Нд, 19.11.2017, 12:11
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 2 з 15«12341415»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.6 Методика викладання інформатики згідно програми » Створюємо нову концепцію інформатики у середній школі (Конкретні пропозиції до нової концепції)
Створюємо нову концепцію інформатики у середній школі
Bandalak Дата: Ср, 09.06.2010, 23:50 | Повідомлення № 1
Лідер форуму
Повідомлень: 5526
Нагороди: 39
Рейтинг: 260
Сучасний стан інформатики у школі багатьох не влаштовує. Це справедливо.
Але якщо ми будемо пасивно спостерігати за процесами в освіті - від цього нічого не зміниться.
Пропоную всім бажаючим взяти у цьому активну участь.
Творимо нову концепцію інформатики у школі разом!

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!

alex Дата: Чт, 10.06.2010, 12:34 | Повідомлення № 16
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (SLKuty)
Нова концепція, на мою думку, полягає не тільки в тому "Що викладати", а і в тому "Як викладати"

Не розв'язавши питання "Що викладати", не можна приступати до розв'язання проблеми
"Як викладати" , через відсутність предмету дослідження.

Це може нагадувати гумористичне означення методики математики як " науки про викладання
математики без знання онної"

ЛЕВ-КОРОЛЬ Дата: Чт, 10.06.2010, 14:23 | Повідомлення № 17
Експерт по тестах
Повідомлень: 109
Нагороди: 1
Рейтинг: 7
Ну не забувайте, що діти не вчора народилися, і більшість із них(переважно в міських школах) знає, або приблизно здогадується, що ще можна витворяти на ПК, крім того, що вимагає шкільна програма, і що є в підручнику.
=> може так трапитись, що в них просто не буде бажання ДОСКОНАЛІШЕ вчити ту "Алгоритмізацію" або т.п.
Цю тему потрібно цікаво(захоплююче!!!) подавати, із цікавими завданнями, а не "складіть алгоритм" чи "що буде, якщо...".
Не думаю, що такий етап мотивації як звернення "після вивчення цього розділу у вас, дітки, буде гарно розвинене мислення, та логіка" дає високі результати... Якось по-іншому треба звернутися.

Тому, перш ніж збільшити кількість годин на тему "Основи алгоритмізації" чи їй подібну, слід чітко у’явити, як саме буде викладатись дана тема. Можливо такого значного(!!!) збільшення к-сті годин і не потрібно, просто до інших тем, і розділів інформатики слід пододавати завдання, які б несли той же ефект, що і дана тема. (іноді такі завдання зустрічаються в деяких підручниках, є окремі завдання і в он-лайнових зошитах.)

Quote (alex)
Не розв'язавши питання "Що викладати", не можна приступати до розв'язання проблеми
"Як викладати"

цим своїм повідомленням хотів сказати, що не потрібно з’ясовувати, що на 1-му місці, а що на 2-му.
Мені здається, воно нерозривне.
Буду радий, якщо поясните, в чому я помиляюсь.

Додано (10.06.2010, 14:23)
---------------------------------------------

Quote (SLKuty)
Я створив програму, яка дублює все те що я розповідаю біля дошки, а також містить ілюстрації до уроку і відеоматеріали,якщо такі потрібні.

а де/як можна було б її переглянути/подосліджувати?


Відредаговано: ЛЕВ-КОРОЛЬ - Чт, 10.06.2010, 14:40
alex Дата: Чт, 10.06.2010, 14:31 | Повідомлення № 18
Активний учасник
Повідомлень: 586
Нагороди: 1
Рейтинг: 17
Quote (ЛЕВ-КОРОЛЬ)
Мені здається, воно нерозривне.
Буду радий, якщо поясните, в чому я помиляюсь.

Я не заперечую нерозривність цих понятть. Але не можна спочатку розглядати
міняти місцями причину і наслідок в категорії причинно - наслідкого зв'язку,
хоча ці дві категорії є нерозривні.

Quote (ЛЕВ-КОРОЛЬ)
перш ніж збільшити кількість годин на тему "Основи алгоритмізації" чи їй подібну, слід чітко у’явити, як саме буде викладатись дана тема.

Думаю, що за 25 років викладання інформатики у мене є певний досвід, який дозволяє
мені говорити про необхідність збільшення годин на тему"Основи алгоритмізації".
Якщо Ви можете за 1 годину пояснити і закріпити два види сортування,
то я буду дуже Вам вдячний якщо ознайомите мене з цією методикою.

pasichov Дата: Чт, 10.06.2010, 15:45 | Повідомлення № 19
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (SLKuty)
Нова концепція, на мою думку, полягає не тільки в тому "Що викладати", а і в тому "Як викладати"

Не згоден КАТЕГОРИЧНО! Те, ЯК викладати, напряму залежить від того, ЩО МИ ВИКЛАДАЄМО!

Запропоновані вами технології на "УРА" проходять при вивченні саме користувацьких (і то початки, поверхнево) тем курсу інформатики. Тут ПОЯСНЮВАТИ нічого, треба працювати ПО ЗРАЗКУ, по АНАЛОГІЇ, ЗАПАМ"ЯТОВУВАТИ. В будь-якому випадку можна зробити, наприклад, відеоряд з зображенням послідовності дій... (їх зараз море),учневі лишається повторити і запам"ятати. тут роль учителя на уроці дійсно може бути МІНІМАЛЬНА. Ось так учні і вивчають інформатику в своїй більшості. Але навряд чи такий самий ефект можна отримати, коли ми намагаємося вивчити з учнями ту ж тему "Бази даних" Без пояснення (ГРАМОТНОГО!) учителем лише ОДИНИЦІ можуть, використовуючи он-лайн (чи оф-лайн) електронні навчальні ресурси зрозуміти ідеологію реляційних баз даних, логіку та структуру запиту, методологію проектування баз даних, по справжньому зрозуміти ідеологію. Якщо ж ми ставимо собі задачу НАВЧИТИ (хай навідь в межах існуючих інтелектуально-кастрованих програм), УЧИТЕЛЬ ПОВИНЕН ВСЕ ЦЕ ПОЯСНИТИ, І НЕ ОДИН РАЗ!!!
Я багато років займаюся комп"ютерними і мережними технологіями навчання. На власному досвіді, на своїх учнях перевірив ефективність і доцільність цих методів. Категорчно не сприймаю "Дистанційне навчання" як навчання без участі "пояснюючого" учителя. Це можливо лише на початкових етапах отримання умінь та навичок, або навпаки, на самих вищих рівнях отримання нових знань, коли учень (студент) вже ВОЛОДІЄ БАЗОВИМИ ЗНАННЯМИ З ПРЕДМЕТУ, і вже здатний сам синтизувати нові зання на творчому рівні. В школі це майже не можливо.

Ось чому я прийшов до думки, що поки для себе не проясню, ЧОМУ Я БУДУ ВЧИТИ ДИТИНУ? ЯКА МЕТА МОЄЇ РОБОТИ З НЕЮ? НІЧОГО ПАРИТИСЯ НА ПРЕДМЕТ МЕТОДИКИ.
В будь-якому випадку Ушинський колись сказав що найкраща методика - це знання учителем свого предмету набагато глибще, ніж він цьому має навчити дітей. Від себе додам - якщо сам знаєш, і ХОЧЕШ навчити - ПРИДУМАЄШ МЕТОДИКУ!
Ось чому я наперед ставлю питання концепції курсу, МЕТИ, а тоді вже шукатиму ШЛЯХИ до цієї мети.

Відредаговано: pasichov - Чт, 10.06.2010, 16:25
gromko Дата: Чт, 10.06.2010, 16:21 | Повідомлення № 20
Лінуксоїд
Повідомлень: 2665
Нагороди: 26
Рейтинг: 343
Питання нових концепцій курсу інформатики на Форумі вже обговорювали не один раз, власне цікавить ефективність такого обговорення, оскільки на Форумі більшість вчителів-практиків і дуже рідко "заходять" особи, які можуть щось вирішити у всеукраїнському масштабі. Я не хочу знову повторюватись. кажучи про "освітні навички ХХІ ст." та "значення нових інформаційних технологій" - про це вже говорилось, і не раз. На сьогодні, поки що, ми не знаємо куди будемо "йти" - дванадцятирічна чи одинадцятирічна школа, профільна чи не профільна, як буде з годинами варіативної частини навчального плану (за рахунок якої викладається інформатика з 1 по 8 клас та спецкурси в 9-11 класах). За всіма ознаками (включаючи "народного метеоролога Лиса" :) ) варто чекати реформ в освіті. Тобто про все дізнаємось на серпневій колегії Міносвіти.
Щодо методики інформатики, то у більшості немає навчання - є дресура: запам’ятовування послідовності натиску "кнопок", механічне відтворення певного зразка. Я згоден з Юрієм Яковичем Пасіховим у тому, що ми маємо саме таку інформатику, де вчитель є "дресирувальником", хоча дещо не погоджуюсь з перебільшеною роллю вчителя - ВЧИТЕЛЬ ПОВИНЕН СПРЯМОВУВАТИ НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС. РОБОТУ УЧНІВ, "ПОТІК СВІДОМОСТІ", А НЕ БУТИ ПРОСТО ДЖЕРЕЛОМ ІНФОРМАЦІЇ. Я не проти пояснення, як такого, навпаки, я за, але в дозованих межах - ВАРТО ДАТИ МОЖЛИВІСТЬ ДОСЛІДИТИ СИСТЕМУ, ЯВИЩЕ, ПРОЦЕС, ПРОАНАЛІЗУВАТИ ЙОГО ТА ЗРОБИТИ ВИСНОВКИ (тобто синтезувати НОВІ ЗНАННЯ).
Щодо дистанційних технологій навчання, то проблема у тому, що учні не можуть самостійно навчатися - вчитель, починаючи з Я.А.Коменського, був не тільки джерелом знань, а й жандармом, причому ситуація не надто змінилася і в наш час (особливо в наш час).
Щодо бачення майбутнього шкільної інформатики:
- два окремих курси - інформатика та ІКТ;
- початок - з 5 класу в рамках інваріантної частини (хоча б 1 година), фактично лише Україна вивчає інформатику з 9-ого класу.
gry Дата: Чт, 10.06.2010, 16:35 | Повідомлення № 21
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1056
Нагороди: 3
Рейтинг: 120
Quote (SLKuty)
Потрібний зовсім інший підхід.

Інший підхід бачу в тому, щоб наша шкільна програма інформатики відповідала двом ключовим питанням:
1. Що може комп’ютер ?
2. Що ми від нього хочемо....
Розписувати уроки - 35/64 ( на рік) це не вихід. Поропоную :
а) ввести з 5 класу 11 (12) річної школи ввести " Курс користувача", який включатиме в себе операційні ситеми, офісні програми, роботу в мережі:
б) у 8-9 класах ввести курс Основи програмування (Logo, Scretch...) + "Курс користувача" ( Графіка, презентації і т.п.)
в)10-12 клас старшої (профільної) школи поділити - "Основи Веб-дизайну", "Візуальне програмування", " Оператор машинного набору" і т.д.
Вчитель-з-Києва Дата: Чт, 10.06.2010, 16:35 | Повідомлення № 22
Прописаний назавжди
Повідомлень: 360
Нагороди: 0
Рейтинг: 7
Quote (gromko)
що, ми не знаємо куди будемо "йти" - дванадцятирічна чи одинадцятирічна школа

Приехали! Вчера ВР на слушаниях определила: вернуться к 11-летке, обучение начать с 5 лет в садиках. В итоге - как бы "12-летка". После 9-го класса в старшей школе только 10 и 11 классы. На 12-летку "немає грошей"!
whiterose Дата: Чт, 10.06.2010, 18:00 | Повідомлення № 23
Часто заходить...
Повідомлень: 87
Нагороди: 0
Рейтинг: 3
Quote (Вчитель-з-Києва)
определила:

Та ніби, якраз, ще НЕ....
gromko Дата: Чт, 10.06.2010, 20:02 | Повідомлення № 24
Лінуксоїд
Повідомлень: 2665
Нагороди: 26
Рейтинг: 343
Quote (gry)
а) ввести з 5 класу 11 (12) річної школи ввести " Курс користувача", який включатиме в себе операційні ситеми, офісні програми, роботу в мережі:

Наступаємо на ті ж граблі - це не "Інформатика", а "Інформаційно-комунікаційні технології" (це і є "Курс користувача"). А так резонно - підтримую, вписується у загальну схему.

Quote (gry)
) у 8-9 класах ввести курс Основи програмування (Logo, Scretch...)

Не варто - Logo і Scratch найкраще вивчати у 5-6 класах. Можна і у 7-8 класах, але зовсім в іншій якості - комп’ютерне моделювання, анімація, тощо.
З 7-ого класу можна починати вивчати і "серйозні" мови, хоча б Паскаль чи Visual Basic.

Quote (gry)
"Курс користувача" ( Графіка, презентації і т.п.)

Графіка і презентації (у доступній формі) - 5-6 клас. 8-9 (як у Вас) - табличний процесор та VBA

Quote (gry)
10-12 клас старшої (профільної) школи поділити - "Основи Веб-дизайну", "Візуальне програмування", " Оператор машинного набору" і т.д.

Тобто перейти на спецкурси

Раджу поки що не чіпати 9-11 (12) класи - програми для них вже є. Ось з 5-8 можна пробувати.

pasichov Дата: Чт, 10.06.2010, 20:17 | Повідомлення № 25
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 3
Рейтинг: 70
Quote (gromko)
Питання нових концепцій курсу інформатики на Форумі вже обговорювали не один раз, власне цікавить ефективність такого обговорення, оскільки на Форумі більшість вчителів-практиків і дуже рідко "заходять" особи, які можуть щось вирішити у всеукраїнському масштабі.

В мене є утопічна ідея. Сподіваюся, що хоч кілька сотень (наївно, правда?) учителів інформатики висловить свої пропозиції до такої концепції (ви, я, п Ігор Завадський, ще 1-2 форумчанина вже висловили своє бачення, але хочиться БІЛЬШЕ...). На основі цих пропозицій можна було б створити проект такої концепції, заручитися підтримкою всіх, хто вносив прпозиції, і видрукувати за підписами ВСІХ, хто вносив пропозиції. І не тільки видрукувати (при цьому не лише в якомусь фаховому виданні, а й в ОСВІТІ УКРАЇНИ в додачу, до друку приймуть, впевнений), а й направити і в АПН, і в МОН, і ососбисто добре відомим нам всім діячам, причетним до "механізму приняття подібних рішень". Звичайно, сподіватися на прийняття та реалізацію в повному обсязі не варто, але певний позитивний вплив на остаточне рішення матиме.

Відредаговано: pasichov - Чт, 10.06.2010, 20:18
dpi Дата: Чт, 10.06.2010, 22:51 | Повідомлення № 26
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (pasichov)
В будь-якому випадку Ушинський колись сказав що найкраща методика - це знання учителем свого предмету набагато глибще, ніж він цьому має навчити дітей. Від себе додам - якщо сам знаєш, і ХОЧЕШ навчити - ПРИДУМАЄШ МЕТОДИКУ!

Мои мысли, ноя думал,что ляпаю не по делу. Теперь подведу под свою, теорию Ушинского. %)

Quote (pasichov)
В мене є утопічна ідея. Сподіваюся, що хоч кілька сотень (наївно, правда?) учителів інформатики висловить свої пропозиції до такої концепції (ви, я, п Ігор Завадський, ще 1-2 форумчанина вже висловили своє бачення, але хочиться БІЛЬШЕ...).

=> Два условия:
- желательно услышать мнение тех, кто хотя бы лет 5 поварился в этой каше (5-8 классы)
- и имеют результаты.
11 лет обучаем с 5 по 11-й и с этого года начинаем со 2-го.
С удовольствием выскажу свое мнение по 5-11-м и ничего, к сожалению, не могу сказать о начальной школе.
vitert Дата: Чт, 10.06.2010, 23:12 | Повідомлення № 27
Тут живе...
Повідомлень: 174
Нагороди: 1
Рейтинг: 22
Quote (pasichov)
В мене є утопічна ідея. Сподіваюся, що хоч кілька сотень (наївно, правда?) учителів інформатики висловить свої пропозиції до такої концепції (ви, я, п Ігор Завадський, ще 1-2 форумчанина вже висловили своє бачення, але хочиться БІЛЬШЕ...). На основі цих пропозицій можна було б створити проект такої концепції, заручитися підтримкою всіх, хто вносив прпозиції, і видрукувати за підписами ВСІХ, хто вносив пропозиції.

Уже неодноразово доведено, що форум інформатиків, або кілька сотень його учасників, чи вчителів інформатики не в змозі створити ніякого продукту. Алгоритм створення (про що уже писалось) приблозно такий:
1. Створення фахівцем, чи кількома фахівцями (їх кількість одноцифрове число) проект продукту
2. Обговорення учасниками форуму, висловлення пропозицій
3. Внесення коректив, враховуючи думки, пропозиції
А далі можна по Вашому сценарію:
Quote (pasichov)
видрукувати за підписами ВСІХ, хто вносив пропозиції. І не тільки видрукувати (при цьому не лише в якомусь фаховому виданні, а й в ОСВІТІ УКРАЇНИ в додачу, до друку приймуть, впевнений), а й направити і в АПН, і в МОН, і ососбисто добре відомим нам всім діячам, причетним до "механізму приняття подібних рішень".

Потрібно перш всього вказати причини, що вимагають створення цієї концепції, причому причини очевидні і зрозумілі для

Quote (pasichov)
добре відомим нам всім діячам, причетним до "механізму приняття подібних рішень"

Це перш всього невідповідність того місця, яке займає предмет інформатики в нашій школі, тому місцю, що займає інформатика в сучасному сучасному світі і в освітніх систмах інших країн, що легко підтверджується фактами
Quote (gromko)
фактично лише Україна вивчає інформатику з 9-ого класу.

Та чітко прописати цілі цього предмету в шкільному курсі, добавивши до вміння використовувати, розвиток.
Щодо поділу інформатики на ІКТ та алгоритмізацію та програмування то дуже важко пояснити причини тим про яких мова йшла вище. Більш суттєвим є не поділ а їх відсоткове співвідношення в курсі інформатики.
Як на мене оптимально інформатика з 5 по 11(12) 1 година для всіх класів і профілів обовязкова, більше і зміст - залежно від профіля (та і хто ж буде проти із учасників форуму). Співвідношення між ІКТ і АП 60-40 чи 65-35. Решта деталі які можна обговорювати.
Але спочатку фахівці створюють концепцію, лише тоді має право на існівання ваш сценарій, інакше це пусті розмови.
Шестопалов Дата: Пт, 11.06.2010, 10:38 | Повідомлення № 28
Видавець посібників
Повідомлень: 1404
Нагороди: 11
Рейтинг: 182
Quote (vitert)
1. Створення фахівцем, чи кількома фахівцями (їх кількість одноцифрове число) проект продукту
2. Обговорення учасниками форуму, висловлення пропозицій
3. Внесення коректив, враховуючи думки, пропозиції

Начнём пожалуй!
Во всяком творческом деле приходиться находить решения на вопросы: Что, Куда и Как.
Начнём с первого: Что (мы имеем). Предлагаю систематизировать имеющееся разнообразие вариантов преподавания информатики в различных школах. Вот где пёстрая картина! Если мы её не приведём "к общему знаменателю" - дальнейшая работа невозможна. Наиболее наглядным для обсуждения лучше схемы не придумаешь. Её я вам и предлагаю! Схема создана на основании многолетнего опыта и текущего состояния преподавания информатики. Там же отражены предложения учителей по улучшению и оптимизации преподавания информатики в 10-12(11) классах при существующих стеснённых условиях. Принимаются конструктивная критика и предложения. Брюзжание и фантазии будут, извините, игнорироваться. Отладим эту схему - пойдём дальше. С уважением!
Прикріплення: 5165659.rar(576Kb)


Відредаговано: Шестопалов - Пт, 11.06.2010, 11:54
larisa2007 Дата: Пт, 11.06.2010, 12:50 | Повідомлення № 29
Часто заходить...
Повідомлень: 90
Нагороди: 0
Рейтинг: 9
Очень важно выработать единую общегосударственную концепцию преподавания информатики. Не один предмет так разнопланово не изучается - в одной школе так, в другой эдак. То дадут факультатив, то на следующий год заберут. Ни какой системы. Читаю ваши посты - вы молодцы!!!! :o
gromko Дата: Пт, 11.06.2010, 14:19 | Повідомлення № 30
Лінуксоїд
Повідомлень: 2665
Нагороди: 26
Рейтинг: 343
Quote (Шестопалов)
Наиболее наглядным для обсуждения лучше схемы не придумаешь. Её я вам и предлагаю! Схема создана на основании многолетнего опыта и текущего состояния преподавания информатики. Там же отражены предложения учителей по улучшению и оптимизации преподавания информатики в 10-12(11) классах при существующих стеснённых условиях.

Щодо представленої схеми. Початок з 2 класу, 5, 7 та 9 - дуже добре.
Для 2-4 класів оптимальними є Сходинки та Шукачі скарбів, тобто мінімум роботи з комп’ютером, основне спрямування на логічне мислення, використання ПК як засобу навчання (а не вивчення), технології вивчати пізніше, дотримання вимог СанПін щодо режиму роботи з ПК.
5-6 клас - основи інформатики, роботи з ПК та програмними забезпечення, основи алгоритмізації та програмування в Лого та Скретчі. ЛогоМиры не э безкоштовними, отже не можна рекомендувати їх до застосування у навчальному процесі, слід зупинитись на безкоштовних аналогах або Скретчі (Коршунова, 5-6 класи)
7-8 (не дев’ятий!) класи. Згоден з "базовим" курсом, але програмування обов’язкове (Паскаль).
9-11 (12) - згоден з поглядами Завадського (включаючи спец курси).
Щодо програмного забезпечення курсу.
Turbo Pascal не є безкоштовним та вільнопоширюваним, тобто варто звернути погляд на Free Pascal (різниці з ТР практично ніякої, безкоштовний, вільнопоширюваний, рекомендований на олімпіадах).
С у різних "іпостасях", чому б ні? На "шкільному" рівні не складніший за Паскаль.
VB, Java теж прийнятні.
Щодо ІКТ.
Windows, (Linux (та MacOS)).
Не базувати навчальну програму тільки на конкреному ПЗ, особливо комерційному - для більшості ПЗ є вільні аналоги. Є цікавий досвід вивчення "Основ комп’ютерної графіки" з використанням Gimp та Inkscape. Замість MS Office дехто без особливих проблем використовє OpenOffice. До речі, у навчальних програмах вказується про можливість використання "вільних" аналогів, але цього року збірник для ДПА в 11 класі було підготовлено з порушенням цієї вимоги програми - там було тільки "конкретне" програмне забезпечення. Я не проти цього ПЗ (сам використовую час від чвсу), але як бути тим у кого OpenOffice? (причому встановлений через фінансову неможливість користуватися іншим ПЗ). Так вчителі та учні "викрутились", але це ж не вихід.


Відредаговано: gromko - Пт, 11.06.2010, 14:20
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.6 Методика викладання інформатики згідно програми » Створюємо нову концепцію інформатики у середній школі (Конкретні пропозиції до нової концепції)
Сторінка 2 з 15«12341415»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.