Чт, 21.09.2017, 17:01
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 3 з 15«123451415»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.6 Методика викладання інформатики згідно програми » Створюємо нову концепцію інформатики у середній школі (Конкретні пропозиції до нової концепції)
Створюємо нову концепцію інформатики у середній школі
Bandalak Дата: Чт, 10.06.2010, 00:50 | Повідомлення № 1
Лідер форуму
Повідомлень: 5384
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
Сучасний стан інформатики у школі багатьох не влаштовує. Це справедливо.
Але якщо ми будемо пасивно спостерігати за процесами в освіті - від цього нічого не зміниться.
Пропоную всім бажаючим взяти у цьому активну участь.
Творимо нову концепцію інформатики у школі разом!

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!

ЛЕВ-КОРОЛЬ Дата: Пт, 11.06.2010, 16:51 | Повідомлення № 31
Експерт по тестах
Повідомлень: 109
Нагороди: 1
Рейтинг: 7
Quote (vitert)
Уже неодноразово доведено, що форум інформатиків, або кілька сотень його учасників, чи вчителів інформатики не в змозі створити ніякого продукту

ну якби поменше такого песимізму, то було б краще. Все змінюється, а наше з вами відношення до якоїсь речі/процесу/події тим більше. Спочатку, мабуть, у всіх було бажання щось створити разом. Потім, через ряд причин(не хочу їх з’ясовувати) віра в спільний продукт зменшувалась, і зараз багато хто мислить так як ви. Але в кінці то кінців, що ми не створимо нічого спільного? Я вірю(!!!), що форум здивує вас, та і нас самих. Прийде час, що нам всім нікуди буде діватися, ми закатаємо рукави, і будемо працювати %)


Щоб бува повідомлення не зарахували за флуд, напишу іще трішки корисного:
Я категорично проти того, щоб інформатика вивчалася в початковій школі. Я проти того, щоб учні 1-4 класів мали вдома мобільники і пк, і не розумію батьків, які їм такого віку такі забавлянки купують. В дітей повинно бути нормальне(веселе) дитинство, з друзями&іграшками на вулиці, а не всякі там черепашки і логоміри(проти них нічого не маю проти, просто вже як купили пк - то нехай "Сходинками", і подібним займаються, а не клікають мишкою на тренажері миші, чи щось там друкують)
А взагалі спілкуватися слід з людьми, а не з пк. І
саме
спілкуватися
спочатку
слід
навчитися, а вже потім поринати у світ інформатики.
Всі бідкаються, що годин мало, що забирають і ті, що є. А я наприклад проти, щоб у початковій школі забирали години в якогось предмету задля інформатики. Краще вже більше на математику. Ну це моя думка, попрошу не ображати, а краще ознайомити з висновками закордонних психологів щодо цього питання.


Відредаговано: ЛЕВ-КОРОЛЬ - Пт, 11.06.2010, 17:04
pasichov Дата: Пт, 11.06.2010, 17:00 | Повідомлення № 32
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (gromko)
Щодо представленої схеми.

ОСНОВА, БЕЗ СУМНІВУ Є.
МОЯ ВЕРСІЯ
Маю сумніви в доцільності розпочинати курс в 2-му класі. Забороняти школам не варто, але й в інваріантній частині навчального плану навряд чи доцільно.
5-7 класи. 1 год в тиждень - Базовий курс інформатики. Володіння комп"ютерм. Основи алгоритмічного мислення. До переліку платформ варто додати PYTHON (безкоштовний, модуль Turtle - той же Logo). Але запропоновані раніше середовища "відійдуть" в подальшому курсі, а Puthon - дуже потужний інструмент, можна продовжити роботу з ним)
8-9 клас - продовжуємо базовий курс+основні алгоритмічні конструкції та нескладні алгоритми (Pascal, C, Puthon, VB, етс..все безкоштовне). ОБОВ"ЯЗКОВЕ ВИКОРИСТАННЯ ПСЕВДОКОДУ як засобу конструювання алгоритму з наступним "переладом" мовою програмування.

10-12 (11?) класи.
1. Основи компютерних технологій (1 год. в школах всіх типів та профілів) Поглиблення знань базового курсу (власне, те що є зараз мінус те, що вивчили в попередні роки плюс технології ( ширше інтернет, графіка, етс мінус залишки алгритмізації та програмування)
2. Інформатика (1-4 год в тиждень в залежності від профіля) Курс алгоритмізації і програмування. Не схожий на програму Караванової, ( з неії - тільки послідовність та зміст де-яких тем), для фізико-математичного профілю - достатньо математизхований, для інформатико-технологічного - щось на рівні спецкурсів Завадського.
Детальніше буде.

ВАЖЛИВО!
Концепція (і програма, а за нею і підручники для 5-9 класу) повинні бути по максимум "відв"язані" від КОНКРЕТНОЇ ПЛАТФОРМИ. Всі сучасні програмні продути, що отримали поширення (власне, одна з причин, що отримали, поборовши конкурентів) мають інтуїтивно-зрозумілий інтерфейс. Підручник не повинен містити вказівок що за чим треба натискати, щоб зробити те і те. Підручник повинен НАВЧИТИ УЧНЯ ДІЗНАТИСЯ ПРО ЦЮ ПОСЛІДОВНІСТЬ, зрозуміти ЛОГІКУ та МОЖЛИВОСТІ програми, навчити користуватися системою контексної допомоги (є у всіх..."достойних" програм)

Відредаговано: pasichov - Пт, 11.06.2010, 18:08
Шестопалов Дата: Пт, 11.06.2010, 17:14 | Повідомлення № 33
Видавець посібників
Повідомлень: 1376
Нагороди: 11
Рейтинг: 167
Quote (Шестопалов)
Во всяком творческом деле приходиться находить решения на вопросы: Что, Куда и Как.

Стоп, стоп, стоп! Не забігайте вперед! Пропонується поки що розібратися із проблемою Что. А Вам вже не терпиться Куда и Как.
Я так зрозумів. що схему Ви в основному "Одобрямс". Чи є по ній зуваження.
Quote (gromko)
Для 2-4 класів оптимальними є Сходинки та Шукачі скарбів

Або інші! На рівні схеми це не конкретизується.
Quote (gromko)
5-6 клас - основи інформатики, роботи з ПК та програмними забезпечення, основи алгоритмізації та програмування в Лого та Скретчі.

Можна ці, а можна інше ПЗ, аби тільки основи інформатики, роботи з ПК та програмними забезпечення, основи алгоритмізації та програмування.
Quote (gromko)
ЛогоМиры не э безкоштовними

Помиляєтесь! Є сайти, де їх можна скачати безкоштовно.
Quote (gromko)
9-11 (12) - згоден з поглядами Завадського (включаючи спец курси).

Так то воно так, та тільки трішечки не так! Чи потрібні штучні рівень стандарту та академічний рівень, програми яких майже співпадають? Чи не краще профілізацію здійснювати вибором спецкурсів?

Додано (11.06.2010, 16:14)
---------------------------------------------

Quote (pasichov)
Маю сумніви в доцільності розпочинати курс в 2-му класі.

Але ж починають! Наша задача, порадити, як це найкраще зробити.
Quote (pasichov)
5-7 класи. 1 год в тиждень - Базовий курс інформатики. Володіння комп"ютерм. Основи алгоритмічного мислення

Згоден, але давайте поділ на групи використовувати стандартний: 2-4, 5-6, 7-9. Із ПЗ не забігайте вперед - див. зауваження Громко.
7-9 класи: Базовий курс - це ОП та Офис для всіх для підготовки до профільного навчання в старшій школі! + дизайн та програмування!
Для старшої профільної школи дві можливості:
Не всім пощастить підійти до старшої школи з ПОВНИМИ базовими знаннями. Хто навчався з 5 або 7 класу, спокійно починае профільне навчання.
Тим же, хто увійшов в інформатику з 9-го класу потрібно довчити ОП та Офис і паралельно вивчати спецкурси.
Кількість годин від 1 до 4 вибирається кількістю спецкурсів як в 7-9, так і в 10-12 класах. Картина маслом!


Відредаговано: Шестопалов - Пт, 11.06.2010, 17:23
pasichov Дата: Пт, 11.06.2010, 18:11 | Повідомлення № 34
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (Шестопалов)
Картина маслом!

Скорее акварелью... Все очень размыто :-), но что-то просматирвается...
Попробуем уточнять... нужно подумать. Думаю. Кто еще чего скажет?
swetikccc Дата: Пт, 11.06.2010, 18:21 | Повідомлення № 35
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3859
Нагороди: 25
Рейтинг: 346
Одне питання для чого?
Спочатку ціль, а потім засоби, і не відривати інформатику від усього іншого.
Приклад, для чого вивчати комп. графіку, якщо не вміємо образотворче мислити.
А то кидаємося словами дизайн, а дизайном там і не пахне, звичайне форматування.
Quote (Шестопалов)
Помиляєтесь! Є сайти, де їх можна скачати безкоштовно.

Куча сайтів де Вікна можна завантажити безкоштовно. :)
Quote (pasichov)
ОБОВ"ЯЗКОВЕ ВИКОРИСТАННЯ ПСЕВДОКОДУ як засобу конструювання алгоритму з наступним "переладом" мовою програмування.

А не грає він ролі такої, як при вивченні іноземної мови, побудова на рідній, а потім на їх?))
Шестопалов Дата: Пт, 11.06.2010, 18:29 | Повідомлення № 36
Видавець посібників
Повідомлень: 1376
Нагороди: 11
Рейтинг: 167
Quote (pasichov)
Скорее акварелью... Все очень размыто :-), но что-то просматирвается...
Попробуем уточнять... нужно подумать. Думаю. Кто еще чего скажет?

Умница! Для этого я и затеял это обсуждение. Но не "обо всём и помногу", а вычленив одно звено из проблеми, сообща довести его до полной ясности. И лишь потом можна приступить к следующему звену.
Обращаю внимание, что схему нужно создать ОБЩУЮ для всех издательств, авторов, школ и учителей.
dpi Дата: Пт, 11.06.2010, 19:00 | Повідомлення № 37
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (Шестопалов)
Начнём пожалуй!

Очень толковая схема. Можно рассматривать как костяк.

Quote (gromko)
СИ у різних "іпостасях", чому б ні? На "шкільному" рівні не складніший за Паскаль.
VB, Java теж прийнятні.

VB в этом предложении лишний. Его скорее можно рассматривать с ИКТ, серьезно изучая офис.
Java, собираюсь давать факультативно (заодно и сам изучу).

Quote (gromko)
Не базувати навчальну програму тільки на конкреному ПЗ

Программирование аналогично.

Не делать программу сложной (как у Каравановой). Надо уметь и притормозить в своих фантазиях, если мы готовим программу для всех учеников даже если класс профильный.

Відредаговано: dpi - Пт, 11.06.2010, 19:01
PanPete Дата: Пт, 11.06.2010, 19:03 | Повідомлення № 38
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Quote (swetikccc)
Приклад, для чого вивчати комп. графіку, якщо не вміємо образотворче мислити.
А то кидаємося словами дизайн, а дизайном там і не пахне, звичайне форматування.

Допрофільний етап - етап ознайомчий, який дає тільки основи. Його завдання - ознайомити учня з тим мінімумом, який дозволить:

  • ознайомити учнів з різними галузями в такій мірі, наскільки це необхідно для правильного вибору вибору ними профілю
  • сформувати базу загальних знань та навиків, які будуть достатніми для ефективного пофільного навчання.

Якщо в допрофільному курсі не будемо розглядати якусь галузь, не дамо змогу учню визначити свої природні схильності, нехай навіть через роботу з примітивами, то чи зможе правильно учень зробити вибір профілю?


Відредаговано: PanPete - Пт, 11.06.2010, 19:05
gromko Дата: Пт, 11.06.2010, 19:38 | Повідомлення № 39
Лінуксоїд
Повідомлень: 2526
Нагороди: 25
Рейтинг: 325
Quote (Шестопалов)
Цитата (gromko )ЛогоМиры не э безкоштовними Помиляєтесь! Є сайти, де їх можна скачати безкоштовно.

Правообладателем данного программного продукта есть Институт Новых Технологий (Россия). Цены (2010 год):
28 ЛогоМиры 2.0. (Интегрированная творческая среда) Win 1 место - 1570 р., класс - 9590 р., школа - 12750 р. ученик - 490 р.
29 ЛогоМиры 3.0. (Интегрированная творческая среда) Win/Mac 1 место - 2060 р., класс-13200 р., школа - 17210 р., ученик - 540 р.

Т.е. на класс необходимо от 2400 грн (Логомиры 2.0) до 3300 грн. (3.0). Все остальное - "от лукавого".

Quote (Шестопалов)
Цитата (gromko )9-11 (12) - згоден з поглядами Завадського (включаючи спец курси). Так то воно так, та тільки трішечки не так! Чи потрібні штучні рівень стандарту та академічний рівень, програми яких майже співпадають? Чи не краще профілізацію здійснювати вибором спецкурсів?

Академічний повинен бути "поглибленим", тобто тематика така ж, але вивчення більш поширене.

Quote (swetikccc)
Спочатку ціль, а потім засоби, і не відривати інформатику від усього іншого. Приклад, для чого вивчати комп. графіку, якщо не вміємо образотворче мислити. А то кидаємося словами дизайн, а дизайном там і не пахне, звичайне форматування.

Доречне зауваження - саме так все і робиться, у даному випадку головне не мистецтво, а технології, тобто нетрадиційний інструмент для реалізації певної ідеї.

Quote (dpi)
VB в этом предложении лишний. Его скорее можно рассматривать с ИКТ

Позвольте не согласиться, это более подходит к VBA, но не стоит смешивать все в одну кучу. Программирование у VB остается программированием, в дополнение мы получаем инструмент для ВИЗУАЛЬНОГО ПРОЕКТИРОВАНИЯ ИНТЕРФЕЙСА.

Quote (dpi)
Не делать программу сложной (как у Каравановой).

В этом случае не стоит сильно и упрощать.

Quote (PanPete)
Якщо в допрофільному курсі не будемо розглядати якусь галузь, не дамо змогу учню визначити свої природні схильності, нехай навіть через роботу з примітивами, то чи зможе правильно учень зробити вибір профілю?

Підтримую.
Шестопалов Дата: Пт, 11.06.2010, 19:55 | Повідомлення № 40
Видавець посібників
Повідомлень: 1376
Нагороди: 11
Рейтинг: 167
Quote (gromko)
Т.е. на класс необходимо от 2400 грн (Логомиры 2.0) до 3300 грн. (3.0). Все остальное - "от лукавого".

Как мне Вас убедить не отвлекаться от поставленой задачи?!
Мы отрабатываем схему! И только схему! "Ну а девушки потом!"


Відредаговано: Шестопалов - Пт, 11.06.2010, 19:57
gromko Дата: Пт, 11.06.2010, 19:59 | Повідомлення № 41
Лінуксоїд
Повідомлень: 2526
Нагороди: 25
Рейтинг: 325
Quote (Шестопалов)
Мы отрабатываем схему!

Я за предложеную схему, может перейти к конкретике?
swetikccc Дата: Пт, 11.06.2010, 20:02 | Повідомлення № 42
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3859
Нагороди: 25
Рейтинг: 346
Quote (Шестопалов)

Помиляєтесь! Є сайти, де їх можна скачати безкоштовно.

Quote (gromko)
28 ЛогоМиры 2.0. (Интегрированная творческая среда) Win 1 место - 1570 р., класс - 9590 р., школа - 12750 р. ученик - 490 р.

От у нас появився дійсний пірат який розповсюджує піратську програму за кошти, ганьба ;)
От Вам подвійні стандарти , так і тут будуть якщо візьмуться за це.
І подумайте спочатку чи не будуть на Вас заробляти бабки. :)
Шестопалов Дата: Пт, 11.06.2010, 20:03 | Повідомлення № 43
Видавець посібників
Повідомлень: 1376
Нагороди: 11
Рейтинг: 167
Quote (gromko)
Я за предложеную схему, может перейти к конкретике?

Спасибо! Не торопитесь, может быть другие найдут, что предложить для её улучшения.
pasichov Дата: Сб, 12.06.2010, 02:31 | Повідомлення № 44
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (Шестопалов)
Умница! Для этого я и затеял это обсуждение.

Cпасибо за комплимент! Но обсуждение, в общем-то затеял я.:-) (шучу..."кто больше Ленин"...:-)
Quote (gromko)
Я за предложеную схему, может перейти к конкретике?

Схема хороша. Но она не содержит в себе ГЛАВНОЙ (ІМХО) мысли котрую вы, gromko, (и я, и другие) неоднократно высказывали - разделение информатики на собственно информатику и ИКТ...так что, "сдаемся?"Почему я считаю это АРХИВАЖНЫМ?
1. Между ИКТ и собственно ИНФОРМАТИКОЙ (в смысле computer science, как это ПРИНЯТО ВО ВСЕМ МИРЕ. а не в нашем понимании этого слова) существует ГЕНЕТИЧЕСКИЙ КОНФЛИКТ с известным исходом, который мы имеем несчастье наблюдать. Экономисты знают: если в стране имеет РАВНОЕ хождение 2 валюты - "сильная" и "слабая", то как ни странно может показаться, "слабая" валюта вытесняет "сильную". Так и ИКТ ("пользовательский курс", интелектуално более "слабая" составляющая, успешно вытеснил из существующего курса школьной информатики интелектуально более сильную составляющую - алгоритмизацию и программирование, точнее -собственно computer science. Это приводит к САМОМУ ПЕЧАЛЬНОМУ - образование перестает инвестировать в экономику страны "интелетуально продвинутую", спсобную работать на уровн "высоких" технологий молодежь.
ЕСЛИ В РАМКАХ ОДНОГО ПРЕДМЕТА изучаются ООП и способ получения знака ' в украинской ракладке ВОРДА ... понятие "объект" не сдвинется в сознании ученика дальше вордовской картинки....
Может, все-таки НУЖНО БОРОТЬСЯ ЗА 2 предмета?
PanPete Дата: Сб, 12.06.2010, 03:13 | Повідомлення № 45
Наполегливий учасник
Повідомлень: 797
Нагороди: 1
Рейтинг: 45
Quote (pasichov)
Может, все-таки НУЖНО БОРОТЬСЯ ЗА 2 предмета?
Боротися то можна, але чи не доцільніше йти іншим шляхом - впровідити більш раннє введення профільності (говорю не за шкільний курс в цілому, а тільки за інформатику як окремий предмет), ну скажемо з класу 8? "Курс користувача в 3 роки (5-7) цілком достатній для визначення нахилів та вироблення необхідних навиків. А вже в залежності від вибраного профілю визначається співвідношення складових курсу.
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.6 Методика викладання інформатики згідно програми » Створюємо нову концепцію інформатики у середній школі (Конкретні пропозиції до нової концепції)
Сторінка 3 з 15«123451415»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.