш доцільно використати для усвоєння учнями правил перших кроків в освоєнні нового програмного засобу - розвиток навиків інтуїтивного освоєння нового інтерфейсу, робота з довідкою, тощо.
Що ж відноситься до вчителів - предметників, то це вже їх справа використовувати наявний софт, чи ні. Я лише пропоную їм свою допомогу в процесі освоєння цікавлячої їх пограми (щоправда бажаючих мало, адже багато із них ще до цих не бачить необхідності опуститися з висот педагогічного Олімпу, на який вони забиралися на протязі довгих років, до рангу початкуючий користувач ПК).
Omudrik Дата: Ср, 26.11.2008, 19:42 | Повідомлення № 13
Новий користувач
Повідомлень: 15
Нагороди: 0
Рейтинг: 1
Да.... думок багато!
Code
До речі, в нових програмах цієї теми "навчального призначення" вже немає.

Не завжди ми можемо взяти програму яка подобається нам. Ми повинні враховувати профіль школи, кількість годин, клас. Отже, ця тема в багатьох школах все ж вивчається....

Code
Багато чого, чого є в програмі, діти давно знають і без нас, включно з тим, що пропонується вивчати в "Прикладному забезпеченні навчального характеру". Побачивши навчальну програму, учень повинен здогадатися, як нею користуватися, чого нею можна навчитися, де шукати довідку, і, зрештою, чомусь таки навчитися.

Так, саме повинен здогадатися, але здогадатися можуть не всі. Не у кожного є компютери, не у всіх настільки розвинене логічне мислення. До того ж зараз можна зустріти такі програми, що й сам не одразу докумекаєш що до чого. Тому ми повинні дати хоча б мінімум знань з цієї теми, щоб могли ось так як ви кажете здогадатись.
Мені сподобалась ідея
Code
діти працюють по групах - знайомляться з одним диском (встановлюють, працюють з ним, видаляють), складають опис-презентацію за планом і на наступному уроці знайомлять решту учнів. Таким чином вони вчаться оцінювати якість програмного продукту. Дітей такий підхід зацікавлює, вони навіть свої навчальні диски приносять і презентують.

Велике спасибі за ідею! Буду впроваджувати.
Я перший урок як уже було сказано моїми попередниками викладаю теорію далі ми працюємо з енциклопедіями та коротко знайомимось з різними програмами( які давали колись для апробації).
Вчитель Дата: Нд, 11.10.2009, 18:52 | Повідомлення № 14
Прописаний назавжди
Повідомлень: 317
Нагороди: 1
Рейтинг: 13
Quote (Шестопалов)
Ви не задумувались, чому, власне, на уроках біології, історії, математики немає тем з інформатики?! А Ви чомусь повинні витрачати свій час на "чужі" предмети.

Тута я з паном Шестопаловим на всі сто погоджуюсь. Сапоги пусть тачает сапожник...
Єдине, що можна додати, то це те, що годин інформатики в школі часто не вистачає на повне завантаження класу, а техніка дорога, тому в наказі 407 свого часу прописали можливість проводити в кабінеті з НКК уроки всяких предметів (так робили свого часу в багатьох школах, розумні директори доплачували вчителю інформатики за такий клопіт...) А те, що в програмі написано було - то нехай собі там і залишається...

Додано (11.10.2009, 18:49)
---------------------------------------------

Quote (PanPete)
Для цього достатньо одного оглядового уроку. А час, відведений програмою на ознайомлення учнів з ППЗ навчального характеру більш доцільно використати для усвоєння учнями правил перших кроків в освоєнні нового програмного засобу - розвиток навиків інтуїтивного освоєння нового інтерфейсу, робота з довідкою, тощо. Що ж відноситься до вчителів - предметників, то це вже їх справа використовувати наявний софт, чи ні.

ОТОЖ!

Додано (11.10.2009, 18:52)
---------------------------------------------

Quote (Ковальчук_Олександр)
У мене колись була енциклопедія Кирила і Мефодія,

У мене є стара версія, на двох дисках - спробуйте зв"язатись, щось надумаємо!
swetikccc Дата: Нд, 11.10.2009, 20:27 | Повідомлення № 15
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3957
Нагороди: 28
Рейтинг: 370
Quote (Шестопалов)
Ви не задумувались, чому, власне, на уроках біології, історії, математики немає тем з інформатики?! А Ви чомусь повинні витрачати свій час на "чужі" предмети.

А для чого потрібна інформатика, пане Шестопалов?
Чи ми вже дійшли до того що зациклюємо її саму на себе.
Потрібно вчити дітей вчитися.

Використовую програми Физикона, а гуманітаріям програми для вивчення іноземної мови.

Відредаговано: swetikccc - Нд, 11.10.2009, 20:35
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.6 Методика викладання інформатики згідно програми » Методика вивчення прикл.програм.забезп. навчальн.призначення (Прикладне програмне забезпечення навчального призначення)
Сторінка 1 з 212»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.