Вт, 21.11.2017, 19:14
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 4 з 15«1234561415»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.6 Методика викладання інформатики згідно програми » Створюємо нову концепцію інформатики у середній школі (Конкретні пропозиції до нової концепції)
Створюємо нову концепцію інформатики у середній школі
Bandalak Дата: Ср, 09.06.2010, 23:50 | Повідомлення № 1
Лідер форуму
Повідомлень: 5532
Нагороди: 39
Рейтинг: 260
Сучасний стан інформатики у школі багатьох не влаштовує. Це справедливо.
Але якщо ми будемо пасивно спостерігати за процесами в освіті - від цього нічого не зміниться.
Пропоную всім бажаючим взяти у цьому активну участь.
Творимо нову концепцію інформатики у школі разом!

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!

Шестопалов Дата: Сб, 12.06.2010, 08:26 | Повідомлення № 46
Видавець посібників
Повідомлень: 1409
Нагороди: 11
Рейтинг: 182
Quote (PanPete)
Боротися то можна, але чи не доцільніше йти іншим шляхом - впровідити більш раннє введення профільності (говорю не за шкільний курс в цілому, а тільки за інформатику як окремий предмет), ну скажемо з класу 8? "Курс користувача в 3 роки (5-7) цілком достатній для визначення нахилів та вироблення необхідних навиків. А вже в залежності від вибраного профілю визначається співвідношення складових курсу.

В точку!!!! Саме це відображено у схемі: ОС і офіс по 1 год. для володіння комп’ютером з 7-го (а кому не повезе - з 9-го) класу, а далі після 7-9 вільний вихід на профільну школу. Хто ж починає інформатику лише з 9-го - паралельно (якщо будуть години) з освоєнням комп’ютера + спецкурси. Звичайно, якщо відведуть по 1 год. у 9-12 класах, про спецкурси забудь, але необхідний курс "кнопконатискання" одержиш. Таким чином, "комп’ютерний лікбез" для всіх однаковий і обов’язковий (це ж підручник єдиний і відлагоджений!), а до нього добирай спецкурси згідно профілю школи, хто скільки годин зуміє. Тільки і роботи, підібрати необхідні кубіки спецкурсів для побудови надстройки згідно матеріальних і кадрових можливостей школи та професіоналізму вчителів інформатики. Як бачите, в цю схему вкладаються і поглиблені курси. Картина маслом?

Див. підправлену за вашими зауваженнями схему. Може ще щось запропонуєте?

Прикріплення: -2.rar(408Kb)


Відредаговано: Шестопалов - Сб, 12.06.2010, 10:19
dpi Дата: Сб, 12.06.2010, 11:23 | Повідомлення № 47
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Почему Вы пишите, что во 2-4 - силами учителей начальной школы.
Не знаю как где, но у нас они не ведут: ф-ру, труды, пение, рисование, английский (сами отказываются), а информатику они захотят?
pasichov Дата: Сб, 12.06.2010, 11:34 | Повідомлення № 48
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (PanPete)
Боротися то можна, але чи не доцільніше йти іншим шляхом - впровідити більш раннє введення профільності (говорю не за шкільний курс в цілому, а тільки за інформатику як окремий предмет), ну скажемо з класу 8? "Курс користувача в 3 роки (5-7) цілком достатній для визначення нахилів та вироблення необхідних навиків. А вже в залежності від вибраного профілю визначається співвідношення складових курсу.

Я дозволю собі не погодитися. Поки інформатика та ІКТ складатимуть єдиний курс, буде (про БУДЬ-ЯКОМУ співвідношенні складових) спостерігатися процес витіснення "сильної складової "слабкою".
Ми ж на уроках геометрії не розглядаємо технології виготовлення циркуля... А якщо раптом хтось надумає ввести такі теми - серед учителів математики НА ЗАКОННИХ ПІДСТАВАХ з"являться інженери з металообробки (а вони цю тему ТОЧНО краще знають, а їм в металургійному ВНЗ дадуть другий фах - учитель математики) - замість теореми Піфагора розповідатимуть основи штамповки металів. І все це пояснять "замовленням суспільства...", як пояснює домінанту ІКТ над інформатикою в сучасному курсі в своїх роботах п.Морзе

Можливо, аналогія не зовсім коректна. Але міні відомо вже кілька фундаметальних досліджень з приводу такого "витіснення" (наприклад, Співаковського). Єдиний метод протидії - розділення предметів.

Відредаговано: pasichov - Сб, 12.06.2010, 11:41
Шестопалов Дата: Сб, 12.06.2010, 12:40 | Повідомлення № 49
Видавець посібників
Повідомлень: 1409
Нагороди: 11
Рейтинг: 182
Quote (dpi)
Почему Вы пишите, что во 2-4 - силами учителей начальной школы.

Причин много и это не я пишу, а признанные авторитеты:
- психология, дети приучены к одной "квочке";
- на уроках информатики развивается без компьютера логическое мышление;
- компьютер используется для поддержки обучения основных предметов (язык. математика ...);
- учитель младших классов специально обучается владению компьютером;
- и т. д.

Додано (12.06.2010, 12:31)
---------------------------------------------

Quote (pasichov)
Поки інформатика та ІКТ складатимуть єдиний курс, буде (про БУДЬ-ЯКОМУ співвідношенні складових) спостерігатися процес витіснення "сильної складової "слабкою".

А це вже, як вибере вчитель і школа! Є можливість вибрати стільки програмування, скільки вважатимете за потрібне. Навчи учнів працювати на комп’ютері (це обов’язковий курс), а далі повна творчість.

Додано (12.06.2010, 12:40)
---------------------------------------------

Quote (pasichov)
Єдиний метод протидії - розділення предметів.

Мало цих "предметиків" у школі по 0,5 год на тиждень? В школах цивілізованого світу 4-5 предметів, але які! Наприклад, у "Природознавство" (може інша назва) входять математика, фізика, хімія, астрономія, біологія за єдиною програмою!

Бачу, вже пора робити обгрунтування запропонованої схеми.

Відредаговано: Шестопалов - Сб, 12.06.2010, 12:44
ЛЕВ-КОРОЛЬ Дата: Сб, 12.06.2010, 12:48 | Повідомлення № 50
Експерт по тестах
Повідомлень: 109
Нагороди: 1
Рейтинг: 7
Quote (Шестопалов)
Картина маслом?

а для мене щось картина туманна. Хотілось би уточнити:

1) додаткові години для спецкурсів - це години якої складової? тобто, це ті самі гуртки/факультативи, чи ці додаткові години мають бути окрім гурткових/факультативних?

2) Для тих, хто вчив офіс до 9-го класу, у 9-му класі будуть підручники ті самі, що і для тих, хто вперше розпочинає вчити інформатику?

3) А взагалі чогось нового для тих, хто буде вивчати інформатику з 9-го класу (хоча я не розумію, як це! Ми ж створюємо таку концепція, щоб інформатику ПОЧИНАЛИ вивчати завжди раніше, чим з 9-го, чи ні?) - дана схема не дає. Лише обрисовує перспективу для тих, хто має бажання пройти багацько спец.курсів, щоденне(курсів же 8) навчання після уроків, та ще й по суботах. Далі думка продовжується в наступному пункті

4) Учень(весь клас), який вивчає інф. з 5-го класу, хоче гарно знати, наприклад, "Презентації" і "Графіку". Мабуть, лише самого курсу інформатики 5-9 кл. для грунтовних знань, і високоякісних вмінь та навичок недостатньо, тому вся надія на спецкурси 10-11 кл. Але в той же час йому(учню, всьому класу) хочеться знати і "Комп.безпеку", і "Візуальне програмування", то як бути? Ця схема передбачає всього по чуть-чуть, чи 1-2 спец.курси на доскональному рівні, а з решти учень візьме лише те, що є в базовому курсі.

5) і ще таке гарне питання: спецкурси - це для кожного класу окремо (тобто, лише для учнів 11Б? а для учнів 11А: або інший спецкурс, або той самий але в інший день), чи для всіх тих, хто виявить бажання(і для 11А, і для 11Б, і для 10А, і для 8А... 8-му класу передбачена можливість відвідувати ці курси?.
А було б, вважаю, чудово, аби нова концепція передбачала таку можливість. Можливо, і в цьому суть нової концепції, а не лише в збільшенні к-сть годин :)

Quote (pasichov)
Єдиний метод протидії - розділення предметів.

Дозволю собі задати питання, а як тоді слід вивчати ІКТ?

  • всі пз одразу: "копанням" з року в рік все глибше і глибше, поступово розглядаючи різні середовища і навіть різні ос?

  • чи текстові процесори, і комп.презентації - у 7-му кл.(відразу різні середовища і ос), електронні таблиці - у 8-му, бази даних - в 9-му.


Відредаговано: ЛЕВ-КОРОЛЬ - Сб, 12.06.2010, 12:50
Шестопалов Дата: Сб, 12.06.2010, 13:24 | Повідомлення № 51
Видавець посібників
Повідомлень: 1409
Нагороди: 11
Рейтинг: 182
Quote (ЛЕВ-КОРОЛЬ)
а для мене щось картина туманна. Хотілось би уточнити:

Бачу, що потрібна пояснювальна записка до схеми. Через день-два зроблю 1-е наближення і виложу на форумі.
serbor Дата: Сб, 12.06.2010, 13:44 | Повідомлення № 52
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 2
Рейтинг: 46
Quote (gromko)
Щодо бачення майбутнього шкільної інформатики:
- два окремих курси - інформатика та ІКТ;
- початок - з 5 класу в рамках інваріантної частини (хоча б 1 година), фактично лише Україна вивчає інформатику з 9-ого класу.

Именно начинать по всей стране всем с 5 класса (в рамках инвариантной части). МОН и АПН не надо просить о переходе на новую схему. Надо аргументировано потребовать пересмотра схемы изучения.
"Вперше з 7 класу" и "Вперше з 9 класу" из схемы исключить, поскольку такой анархический подход существует сейчас. И только в тех школах, где есть сильный учитель, такой подход приводит к хорошему результату, причем результаты значительно различаются между школами и отдельными учениками. А критерии для всех учеников следует установить одинаковые.
В нашем городе 7 школ, только 3 из низ 3 ступени. В 10 классы приходят ученики с разным (от нулевого до высокого) уровнем подготовки. И даже теперь, когда информатика изучалась в 9 классе, кто-то учил как-нибудь, начиная с нулевого уровня.
Надо с 5 класса единный подход по всей стране. И пора уже контролировать учебные достижения на государственном уровне.

Відредаговано: serbor - Сб, 12.06.2010, 15:41
PanPete Дата: Сб, 12.06.2010, 13:54 | Повідомлення № 53
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Quote (pasichov)
витіснення "сильної складової "слабкою".

Це природній процес прояву закону збереження енергії :) А якщо серйозно - пряме розділення на два предмети до бажаного результату не приведе, адже вчитель буде працювати з колективом, переважна більшість якого не матиме схильностей до оволодіння предметом, чи просто не проявлятиме інтерес до нього. В цьому випадку глибина викладу матеріалу вчителем аж ніяк не зможе досягнути отієї бажаної відмітки, яка дозволить учням, що мають нахили до цієї галузі знань, оволодіти ними в достатній мірі. Отже ми онримаємо не що інше, як "реформу для галочки".
Розділ на групи при профілізації дозволяє розділити учнів на групи за інтересами. Учитель зможе працювати в зацікавленій аудиторії. Нехай ця аудиторія складеться з малого відсотку учнів (інші виберуть інші напрями), але ми зможемо не тільки рапортувати про проходження курсу, а й отримувати конкретні результати
serbor Дата: Сб, 12.06.2010, 14:09 | Повідомлення № 54
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 2
Рейтинг: 46
Quote (PanPete)
Нехай ця аудиторія складеться з малого відсотку учнів (інші виберуть інші напрями), але ми зможемо не тільки рапортувати про проходження курсу, а й отримувати конкретні результати

Это мы уже проходили. Изучать информатику до 9 класса надо всем одинаково. Никто не знает кто из наших 7-классников станет программистами или инженерами других профилей. Если не поробовать изучать алгоритмизацию и программирование, об их существовании можно просто и не узнать.
Говорят: "Математика - гимнастика ума". И никто не пытается учить математике только желающих. Программирование - не менее полезно. А после 9 класса пусть определяются сами чем заниматься.
dpi Дата: Сб, 12.06.2010, 14:23 | Повідомлення № 55
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (Шестопалов)
- психология, дети приучены к одной "квочке";

В 5 классе легче будет адаптироваться. Я уже писал, что у нас кроме "квочки" преподают еще 6 учителей всего - 7!

Quote (Шестопалов)
- на уроках информатики развивается без компьютера логическое мышление;

Справится и учитель информатики.

Quote (Шестопалов)
- компьютер используется для поддержки обучения основных предметов (язык. математика ...);

Мы что без этого преподаем?

Quote (Шестопалов)
- учитель младших классов специально обучается владению компьютером;

Как и все другие учителя. А реально?

Quote (Шестопалов)
- и т. д.

Не серьезные аргументы.

Quote (Шестопалов)
Причин много и это не я пишу, а признанные авторитеты:

Люди компетентные в информатике знают признанных авторитетов поименно. И даже их место жительства: Харьков, Александрия, Донецк, Винница, Россия, США, Германия (имею ввиду практиков с ошеломляющими результатами, а не теоретиков). К сожалению, за редким исключением, они не участвуют в дискуссии. А не мешало бы их пригласить.

Пишу о начальной школе только потому, что она есть в предложении Шестопалова. Если определяться с единым сроком начала изучения в школе, то 5 класс однозначно.

Відредаговано: dpi - Сб, 12.06.2010, 14:29
PanPete Дата: Сб, 12.06.2010, 14:44 | Повідомлення № 56
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Quote (serbor)
Изучать информатику до 9 класса надо всем одинаково. Никто не знает кто из наших 7-классников станет программистами или инженерами других профилей.

Природні нахили та інтереси учня проявляються й у 7 класі, тягнути загальний курс до 9 - неоправдано (всього по трохи, а в результаті - нічого). Говорячи про введення профільності груп я мав на увазі не про розбиття на профілі за майбутньою професією, адже і в випускника школи часто ще не сформовано кінцевий вибір конкретної професії, а саме за природніми нахилами та інтересами учня
gromko Дата: Сб, 12.06.2010, 15:17 | Повідомлення № 57
Лінуксоїд
Повідомлень: 2671
Нагороди: 26
Рейтинг: 343
Quote (pasichov)
так что, "сдаемся?"

Ни в коем случае - если оставить все как есть, то от информатики скроро не останется и следа.

Quote (pasichov)
Может, все-таки НУЖНО БОРОТЬСЯ ЗА 2 предмета?

Но как быть с "часами" - больше чем на один час в обычной школе вряд ли можно рассчитывать. Тогда 0.5/0.5 : І семестр - ИКТ, ІІ семестр - АП.

Quote (PanPete)
"Курс користувача в 3 роки (5-7) цілком достатній для визначення нахилів та вироблення необхідних навиків.

А що вивчати три роки (105 годин) ? Бази даних (по серйозному) ще рано, як і VBA. тим більше, що VBA це вже не офіс, а програмування.f

Додано (12.06.2010, 15:17)
---------------------------------------------

Quote (dpi)
2-4 - силами учителей начальной школы. Не знаю как где, но у нас они не ведут: ф-ру, труды, пение, рисование, английский (сами отказываются), а информатику они захотят?

Начальная школа - совсем другой мир, здесь и дети другие и методики. Во-первых, в начальной школе компьютер используется, как средство обучения (для развития логики, образовательных навыков и т.п.), т.е. все наши знания (офис, программирование) здесь не нужны.
Во-вторых, компьютер можно использовать в начальных классах очень мало, а мы говорим информатика, продазумеваем - компьютер.

Quote (pasichov)
Поки інформатика та ІКТ складатимуть єдиний курс, буде (про БУДЬ-ЯКОМУ співвідношенні складових) спостерігатися процес витіснення "сильної складової "слабкою"

І тільки так - з часом навчальні програми будуть мінятися у бік утилітарності.

Quote (pasichov)
І все це пояснять "замовленням суспільства...", як пояснює домінанту ІКТ над інформатикою в сучасному курсі в своїх роботах п.Морзе

100%!

Quote (Шестопалов)
А це вже, як вибере вчитель і школа! Є можливість вибрати стільки програмування, скільки вважатимете за потрібне. Навчи учнів працювати на комп’ютері (це обов’язковий курс), а далі повна творчість.

А що ми розуміємо під "навчити працювати на комп’ютері"? Більшість тих технологічних навичок, які ми "розвиваємо" у них мені нагадує "навчання роботи " на мобільному телефоні (а чим сучасний телефон, смартфон, різниться від ПК?). І саме цікаве, що ніхто не навчає користуватись мобільним телефоном, але абсолютна більшість пише та відправляє СМС, фотографує та підправляє знімки, "пише" відео, "лазить" в Інтернеті - і все це без школи!

Quote (Шестопалов)
"Природознавство" (може інша назва) входять математика, фізика, хімія, астрономія, біологія за єдиною програмою!

Як що на все перелічене "дати" 1-2 години, то я не хотів би щоб мої діти (вже виросли :) ), навчалися у такій школі.

Quote (ЛЕВ-КОРОЛЬ)
всі пз одразу: "копанням" з року в рік все глибше і глибше, поступово розглядаючи різні середовища і навіть різні ос? чи текстові процесори, і комп.презентації - у 7-му кл.(відразу різні середовища і ос), електронні таблиці - у 8-му, бази даних - в 9-му.

Все відразу не получиться - мало годин, тобто поступово і "концентрично" 5 клас і розвиваємо у 7-ому, 6 і поглиблюємо у 8-мому. Різні ОС (чи альтернативні варіанти ПЗ) розглядати не варто, адже ми повинні вивчати не роботу на КОНКРЕТНОМУ ПЗ, а набуття навичок роботи з ПЗ без конкретики на виробнику чи середовищу.

Quote (serbor)
Именно начинать по всей стране всем с 5 класса (в рамках инвариантной части). МОН и АПН не надо просить о переходе на новую схему. Надо аргументировано потребовать пересмотра схемы изучения.

Согласен

Quote (PanPete)
А якщо серйозно - пряме розділення на два предмети до бажаного результату не приведе, адже вчитель буде працювати з колективом, переважна більшість якого не матиме схильностей до оволодіння предметом, чи просто не проявлятиме інтерес до нього. В цьому випадку глибина викладу матеріалу вчителем аж ніяк не зможе досягнути отієї бажаної відмітки, яка дозволить учням, що мають нахили до цієї галузі знань, оволодіти ними в достатній мірі.

А як щодо алгебри та геометрії? Чи може замість фізики вивчати трудове навчання (виготовляти моделі)?
PanPete Дата: Сб, 12.06.2010, 15:31 | Повідомлення № 58
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Quote (gromko)
А що вивчати три роки (105 годин) ?

Про це я вже говорив. Це оглядовий курс всіх галузей на рівні, достатньому для формування впевнених навиків роботи з Пк та ПЗ загального призначення, а також та створення в учнів уявлень про окремі галузі, які будуть виділені на наступному етапі в розряди спецкурсів
serbor Дата: Сб, 12.06.2010, 15:32 | Повідомлення № 59
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 2
Рейтинг: 46
Quote (PanPete)
Природні нахили та інтереси учня проявляються й у 7 класі

Да проявляются. Только кто будет выносить "приговор" о природных наклонностях? Психолог? Были у нас в школе психологи - бестолковые и бесполезные. Родители? Что они понимают?. Учителя? Оно им надо?. Сам ученик?
У меня была ученица - "хорошистка", её так классный руководитель характеризовал. А по информатике - двойки. Это было в 2002 году. Образовался конфликт. Родители просили, потом требовали, что бы я ей хорошую оценку поставил, мол ей информатика не пригодится, и не дано ей. Я безкомпромисен и послабления ей не дал. Вынуждена она была выучить Паскаль. А в конце одинадцатого класса она заявила, что ей понравилось. Поступила учиться и стала программистом. Приходила благодарить.
Да и в школах и в классах, где изучают "строем" программирование, многие выбирают себе соответствующую профессию.
Когда ученик говорит, что мне это не нужно, не пригодится, я говорю: "Будешь уметь - пригодится".


Відредаговано: serbor - Сб, 12.06.2010, 15:33
PanPete Дата: Сб, 12.06.2010, 15:39 | Повідомлення № 60
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Quote (serbor)
Да проявляются. Только кто будет выносить "приговор" о природных наклонностях?

Зустрічне запитання - хто буде вирішувати про вибір профілю в 10-му класі?
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.6 Методика викладання інформатики згідно програми » Створюємо нову концепцію інформатики у середній школі (Конкретні пропозиції до нової концепції)
Сторінка 4 з 15«1234561415»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.