Сб, 18.11.2017, 10:24
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 6 з 15«12456781415»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.6 Методика викладання інформатики згідно програми » Створюємо нову концепцію інформатики у середній школі (Конкретні пропозиції до нової концепції)
Створюємо нову концепцію інформатики у середній школі
Bandalak Дата: Ср, 09.06.2010, 23:50 | Повідомлення № 1
Лідер форуму
Повідомлень: 5521
Нагороди: 39
Рейтинг: 260
Сучасний стан інформатики у школі багатьох не влаштовує. Це справедливо.
Але якщо ми будемо пасивно спостерігати за процесами в освіті - від цього нічого не зміниться.
Пропоную всім бажаючим взяти у цьому активну участь.
Творимо нову концепцію інформатики у школі разом!

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!

GarryPotter Дата: Нд, 13.06.2010, 09:33 | Повідомлення № 76
Прописаний назавжди
Повідомлень: 357
Нагороди: 2
Рейтинг: 20
Ці "дебати" нагадують мені байку про лебедя, щуку та рака.
1. Для чого вам "інформатика" у початковій школі? - для збільшення кількості годин?
2. Спочатку слід визначитися чому навчати учнів, яких результатів ми хочемо досягнути, а лише тоді думати в яких класах це робити, тобто спочатку треба "прописати" Стандарт шкільної освіти з інформатики, бо те що у нас є - це всього лиш схема, чернетка (порівняйте з анаологічним російським Стандартом). Потім виписується програма, яка реалізує вимоги Стандарту.
3. Звідки брати години на збільшення інваріантної частини навчального плану? Плани 5-9 класів розроблялися не дурнями, було намагання збалансувати різні навчальні галузі.
4. Години яких предметів ви пропонуєте зменшити (скасувати), оскільки граничне навантаження ніхто вам не збільшить?
5. Яких результатів ви цим доб’єтеся, як це відобразиться на якості шкільної освіти, як це сприятиме адаптації та самореалізації учнів у суспільстві?
6. В деяких країнах Європи інформатика не вивчається як окремий предмет і це не заважає учням та вчителям використовувати комп’ютери.
7. Міносвіти намагається скоротити бюджетні асигнування, ви пропонуєте збільшити їх?
8. Без співпраці з АПН та МОНУ всі ці "потуги" нічого не варті - виступав Пасіхов на круглому столі, хто до нього прислухався ?
pasichov Дата: Нд, 13.06.2010, 13:39 | Повідомлення № 77
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (GarryPotter)
Без співпраці з АПН та МОНУ всі ці "потуги" нічого не варті

Розроблена концепція (якщо спроможемся, звичайно) і буде підставою для такої співпраці.
Quote (GarryPotter)
виступав Пасіхов на круглому столі, хто до нього прислухався ?

Прислухалися. І навідь уважно прислухалися. Ось чому я і в черговий раз розпочав цю дискусію на форумі. Нам порібно ОБОВ"ЯЗКОВО мати СПІЛЬНИЙ підсумковий документ. Він отримає свій хід. І якщо й не буде в повній мірі зреалізований, то все рівно серйозно вплине на нову концепцію, а вона СКОРО БУДЕ. За слова відповідаю.
serbor Дата: Нд, 13.06.2010, 13:56 | Повідомлення № 78
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 2
Рейтинг: 46
Quote (GarryPotter)
Звідки брати години на збільшення інваріантної частини навчального плану? Плани 5-9 класів розроблялися не дурнями, було намагання збалансувати різні навчальні галузі.

Многие школы находят этот час в вариативной части. И сейчас ввести в учебный план информатику с 5 или со 2 класса - дело престижа школы. И не изучают информатику только там, где нет условий (техника, учитель) или просто администрация далека от информатики. У нас информатика со 2 класса, и явно никто не чувствует несбалансированность учебных отраслей. Вот и переместить этот час из вариативной в инвариантную часть (для начала хотя бы с 7 класса). И это постегнет те школы, где отставание.

А учить азы информатики всё таки в 9 классе поздно. Прошедший учебный год показал, что начало базового курса в 9 классе гораздо проще, интерестнее, эффективнее чем было в 10 классе. Переместим начало в 7 класс, значительно подымемся.

Відредаговано: serbor - Нд, 13.06.2010, 14:01
pasichov Дата: Нд, 13.06.2010, 13:58 | Повідомлення № 79
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (GarryPotter)
Спочатку слід визначитися чому навчати учнів, яких результатів ми хочемо досягнути, а лише тоді думати в яких класах це робити, тобто спочатку треба "прописати" Стандарт шкільної освіти з інформатики, бо те що у нас є - це всього лиш схема, чернетка (порівняйте з анаологічним російським Стандартом). Потім виписується програма, яка реалізує вимоги Стандарту.

Те, що в дискусії отримало робочу назву "концепція" в кінці кінців і повинно стати новим Стандаротм освіти з інформатики. І порівняння з російським тут лише на користь. Звичайно, копіювати його не можна, але все найкраще взяти варто. Аргумент - порівняйте російський ЕГЭ з ынформатики ы нашу державну підсумкову атестацію. Вам не стає сумно?
serbor Дата: Нд, 13.06.2010, 14:06 | Повідомлення № 80
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 2
Рейтинг: 46
Quote (pasichov)
порівняйте російський ЕГЭ з ынформатики ы нашу державну підсумкову атестацію. Вам не стає сумно?

Да, стає.
И грустно, когда к выпускнику, поступающему в вуз, не предъявляют требований в информационной сфере, и первокурсники изучают азы информатики, которыми должны владеть 10-летние дети.
ЛЕВ-КОРОЛЬ Дата: Нд, 13.06.2010, 16:03 | Повідомлення № 81
Експерт по тестах
Повідомлень: 109
Нагороди: 1
Рейтинг: 7
Вибачте, маю бажання і я поділитися своїм баченням як бути з новою концепцією. Можливо, знайдете щось корисне, можливо ні - але ознайомтесь будь-ласка.
Дякую, GarryPotter, за влучні тези, на яких я і побудую своє бачення.

Quote (Шестопалов)
Ну а что делать в сегодняшних реалиях?

Ну, мабуть, на цей 2010-2011 навчальний рік у нас не вийде ніяк вплинути. Тим більше, і так мороки буде багато("випустити" 11-класників по старій програмі; щось "змайструвати" із 10-класниками по новій, заодно і помізкувати як 3-річне в 2 роки втиснути, і тд)

А ось на 2011-2012 н.р., вже можна будувати плани.
А першочергове, мабуть, питання, це питання в навчальний план якого класу вписати 1інваріантну годину інформатики? Пропоную, поки що почати вивчати інформатику з 8-го класу. Чому з 8-го, а не з 7-го?

1.
Quote (GarryPotter)
7. Міносвіти намагається скоротити бюджетні асигнування, ви пропонуєте збільшити їх?

Що робити з оцими новими підручниками для 9-го класу, які вже є, і новими для 10-го, які можливо будуть?

Якщо почати вивчати інформатику з 8-го класу, то оцей 2-річний курс за нинішнім стандартом можна розтягнути на 3 роки, вивчивши його більш досконаліше і чіткіше, а не "галопом" як було в цьому році.
До того ж, з 2-го семестру 10 кл. на інформатику може вже бути відведено 2 години

Quote (GarryPotter)
4. Години яких предметів ви пропонуєте зменшити (скасувати), оскільки граничне навантаження ніхто вам не збільшить?

стиснувши курс фізики з жахливо нині вивчаючими темами "Магнетизм", "Атомна і ядерна фізика" (вибачте, але потрібно вже визнати, що наші діти на цих темах "сплять", і навіть тим, кому дуже подобається фізика, на цих темах поводять себе пасивно).
2.

За 2010-2011 н.р. відлагодити, відшліфувати ось оцю нову концепцію, щоб вона була доскональною, і щоб дійсно було так, що
Quote (dpi)
мы готовим программу для всех учеников даже если класс профильный.

А для цього слід створити збірник методичних рекомендацій, на який багато хто вже махнув рукою. Бо без нього, вважаю, будь-яка концепція так і залишиться на папері.
3.

Так з 7-го, чи з 5-го слід розпочинати вивчати інформатику?
Я жодним чином не хочу зруйнувати вже ті більш-менш сформовані в цій темі висновки, але хочу запропонувати ось що.
Врахуючи важливий фактор навантаження на учня, і перебіг його адаптації до цього, пропоную як стандарт затвердити початок вивчення предмету інформатики із 6-го класу. Чому?
1. На 7-класника можливо не менше буде навантаження, чим на 5-класника, якщо ще й інформатика буде обов’язкова. Порахуйте самі, фізика(!)+біологія+алгебра&геометрія(!!!)+дві історії... важкувато буде отримувати гармонійні і якісні знання з усіх предметів.
2. А різниця між 5-класником і 6-класником очевидна. Наскільки дорослішими і зрілішими є 6-класники. З ними вже можна про інформацію, і про операційні системи поговорити. А от для 5-класників нехай залишиться курс "Вступу для інформатики" варіативної частини, на який також слід форумом написати методичні рекомендації.
3. Якщо розпочати із 6-го класу, то тоді і схема профільного навчання і проведення спецкурсів, якось по-іншому, привабливіше виглядає.

Отже, узагальнюю:
1)
В 2010-2011 н.р. напрацьовуємо матеріальну базу(програми, посібники, підручники, збірник) на перехід вивчення інформатики з 6-му(5-му,7-му) кл.
2) В 2011-2012 н.р. інформатика з 8-го кл. Підручники, і програми використовуємо ті, що і для 9-го кл. 2009-2010 нр., правда трішки підкоректувавши.
3) І тільки після Євро-2012(за рахунок прибутків, які підуть в держбюджет) можна буде розраховувати на інваріантну годину інформатики в 6-му(5-му,7-му) кл.
4) Принцип "золотої" середини :)

В будь-якому випадку слід не спішити, щоб не трапилось так як тут, і щоб ідею підтримали більше, чим 13 чоловік там же. Можливо опитування(без можливості писати повідомлення) слід провести, щоб побачити кількісне "відношення" до цієї теми?

zava Дата: Нд, 13.06.2010, 16:35 | Повідомлення № 82
Тут живе...
Повідомлень: 120
Нагороди: 2
Рейтинг: 23
Схема Шестопалова беззаперечна, але жодним чином не стосується нової концепції курсу інформатики. Вона констатує сьогоднішній стан справ. Я сам майже точно таку схему показую вже 2 з половиною роки на кожній своїй презентації (тільки видання Аспекту там замінені виданнями BHV, звичайно). Ця ж схема прописана і в чинних програмах рівня стандарту та академічного рівня, якщо почитати уважно пояснювальні записки.

Проблема, піднята у цій гілці мною і п. Пасіховим інша: мета курсу потребує коригування. Зараз сповідується комептентнісний підхід (мета курсу - набуття учнем певного набору інформатичних компметенцій, які він зможе застосовувати у житті), а вихідна теза нашої дискусії та, що підхід має бути розвивально-компетентнісним (тобто учень має не лише компетенцій набувати, а й розвивати мислення). Звичайно, дискусія з"їхала на обговорення обсягів/годин і т.д., оскільки вчителям-практикам ця тема ближча й цікавіша. Не маю жодних ілюзій, що цей пост поверне обговорення в інше русло. Теза про те, що спочатку потрібна стаття, потім обговорення - підтверджується. Статтю зможу написати на початку серпня. Тема - як саме реалізовувати розвивальний аспект у курсі інформатики.

Відредаговано: zava - Нд, 13.06.2010, 16:36
pasichov Дата: Нд, 13.06.2010, 16:40 | Повідомлення № 83
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
"Мы не сделали скандала,
Нам вождя недоставало
Настоящих буйних - МАЛО..."
(с) В.Высоцкий.

Это всплыло в сознании как реакция на предыдущий пост...
Одни не ВЕРЯТ в "коллективный разум" ("сырье" - это предел коллективного разума)
Другие не верят вто, что готовый продукт может быть востребован.
Третьи - "зачем нам ДУМАТЬ ? С нами ТОТ, что все за нас решит..."(В.Высоцкий)
Четвертые "А поговорить?" (из анекдота)
Пятые - вообще не понимают ("а на фига попу гармонь, если поп не филармонь?") о чем тут речь - пусть академики парятся...
По суті. Для роздумів та порівнянь. Діючі стандарти України і Росіїї.

Стандарт шкільної освіти з інформатики (Україна)
Стандарт основного общенго образования и ИКТ
Стандарт среднего (полного) общего образования по информатике и ИКТ. Базовый уровень
Стандарт среднего (полного) общего образования по информатике и ИКТ. Профильный уровень

PS. Cообщение устарело, пока писал! речь в начале не о предедущем, а пре-предыдущем посте. Предыдущего, когда начинал писать, не было. Заметил через несколько часов.

Відредаговано: pasichov - Пн, 14.06.2010, 00:11
alex Дата: Нд, 13.06.2010, 17:04 | Повідомлення № 84
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (zava)
Звичайно, дискусія з"їхала на обговорення обсягів/годин і т.д., оскільки вчителям-практикам ця тема ближча й цікавіша.

Не хочу принизити тих, хто раніше думає " о себе а потом о Родине".

Хоче це дещо різко, але говорити про кількість годин, клас з якого починатимуть вивчення можна
тільки після того як буде сформульована концепція. А переведення дискусії в дещо іншу площину
тільки відволікає від вирішення основної проблеми.

Особисто я повністю підтримую розвивально-компетентнісний підхід, але хотілося б почути
думку і інших учасників форуму про доцільність такого підходу, співвідношення кожного напрямку
в плані затрат часу , загальні теми які кожен з напрямків буде розглядати.
А вже після цього можна говорити про клас, з якого доцільно розпочинати,
та кількість годин потрібних для вивчення. При хорошій ідеї можна години
завжди знайти.

dpi Дата: Нд, 13.06.2010, 18:03 | Повідомлення № 85
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (pasichov)
По суті. Для роздумів та порівнянь. Діючі стандарти України і Росіїї.

Мне наша даже больше нравится.
serbor Дата: Нд, 13.06.2010, 18:37 | Повідомлення № 86
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 2
Рейтинг: 46
Quote (dpi)
Мне наша даже больше нравится

И мне. Российская что-то советское напоминает.
gromko Дата: Нд, 13.06.2010, 18:41 | Повідомлення № 87
Лінуксоїд
Повідомлень: 2663
Нагороди: 26
Рейтинг: 343
Шановне товариство!
1. Якою ви бачите мету оновленого шкільного курсу інформатики?
2. Яким чином це досягається?
3. Чому цього не можна було досягнути в рамках існуючої (10-11, 9-10-11) системи?
Саме з цього варто починати, а не рахувати кількість годин.

4. Що саме (теми) варто вивчати в курсі інформатики?
5. Яка (орієнтовна) кількість годин буде оптимальною для такого вивчення?
6. Яким чином розподілити ці години в межах основного курсу чи спецкурсів?
І будь-ласка, аргументовано все, а то ми тільки "рахуємо години".

serbor Дата: Нд, 13.06.2010, 18:58 | Повідомлення № 88
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 2
Рейтинг: 46
Quote (gromko)
Якою ви бачите мету оновленого шкільного курсу інформатики?

Я считаю, что начинать изучение в 9 классе слишком поздно. И чтобы нас не подозревали, что для нас главное - увеличить число часов, можно ставить задачу смещения курса на пару-тройку лет назад. То есть изучаем базовый курс информатики например с 7 по 9 класс. А с 10 класса ученики смогут использовать компьютеры при изучении других предметов. И некоторые из них могут быть спецкурсами из информатики.
Вот и мета: подготовить ученика к компетентному использованию компьютера и ИКТ в старшей школе.
Шестопалов Дата: Нд, 13.06.2010, 19:00 | Повідомлення № 89
Видавець посібників
Повідомлень: 1403
Нагороди: 11
Рейтинг: 182
Quote (zava)
Схема Шестопалова беззаперечна, але жодним чином не стосується нової концепції курсу інформатики. Вона констатує сьогоднішній стан справ. Я сам майже точно таку схему показую вже 2 з половиною роки на кожній своїй презентації (тільки видання Аспекту там замінені виданнями BHV, звичайно). Ця ж схема прописана і в чинних програмах рівня стандарту та академічного рівня, якщо почитати уважно пояснювальні записки.

Я цю схему будував практичним наповненням з 2006 року, з появи статті "Навчання інформатики у структурі 12-річної загальної середньої освіти". Не заперечую опублікувати її у загальному вигляді без згадки "Аспект" та BHV за нашими авторськими прізвищами.
Quote (gromko)
2. Яким чином це досягається?

З максимальним збереженням і розвитком вже зробленого за 25 років!
"Если не извлекаешь уроков из прошлого - будешь ходить по тем же граблям"

На інші питання відповім завтра у пояснювальній записці до схеми.

Відредаговано: Шестопалов - Нд, 13.06.2010, 19:07
Oxana_cher Дата: Нд, 13.06.2010, 20:43 | Повідомлення № 90
Місцева кадра
Повідомлень: 392
Нагороди: 2
Рейтинг: 44
Quote (serbor)
Я считаю, что начинать изучение в 9 классе слишком поздно.

МОН считает, что слишком рано!

Додано (13.06.2010, 20:41)
---------------------------------------------
Ребята, посмотрите новый учебный план у своих директоров. Информатики в 9 классе там уже нету!
Слава МОН! :o

Додано (13.06.2010, 20:43)
---------------------------------------------
Сейчас формируются переходные учебные планы для каждого из 2-10 классов, в связи с переходом на 11-летку!

Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.6 Методика викладання інформатики згідно програми » Створюємо нову концепцію інформатики у середній школі (Конкретні пропозиції до нової концепції)
Сторінка 6 з 15«12456781415»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.