Сб, 23.09.2017, 12:21
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 7 з 15«12567891415»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.6 Методика викладання інформатики згідно програми » Створюємо нову концепцію інформатики у середній школі (Конкретні пропозиції до нової концепції)
Створюємо нову концепцію інформатики у середній школі
Bandalak Дата: Чт, 10.06.2010, 00:50 | Повідомлення № 1
Лідер форуму
Повідомлень: 5386
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
Сучасний стан інформатики у школі багатьох не влаштовує. Це справедливо.
Але якщо ми будемо пасивно спостерігати за процесами в освіті - від цього нічого не зміниться.
Пропоную всім бажаючим взяти у цьому активну участь.
Творимо нову концепцію інформатики у школі разом!

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!

gromko Дата: Нд, 13.06.2010, 22:08 | Повідомлення № 91
Лінуксоїд
Повідомлень: 2526
Нагороди: 25
Рейтинг: 325
Quote (Oxana_cher)
Цитата (serbor )Я считаю, что начинать изучение в 9 классе слишком поздно. МОН считает, что слишком рано! Ребята, посмотрите новый учебный план у своих директоров. Информатики в 9 классе там уже нету! Слава МОН! Сейчас формируются переходные учебные планы для каждого из 2-10 классов, в связи с переходом на 11-летку!
В девятом классе информатики больше не будет. В новом проэкте 11 летней школы всё как в 2003, но информатики по 2 часа в неделю не будет, только по одной. Из ПОСНЮВАЛЬНОЇ ЗАПИСКИ к проэкту следует, что в связи с самостоятельным изучением на домашнем компьютере львиной части материала, изучать информатику в шоле более 1 часа в неделю уже не целесообразно!

М.В.Гоголь. "Ревізор"
Німа сцена.
Mykola Дата: Нд, 13.06.2010, 22:56 | Повідомлення № 92
Я тут недавно...
Повідомлень: 36
Нагороди: 0
Рейтинг: 0
Вибачте, дозвольте і свої п'ять копійок... Думаю, що можна не розділяти курс "Інформатика" на два курси. Потрібно лише виключити з нього те, що не стосується інфоматики як такої (за визначенням), тобто курс користувача. Нехай Word вивчають там де вчать писать і читать, тобто на уроках української мови, Paint - на уроках образотворчого мистецтва. Математиці і фізиці теж може щось перепасти. Звичайно кодування будь-якої інформації це наше, за визначенням інформатики як науки. Чому я повинен вчити, як оформляти різного типу документи, а вчитель української мови і літератури форматує текст "пробілами". Це в кращому випадку. А деякі вчителі, на курсах "Intel", намагалися скористуватись мишкою як пультом для телевізора. А алгоритмізація - це святе. Хто з нею знайомий, тому курс користувача не потрібен (за деякими виключеннями), тому, що знають загальні принципи побудови будь-яких програм.
Oxana_cher Дата: Нд, 13.06.2010, 23:11 | Повідомлення № 93
Місцева кадра
Повідомлень: 390
Нагороди: 2
Рейтинг: 44
Mykola, Вы гений!
Очень умные мысли! Поддерживаю на 150%.
pasichov Дата: Пн, 14.06.2010, 01:29 | Повідомлення № 94
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (zava)
Проблема, піднята у цій гілці мною і п. Пасіховим інша: мета курсу потребує коригування. Зараз сповідується комептентнісний підхід (мета курсу - набуття учнем певного набору інформатичних компметенцій, які він зможе застосовувати у житті), а вихідна теза нашої дискусії та, що підхід має бути розвивально-компетентнісним (тобто учень має не лише компетенцій набувати, а й розвивати мислення).

Так! Саме так! До того ж більшість задекларованих як мета існуючого курсу компетенцій (що гріха таїти) учень отримує поза діяльністю учителя. Я це завжди порівнюю з мобільними телефонами...навчаються діти користуватися ними без учителів та предмету.

Quote (Mykola)
Думаю, що можна не розділяти курс "Інформатика" на два курси. Потрібно лише виключити з нього те, що не стосується інфоматики як такої (за визначенням), тобто курс користувача.

Якби так трапилося - я теж не розділяв би...За це варто поборотися...Існуючий курс користувача якраз і формує оті "компетенції", які нічого не додають розвитку учня. Але це вже стало "свщенною коровою"- скільки "наукових" досліджень обгрунтували цю ІМХО дурницю, скільки дисертацій захищено, скільки на цьому виросло "генеральш" від інформатики... Тому так просто позиції здані не будуть... ІМХО єдиний вихід - залишити користувацький курс в програмі, як у всьому світі "опустити" його в середні класи, а в старших окркмо "пробити" курс алгоритмізації і програмування (НАЗВА УМОВНА!), можливо якось заставити математику трохи поділитися


Відредаговано: pasichov - Пн, 14.06.2010, 01:39
alex Дата: Пн, 14.06.2010, 01:58 | Повідомлення № 95
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (Mykola)
Думаю, що можна не розділяти курс "Інформатика" на два курси. Потрібно лише виключити з нього те, що не стосується інфоматики як такої (за визначенням), тобто курс користувача.

Звучить як в старому анекдоту часів совдепії. Я теж хочу в Радянський Союз.
Почитайте пости учасників форуму і Ви впевнитесь в тому, що суть інформатики в школі це якраз
в основному курс користувача. І цю позицію підтримують Не тільки МОН а і більшість
вчителів інформатики, які не можуть або не хочуть вивчити святе- основи алгоритмізації.
І як ми хочемо після того,як більшість вчителів відкидає необхідність алгоритмізації,
щоб МОН підтримав даний напрямок.


Відредаговано: alex - Пн, 14.06.2010, 08:42
serbor Дата: Пн, 14.06.2010, 02:10 | Повідомлення № 96
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 2
Рейтинг: 46
Quote (alex)
єдиний вихід - залишити користувацький курс в програмі, як у всьому світі "опустити" його в середні класи

Поддерживаю. Опустить на 7 - 9 классы. А в 5 и 6 классах давать пропедевтический курс.
swetikccc Дата: Пн, 14.06.2010, 11:02 | Повідомлення № 97
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3862
Нагороди: 25
Рейтинг: 346
Quote (alex)
Не тільки МОН а і більшість вчителів інформатики, які не можуть або не хочуть вивчити святе- основи алгоритмізації.

Потрібно просто замінити фразу на основи логічного мислення за допомогою ПК, можливо й підхід зміниться.)))))
І це не шутка, це дійсно так як кораблик назвати...... :)
Шестопалов Дата: Пн, 14.06.2010, 13:48 | Повідомлення № 98
Видавець посібників
Повідомлень: 1377
Нагороди: 11
Рейтинг: 167
Quote (serbor)
Поддерживаю. Опустить на 7 - 9 классы. А в 5 и 6 классах давать пропедевтический курс.

Вот как это может выглядеть без лишних фантазий и радужных надежд!
Тези до концепції навчання інформатики у середній школі
Відпущені у вільне плавання вчителі, школи і регіональні керівники освіти проклали різноманітні маршрути вивчення інформатики, на свій страх і ризик виділяючи кому скільки вдалося додаткових годин для учнів початкової, основної та старшої школи. Інші, дисципліновані та безініціативні, чекали, поки інфор¬матика прийде до них як обов’язковий предмет у 9-му класі.
Кожному вчителю-ентузіасту доводиться індивідуально долати ним же створені труднощі: складати авторські прог¬рами, шукати навчальну літературу, писати план-конспекти, створювати презентації, відеофільми, тренажери, комп’ютерні тести, тематичні та календарні плани, методику навчання тощо.
У цьому різноманітті засобів навчання одні вчителі читають майже весь урок лекції для учнівського конспектування, другі пропонують переглядати навчальні фільми і презентації, треті віддають перевагу програмуванню, інші на все махнули рукою і дозволяють учням «зависати» в Інтернеті або грати в ігри. Як правило, творчі надбання одних вчителів і шкіл недоступні для запозичення іншими.
У цій роботі пропонується систематизувати найуживаніші варіанти навчання інформатики та засоби їхньої реалізації для вибору кращих і впровадження у відповідності до профілю школи, її матеріальних і кадрових можливостей. Або продовжувати йти своїм «єдино правильним шляхом», нераціонально витрачаючи інтелектуальні і матеріальні ресурси, щоб відрізнятися від всіх інших.
Всі пропоновані матеріали публікувалися на форумі вчителів інформатики України http://informatic.org.ua, в них по можливості враховані пропозиції та зауваження вчителів з різних шкіл України.
Найуживаніші варіанти навчання інформатики у середній школі
Найбільш наглядним для аналітичної роботи служить схема «Найуживаніші варіанти навчання інформатики у середній школі» (див. вище), що створена на основі публікацій провідних спеціалістів АПН і МОН України, багаторічного досвіду діючих вчителів та поточного стану викладання інформатики.
В залежності від профілю навчального закладу, професійності і наполегливості вчителів інформатики, активності директора, наявної комп’ютерної техніки і матеріальних можливостей школи навчання інформатики вперше починають з 2 го, з 5-го, з 7-го або 9-го класу.
Вперше з 2-го класу. Початковий курс
У 2-4 класах початкової школи учні знайомляться з основними поняттями інформатики, здійснюють практичну діяльність на комп’ютері для підтримки вивчення основних предметів (мова, математика, приро¬дознавство тощо), розвивають пам’ять, просторову уяву, логічне мислення та творчі здібності. Застосування комп’ютера має починатися з 2-го класу. У 1-му класі, як свідчать психологи та практичний досвід, ще зарано залучати комп’ютер до навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Принциповим моментом застосування комп’ютерів у початковій школі є те, що заняття повинен проводити певним чином підготовлений учитель початкових класів.
Початкова школа – це особливий світ, тут інші діти, інший психологічний клімат, інша методика. До того, в початковій школі комп’ютер використовується обмежено як засіб навчання і традиційний вчитель інформатики із своїми навичками старшої школи може тільки нашкодити.
Програма початкового курсу інформатики для 2-4 класів передбачає 1 год. на тиждень за рахунок годин варіативного компоненту базового плану, всього 102 год.: по 34 год. у кожному класі.
Вперше з 5-го класу. Пропедевтичний курс
У 5-6 класах учні вчаться працювати на комп’ютері, вивчають основні поняття алгоритму і виконавця, команди управління чере¬паш¬кою та іншими об’єктами, основи програмної обробки подій, створюють мультимедійні проекти. Для творчого самовираження учнів пропонується середовище типу Лого.
Програма пропедевтичного курсу інформатики для 5-6 класів передбачає 1 год. на тиждень за рахунок годин варіативного компоненту базового плану або за рахунок годин галузі «Технології», всього 68 год.: по 34 год. у кожному класі.
Вперше з 7-го класу. Єдиний базовий курс
У 7-9 класах єдиний базовий курс інформатики передбачає навчити учнів володінню комп’ютером, його операційною системою та типовими офісними програмами. За цією програмою повинен бути сформований необхідний мінімум знань, умінь і навичок для подальшого успішного навчання на спецкурсах в 10-12 класах профільної школи незалежно від її профілю.
Програма базового курсу інформатики для 7-9 класів передбачає 1 год. на тиждень у 7-9 класах за рахунок годин варіативного компоненту або за рахунок годин галузі «Технології», всього 102 год.: по 34 год. у кожному класі. Випускники 9-го класу, що почали вивчати інформатику з 7 класу (2-го або 5-го класу), у 10-му класі впевнено почнуть вивчати спецкурси профільне навчання
Школи, які виділяють 2 і більше годин для вивчення інформатики в окремих або у всіх 7-9 класах, можуть єдиний базовий курс допов¬нити вивченням спецкурсів, наприклад, веб-дизайну та основ програмування.
Вперше з 9-го класу. Єдиний базовий курс
Не всім пощастить підійти до старшої школи з базовими знаннями інформатики. Тим учням, хто увійшов в інформатику лише з 9-го класу, доведеться вчити єдиний базовий курс у 9-12 класах по 1 год. на тиждень і у додаткові години паралельно вивчати спецкурси.
Кількість годин від 2 до 4 вибирається кількістю спецкурсів як в 7-9, так і в 10-12 класах.
В умовах обмеженого часу (45 хв. на тиждень) викликає сумнів вивчення інформатики за двома програмами-близнюками: рівень стандарту та академічний рівень. Можна уявити, як вчителі та учні будуть блукати серед різних програм, підручників, методик, планів і вимог, не розуміючи, для чого такі мудрування. Чи не краще профілізацію здійснювати вибором відповідних спецкурсів?
Звичайно, якщо на інформатику буде виділена 1 год., то до спецкурсів справа не дійде.
10-12 класи. Профільні курси
Профільне навчання інформатики у старшій школі проводиться за вибором: інформаційні технології і(або) основи програмування. Для вивчання у 10-12 класах МОН України пропонує спецкурси:
• Основи комп’ютерної графіки;
• Основи створення комп’ютерних презентацій;
• Основи Інтернету;
• Основи веб-дизайну;
• Основи комп’ютерної безпеки;
• Основи візуального програмування;
• Інформаційні технології проектування;
• Сучасні офісні інформаційні технології та інші.
За профілем школи вибираються відповідні спецкурси, кількість і назва яких залежить від кількості відве¬дених годин на їхнє вивчення та від професійності вчителя інформатики.
8-12 класи. Поглиблений курс
Програма поглибленого вивчення інформатики у 8-12 класах (Караванова Т.П., Костюков В.П.) перед¬бачає вивчення інформаційно-комунікаційних технологій (2 год.) та алгоритмізації та програмування (2 год.).
Було б краще робити навчальні посібники для окремих спецкурсів, які легко відлагоджувати, доповнювати та оновлювати кожний окремо, ніж «монографії» на 300-400 сторінок. Окремо видані спецкурси допомогли б вибудовувати конфігурацію поглибленого вивчення інформатики при обмеженні 2, 3 год. на тиждень.
Крім того, навчальні посібники поглибленого вивчення можна було б використовувати для профілізації навчання у звичайних школах.

Якщо не здобуваєш уроки із минулого – будеш ходити по тим же граблям
Із уживаних варіантів найбільш підходящий – вивчення інформатики з 7-го класу. Не конфліктує з ним поча¬ток навчання з 2-го або 5-го класу, кому вже так хочеться. Тим, хто розпочне навчання з 9-го класу є ризик встигнути освоїти лише основи «кнопконатискання», якщо обмежитися відведеними 1 год. на тиждень.
Необхідно максимально зберегти і розвинути вже зроблене за 25 років навчання інформатики в школі. Не створювати кожному вчителю свої засоби «від кози до чобіт з її шкіри». Легше вибрати один із варіантів, який найкраще підходить вашій школі, із готовими засобами планування, навчання, перевірки знань та навичок, відлагоджених багаторічним використанням і вдосконаленням.
Багато шкіл знаходять години із варіативної частини на впровадження інформатики з 2-го, 5-го або з 7 го класу. Це справа престижу школи! Не вивчають інформатику з молодших класів ті школи, які не мають техніки, кваліфікованих вчителів або де адміністрація школи далека від сучасних технологій навчання.
Адже з уроків інформатики навчені учні вже в багатьох школах йдуть в мультимедійні класи, де вчителі-предметники без сторонньої допомоги проводять уроки фізики, хімії, біології, географії тощо, укомплектовані приладами, реагентами, відеозображеннями тварин та птахів тощо на екранах комп’ютерів.

Відредаговано: Шестопалов - Пн, 14.06.2010, 18:25
serbor Дата: Пн, 14.06.2010, 14:31 | Повідомлення № 99
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 2
Рейтинг: 46
Quote (Шестопалов)
Тези до концепції навчання інформатики

Маємо те, що маємо!
Вы очень хорошо описали, что у нас уже сложилось. Молодым и "недалёким" учителям полезно изучить эту концепцию, а то они "творят" иногда такое...
При первом прочтении очень даже понравилось. Этот текст надо положить на стол директорам школ. Пусть думают.

Quote (Шестопалов)
Єдиний базовий курс, обов’язковий для 7-9 або 9-12 класів

Только вот здесь проблемка. Может "Єдиний базовий курс, обов’язковий для 7-9 або 9 класів". А 10-12 (или 11) - это уже не базовый курс (надо его как-то обозвать). У нас 10 классы комплектуют из учеников разных школ, кто-то учил информатику 7-9, кто-то только 9, а есть и те кто 5-9, а, например мои - 2-9. И во всех школах 3 ступени так складывается. Школ 9-леток больше. Значит программа 10 класса должна быть единной. А есть много лицеев (при вузах), где начинают учиться с 10 класса. А есть ученики, для которых 9 класс - это последний класс в их жизни. По крайней мере в некоторых ПТУ информатики или не будет, или если будет, то совсем по другому плану.


Відредаговано: serbor - Пн, 14.06.2010, 14:45
Шестопалов Дата: Пн, 14.06.2010, 15:45 | Повідомлення № 100
Видавець посібників
Повідомлень: 1377
Нагороди: 11
Рейтинг: 167
Quote (serbor)
Только вот здесь проблемка. Может "Єдиний базовий курс, обов’язковий для 7-9 або 9 класів".

Именно так правильно, как у меня. И в 7-ой и 9-й класс приходят учиники, ВПЕРВЫЕ В ШКОЛЕ севшие за "курс молодого бойца" в 102 часа на ТРИ года.
Quote (serbor)
программа 10 класса должна быть единной.

Совершенно правильно. Но это ВТОРОЙ год обучения!
Quote (serbor)
А есть ученики, для которых 9 класс - это последний класс в их жизни.

Значит то и будет. Обучился основ информатики ПЕРВЫЙ год в 9-ом классе и прощай, учиться на электросварщика.
Посмотрите внимательно схему, там всё отражено!
pasichov Дата: Пн, 14.06.2010, 16:47 | Повідомлення № 101
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Уважаемый Шестопалов! Уже несколько раз звучало: ВАША СХЕМА (И, КАК СЛЕДСТВИЕ) ПОЯСНЕНИЯ К НЕЙ БЕЗУПРЕЧНЫ В ПЛАНЕ ФИКСАЦИИ СУЩЕСТВУЮЩЕГО СОСТОЯНИЯ И НАВЕДЕННИ В НЕМ СИСТЕМНОГО ПОРЯДКА!
Но неужто он вас устраивает? разве вы не видите, что последниее десятилетие все больше и больше из курса информатики выхолащивается интеллектуальное ядро? Я не очень люблю наукообразную лексику, по сему процитирую еще раз:
Quote (zava)
Проблема, піднята у цій гілці мною і п. Пасіховим інша: мета курсу потребує коригування. Зараз сповідується комептентнісний підхід (мета курсу - набуття учнем певного набору інформатичних компметенцій, які він зможе застосовувати у житті), а вихідна теза нашої дискусії та, що підхід має бути розвивально-компетентнісним (тобто учень має не лише компетенцій набувати, а й розвивати мислення).

В рамках ваших предложений существующее положение вещей ФИКСИРУЕТСЯ. Понятны ваши соображения "краще синиця в руках, ніж журавель в небі - будем реалистами, пробуем привести в систему, то что есть, иного не пропустят".
Однако ни один наш выпускник (кроме тех школ, где "выкручиваясь", читают "морально устаревшие" курсы алгоритмики) не сдаст росийский ЕГЭ по информатике, еще более наша информатика далека от американского стандарта "К12". НАМ НУЖНА ПРИНЦИПИАЛЬНО НОВАЯ КОНЦЕПЦИЯ КУРСА. У которой была РАЗВИВАЮЩАЯ составляющая была бы приоритетной. Естественно, нужны другие программы и ДРУГИЕ УЧЕБНИКИ.
Более того, "строгость" и "стркуктурированость" принесет еще больший вред, закрыв "лазейки" (по dpi), кторые сегодня еще (с огромным трудом) удается найти отдельным учителям на региональном уровне.
Я готов согласиться с вами в плане структурирования ("порядок бьет класс"), но не могу согласиться с вашей ориентацией на существующий порядок вещей. Неужто не хотите "тряхнуть стариной" да написать учебник о "чем- нибудь" кроме офисных приложений? :-)


Відредаговано: pasichov - Пн, 14.06.2010, 17:11
Шестопалов Дата: Пн, 14.06.2010, 17:14 | Повідомлення № 102
Видавець посібників
Повідомлень: 1377
Нагороди: 11
Рейтинг: 167
Quote (pasichov)
Уважаемый Шестопалов! Уже несколько раз звучало: ВАША СХЕМА (И, КАК СЛЕДСТВИЕ) ПОЯСНЕНИЯ К НЕЙ БЕЗУПРЕЧНЫ В ПЛАНЕ ФИКСАЦИИ СУЩЕСТВУЮЩЕГО ПОРЯДКА ВЕЩЕЙ И НАВЕДЕННИ В НЕМ СИСТЕМНОГО ПОРЯДКА!

Я в свои 73 года сделал то, что смог! И по всему видно, хорошо! Из серии Что, Куда и Как сделал, как обещал в самом начале, Что (мы имеем). А теперь очередь молодым, перспективным и действующим учителям взять на себя смелость и приступить к проблеме Куда (идти информатике). А там уже и Как близко.
dpi Дата: Пн, 14.06.2010, 19:09 | Повідомлення № 103
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (Шестопалов)
8-12 класи. Поглиблений курс
Програма поглибленого вивчення інформатики у 8-12 класах (Караванова Т.П., Костюков В.П.)

Обучал по этой программе 8, 9 и пытался в 10. Все ко по ней работал Вам скажут - Бред.
Может и не преподаватели, так дети и родители.
Создавайте концепцию без учета этой программы, или создайте другую.

Quote (Шестопалов)
10-12 класи. Профільні курси

Чуть выше Вы пишите об основах программирования, а в этом разделе такого курса нет.
swetikccc Дата: Пн, 14.06.2010, 19:11 | Повідомлення № 104
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3862
Нагороди: 25
Рейтинг: 346
Quote (Шестопалов)
Основи візуального програмування;

Ось оце пане Пасіхов Ви чекали
Цікаво на Якому продукті будуть реалізовувати?)))) Мабуть знову Шкрябалка(Скретч) чи Аліса, а може поняття перепутали, ну так стидно їх путати в концепціїї))
Quote (pasichov)
Неужто не хотите "тряхнуть стариной" да написать учебник о "чем- нибудь" кроме офисных приложений? :-)

Оце вже інші нотки. Бачу вмієте підколупувати.))))
Закривайте цей цирк ,а то знову все перетягли до кнопконатискання.
serbor Дата: Пн, 14.06.2010, 19:37 | Повідомлення № 105
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 2
Рейтинг: 46
Quote (Шестопалов)
программа 10 класса должна быть единной.

Совершенно правильно. Но это ВТОРОЙ год обучения!

Для кого-то второй, для кого-то четвертый, а для кого-то шестой, а сидеть они будут в одном 10 классе и изучать одно и то же!

Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.6 Методика викладання інформатики згідно програми » Створюємо нову концепцію інформатики у середній школі (Конкретні пропозиції до нової концепції)
Сторінка 7 з 15«12567891415»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.