Нд, 22.10.2017, 07:22
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 12 з 15«12101112131415»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.6 Методика викладання інформатики згідно програми » Створюємо нову концепцію інформатики у середній школі (Конкретні пропозиції до нової концепції)
Створюємо нову концепцію інформатики у середній школі
Bandalak Дата: Чт, 10.06.2010, 00:50 | Повідомлення № 1
Лідер форуму
Повідомлень: 5437
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
Сучасний стан інформатики у школі багатьох не влаштовує. Це справедливо.
Але якщо ми будемо пасивно спостерігати за процесами в освіті - від цього нічого не зміниться.
Пропоную всім бажаючим взяти у цьому активну участь.
Творимо нову концепцію інформатики у школі разом!

Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!

LVV Дата: Пн, 21.06.2010, 11:31 | Повідомлення № 166
Прописаний назавжди
Повідомлень: 420
Нагороди: 5
Рейтинг: 107
Пропонувати "нову" концепцію для друку конкретних паперових підручників?. А що з ними буде через рік-два-три. Чи може ми хочемо розробити концепцію на рік-два... а там видно буде?
Цеж не фізика, чи математика, де закони Ньютона, чи методи рішення квадратних рівнянь викладаються сторіччами...

Або, наприклад, пропонувати загальний курс користувача розтягнути з 7 по 9 клас по одній годині на тиждень? Ви можете собі уявити, щоб нормальна людина купила собі мобільний телефон, чи компьютер, і дозовано, по годині на тижднень його освоювала... Сміх та й годі. Через три роки той компьютер чи телефон, разом з програмним забезпеченням уже міняти доведеться, а ми лише трохи навчимося ним користуватись...

Пропоную слідуючу "концепцію":

1) з 6-го класу по три години на тиждень вивчати курс користувача, який включатиме як курс кнопконатискання, так і початкові навички обробки текстів, компьютерної графіки, обробки таблиць, створення презентацій, роботи в Інтернеті... тощо.
А оскільки міністерством освіти постійно заключаються з Microoft усілякі там меморандуми
http://www.microsoft.com/ukraine....ce.mspx
http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=998_160
то, мабуть все це треба робити в Microoft Office
А у 7-9 класах вивчати по годині-дві на тиждень курс алгоритмізації і програмування. Ну а в 10-11 (чи -12) профільний напрямок.

2) Не видруковувати мільйонами паперові підручники, які потім при зміні курсу, програм чи технологій через пару років стануть нпридатними для використання, а розробляти нову концепцію створення електронного підручника (поки що може лише з інформатики). А якщо і друкувати паперові видання, то лише тематичні, які можна використовувати в будь якому класі при вивченні даної теми (якщо вони до того часу не застаріють). Тематичні видання можна частіше оновлювати, та й конкурси і якість таких посібників будуть, мені здається, більш зрозумілими.

3) Якщо олімпіади з інформатики у тому вигляді, у якому вони є, ніхто не збирається відміняти, то розділити курс шкільної інформатики на дваі: курс користувача і курс алгоритмізації і програмування. І навести, нарешті, порядок з вибором мови програмування у школах. Паскаль, так Паскаль. Сі, так Сі, без усіляких там псевдодозволенностей у виборі мови.
Єдина мова - це спосіб взаємопорозуміння. І нехай, той хто не знає - вчить, хто знає іншу - перенавчається. Не буде нерозберіхи на олімпіадах і конкурсах. А решту мов, по бажанню - на факультативи...
А що відбувається зараз? Паскаль, Baic, Visual Basic, C, C++, Delphi...

4) Потрібно створити під егідою міністерства сайт з інформатики. Де обов'язково були б зареєстровані міністерські особи, які відповідають за розвиток інформатики в Україні Кому як не інформатикам можна скооперуватись і створювати (або хоча б обговорювати, як ось тут) нові підручники, нові тестуючі систенми, нові тестові завдання... У кожного другого (якщо не у всіх) учителя інформатики є свій сайт, а централізованого, фінансованого міністерством освіти сайту, з участю відповідальних і впливових осіб нема.

Я розумію, що виклав тут щойно ніяку не концепцію, а мрії вчителя інформатики (свої мрії). Передбачаю, що дехто зі мною і не погодиться (особливо стосовно мов програмування). Та все ж...

Врешті решт, не в олімпіадах і конкурсах мета вивчення інформатики, а в розвитку розумових здібностей учнів. У сучасному світі алгоритмізація і програмування не менше потрібні для розвитку дитини і розуміння сутності інформаційних процесів і технологій, аніж алгебра, геометрія, фізика. Без цього, можемо скоро дійти до того, що на компьютери молитись почнуть, як на якесь непояснювальне диво...
Уже було у нас колись, відміняли у школах астрономію. Так, я пам'ятаю часи, коли більшість учнів не могли відповісти на питання, чим Сонце відрізняється від Місяця. Майже як у Козьми Пруткова: "Если тебя спросят, что важнее Луна, илит Солнце, ответствуй - Луна. Потому как Солнце светит днём, когда и без того светло, а Луна ночью." :)

А чи багато випускників шкіл можуть зараз сказати чи можна створити таку програму, яка б перетворила камеру вашої мобілки в такий собі рентгенівський пристрій, або звичайний РК монітор компьютера - в сенсорним монітор... і таке інше.

Вивчення одного лише курсу користувача, схоже на вивчення біблії. Хтось створив, а ми лише вивчаємо, користуємося і дивуємося, як усе розумно і досконало. Життя від Бога, компьютер від Біла... а ми лише користівачі і спостерігачі? Треба міняти таку конепцію.

Відредаговано: LVV - Пн, 21.06.2010, 12:46
swetikccc Дата: Пн, 21.06.2010, 12:50 | Повідомлення № 167
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3906
Нагороди: 25
Рейтинг: 355
10.5. Майстер Download Master 130
Хто хоче той і пише книжки ^_^
Спецкурс роботи в Інтернет, ну давайте тоді спецкурс роботи в блокноті. :)
gromko Дата: Пн, 21.06.2010, 14:34 | Повідомлення № 168
Лінуксоїд
Повідомлень: 2601
Нагороди: 26
Рейтинг: 333
Про спецкурси і таке інше.
Щодо "Завадського" (тобто посібників, виданих за його участю (сприянню)). І.О.Завадський свого часу запропонував більш-менш чітку концепцію шкільної інформатики, починаючи з 9-ого класу, наскільки вона реалізуєтьсято вже інше питання. Державна програма розрахована на 1 годину (для "звичайних" шкіл), "додаткові" години реалізуються за допомогою введення спецкурсів (як кому, а мені ця система подобається, оскільки шкільну програму не дозволяють "розтягнути" на 2 години). Немає проблеми з тим, що вивчати і за допомогою чого. Тренінги , що їх проводять по спецкурсах безумовно потрібні більшості вчителів інформатики. Так, є певний відсоток вчителів, які може знають і вміють більше "тренерів", але їх не настільки багато. Я думаю, що мій кваліфікаційний рівень ніхто не поставить під сумнів, але я намагаюсь відвідувати всі без виключення тренінги - як з метою отримати нову інформацію (можливо), так і поспілкуватися з колегами (обов’язково). Вартість треніга рівна вартості посібника. це зрозуміла річ.
Документів щодо обов’язкової сертифікації по "спецкурсах" ви не знайдете (є тільки рекомендації), але використовувати відповідні посібники ви зобов’язані - це вимога програми (яка писалась під посібник або посібник писався під програму)
pet Дата: Пн, 21.06.2010, 16:56 | Повідомлення № 169
Патріот
Повідомлень: 613
Нагороди: 2
Рейтинг: 23
ось плани деяких тренінгів рекомендованих в Херсонській обл.
ну не люблю я блоги!!! і аською давно не користуюся, і ящик на яндексі мене повністю влаштовує, навіщо мені на «Україна онлайн» ??? сьогодні отримав розяснення з ріпо- МОЖНА читати звичайний курс інформатики, не обовязково вводити курс за вибором ;)
[spoiler]Тренінг «Основи Інтернету»
тривалість – 7 год.

Час зміст заняття
40 хв. Презентація посібника «Основи Інтернету»
Детальніший огляд розділу 1 «Перші кроки в Інтернеті».
Побіжний огляд розділів 2, 3.
Детальніший огляд розділу 4 «Електронна пошта» з двома практичними.
Побіжний огляд розділів 5-9.
1 год. Презентація методики викладання основ Інтернету
Загальний опис схеми проведення занять.
Побіжний огляд методики викладання розділів 1, 2.
Детальніший огляд методики викладання розділу 3 «Пошук в Інтернеті» і виконання практичної роботи № 2 «Пошук інформації в Інтернеті» з імітацією пошуку з використанням браузера у випадку відсутності зв’язку з Інтернетом.
Побіжний огляд методики викладання розділу 4.
Детальніший огляд методики викладання розділу 5 «Інтерактивне спілкування» і виконання практичної роботи № 5 «Використання служби обміну миттєвими повідомленнями» з імітацією роботи у програмі ICQ у випадку відсутності зв’язку з Інтернетом.
Побіжний огляд методики викладання розділів 6-9.
4 год. 20 хв. Практикум «Технології Інтернету»
На вибір залежно від попередньої підготовки:
• реєстрація поштової скриньки в «Україна онлайн» і обмін повідомленнями;
• реєстрація в службі ICQ і обмін повідомленнями.
Реєстрація в службі Blogger і створення запису в блозі.
Пошук інформації для реферату в енциклопедії «Кругосвет» і переклад тексту з російської за допомогою сайту «Перекладачка» в онлайн-режимі.
Змагання з пошуку інформації в Інтернеті.
1 год. Загальне обговорення, підбиття підсумків

Тренінг «Основи веб-дизайну»
тривалість – 14 год.

Час зміст заняття
1 год. Презентація методики викладання курсу
20 хв. Огляд розділів 1, 2 посібника «Основи веб-дизайну»
3 год. 30 хв. Практикум «Позиціювання інформації на веб-сторінках»
20 хв. Огляд розділів 3, 4 посібника «Основи веб-дизайну»
20 хв. Огляд розділів 5, 6 посібника «Основи веб-дизайну»
3 год. 10 хв. Практикум «Таблиці каскадних стилів»
3 год. Практикум «Створення й обробка форм на веб-сторінках»
20 хв. Огляд розділу 7 посібника «Основи веб-дизайну»
1 год. 30 хв. Практикум «Автоматизоване створення веб-ресурсів»
30 хв. Загальне обговорення, підбиття підсумків

Тренінг «Основи візуального програмування»
тривалість – 14 год.

Час зміст заняття
30 хв. Презентація «Проблеми, пов’язані з викладанням програмування у середній школі, та шляхи їх вирішення»
10 год. Практикум «Основи програмування у Visual Studio .NET»
• інсталяція Visual Studio .NET
• розробка найпростішого проекту
• вікна введення/виведення даних
• конструювання форм та настроювання властивостей елементів керування
• введення й виведення у навчальних програмах
• синтаксичні особливості Visual Basic
1 год. Презентація методики викладання програмування за посібником «Основи візуального програмування»
• поурочне планування курсу
• похвилинне планування уроків
• співвідношення матеріалу посібника із різновидами діяльності учня та вчителя
• «підводні камені» та підрозділи курсу, що потребують спеціальної уваги

2 год. Виконання контрольної роботи
30 хв. Загальне обговорення, підбиття підсумків

Відредаговано: pet - Пн, 21.06.2010, 17:03
dpi Дата: Пн, 21.06.2010, 16:59 | Повідомлення № 170
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Quote (LVV)
Паскаль, так Паскаль. Сі, так Сі,

Посмотрите на весь мир - java вытесняет СИ, о Паскале нет и речи. ???.

Quote (gromko)
Вартість треніга рівна вартості посібника. це зрозуміла річ.
Документів щодо обов’язкової сертифікації по "спецкурсах" ви не знайдете (є тільки рекомендації), але використовувати відповідні посібники ви зобов’язані - це вимога програми (яка писалась під посібник або посібник писався під програму)

Где написано, что без сертификата нельзя преподавать спецкурс?
pet Дата: Пн, 21.06.2010, 17:01 | Повідомлення № 171
Патріот
Повідомлень: 613
Нагороди: 2
Рейтинг: 23
Ковшун, методист ріпо сказала що підручники видавництва "Аспект" НЕ схвалено міністерством освіти, тому користуватись ним не можна ;) а може це у нас в Ріпо НЕ схвалили?? ;)

Відредаговано: pet - Пн, 21.06.2010, 17:02
serbor Дата: Пн, 21.06.2010, 18:24 | Повідомлення № 172
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 2
Рейтинг: 46
Quote (LVV)
Пропоную слідуючу "концепцію":
... з 6-го класу по три години на тиждень вивчати курс користувача
... у 7-9 класах вивчати по годині-дві на тиждень курс алгоритмізації і програмування
... а в 10-11 ... профільний напрямок

Это было бы правильно

Quote (LVV)
виклав тут щойно ніяку не концепцію, а мрії вчителя інформатики (свої мрії). Передбачаю, що дехто зі мною і не погодиться

Неинформатики будут возражать и никогда не согласятся. Я поддерживаю на 95%. Ну а некоторые наши, в том числе которые высказывались в этой теме, будут против. Они ту концепцию, которая сложилась у них, мечтают распространить на всех, узаконить и законсервировать. И тогда у них, им так кажется, на несколько лет наступит спокойная жизнь.

М-о-л-о-д-е-ц ! Радикальные конструктивные мысли!

swetikccc Дата: Пн, 21.06.2010, 18:50 | Повідомлення № 173
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3906
Нагороди: 25
Рейтинг: 355
Quote (pet)
МОЖНА читати звичайний курс інформатики, не обовязково вводити курс за вибором

Чому вони називааються за вибором, діти нічого ж не вибирають. :)

Додано (21.06.2010, 17:50)
---------------------------------------------
Основи веб-дизайну дня два тому зустрічав відскановану.

gromko Дата: Пн, 21.06.2010, 19:25 | Повідомлення № 174
Лінуксоїд
Повідомлень: 2601
Нагороди: 26
Рейтинг: 333
Quote (LVV)
Пропонувати "нову" концепцію для друку конкретних паперових підручників?. А що з ними буде через рік-два-три. Чи може ми хочемо розробити концепцію на рік-два... а там видно буде? Цеж не фізика, чи математика, де закони Ньютона, чи методи рішення квадратних рівнянь викладаються сторіччами..

Разом з тим, погодьтеся, у кожній науці є певна мтруктура, "скелет", набір аксіом - так само ми говоримо і про концептуальні засади курсу інформатики.

Quote (LVV)
Або, наприклад, пропонувати загальний курс користувача розтягнути з 7 по 9 клас по одній годині на тиждень? Ви можете собі уявити, щоб нормальна людина купила собі мобільний телефон, чи компьютер, і дозовано, по годині на тижднень його освоювала... Сміх та й годі. Через три роки той компьютер чи телефон, разом з програмним забезпеченням уже міняти доведеться, а ми лише трохи навчимося ним користуватись...

В "яблучко"! Саме цим аргументують необхідність зменшення кількості годин на інформатику - учні все опановують самостійно (дома чи деінде)

Quote (LVV)
Пропоную слідуючу "концепцію": 1) з 6-го класу по три години на тиждень вивчати курс користувача, який включатиме як курс кнопконатискання, так і початкові навички обробки текстів, компьютерної графіки, обробки таблиць, створення презентацій, роботи в Інтернеті... тощо.

Згоден. Тільки звідки "взяти години"?

Quote (LVV)
А оскільки міністерством освіти постійно заключаються з Microoft усілякі там меморандуми http://www.microsoft.com/ukraine....ce.mspx http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=998_160 то, мабуть все це треба робити в Microoft Office

Не обов’язково - OpenOffice практично такий же.

Quote (LVV)
А у 7-9 класах вивчати по годині-дві на тиждень курс алгоритмізації і програмування. Ну а в 10-11 (чи -12) профільний напрямок.

Розумно. тільки ж і інші мають таку ж думку.

Quote (LVV)
2) Не видруковувати мільйонами паперові підручники, які потім при зміні курсу, програм чи технологій через пару років стануть нпридатними для використання, а розробляти нову концепцію створення електронного підручника (поки що може лише з інформатики). А якщо і друкувати паперові видання, то лише тематичні, які можна використовувати в будь якому класі при вивченні даної теми (якщо вони до того часу не застаріють). Тематичні видання можна частіше оновлювати, та й конкурси і якість таких посібників будуть, мені здається, більш зрозумілими.

Паперові підручники = великі гроші. Більшість вчителів, учнів і батьків обома руками за "електронний" підручник (протягом декількох годин в Києві, в метро бачив майже десяток таких Буків, точніше 6). Але "верхи" проти.

Quote (LVV)
3) Якщо олімпіади з інформатики у тому вигляді, у якому вони є, ніхто не збирається відміняти, то розділити курс шкільної інформатики на дваі: курс користувача і курс алгоритмізації і програмування. І навести, нарешті, порядок з вибором мови програмування у школах. Паскаль, так Паскаль. Сі, так Сі, без усіляких там псевдодозволенностей у виборі мови.

Найголовніша цінність демократії - свобода вибору. Знайдіть мені суттєву різницю між Паскалем та Сі (в рамках шкільного курсу), чи write надто відрізняється від printf?

Quote (LVV)
Єдина мова - це спосіб взаємопорозуміння. І нехай, той хто не знає - вчить, хто знає іншу - перенавчається. Не буде нерозберіхи на олімпіадах і конкурсах. А решту мов, по бажанню - на факультативи... А що відбувається зараз? Паскаль, Baic, Visual Basic, C, C++, Delphi...

Для олімпіад - Free Pascal або С. Все інше - "від лукавого". Хоча, як на мене слід було б проводити олімпіади на навчальній алгоритмічній мові.

Quote (LVV)
4) Потрібно створити під егідою міністерства сайт з інформатики. Де обов'язково були б зареєстровані міністерські особи, які відповідають за розвиток інформатики в Україні Кому як не інформатикам можна скооперуватись і створювати (або хоча б обговорювати, як ось тут) нові підручники, нові тестуючі систенми, нові тестові завдання... У кожного другого (якщо не у всіх) учителя інформатики є свій сайт, а централізованого, фінансованого міністерством освіти сайту, з участю відповідальних і впливових осіб нема.

Дуже розумна і актуальна ідея, про це вже говориться декілька років. Саме так зроблено в Росії, про це говорять постійно, але МОНУ чи профільний інститут АПН поки що мовчать.

Quote (LVV)
Врешті решт, не в олімпіадах і конкурсах мета вивчення інформатики, а в розвитку розумових здібностей учнів. У сучасному світі алгоритмізація і програмування не менше потрібні для розвитку дитини і розуміння сутності інформаційних процесів і технологій, аніж алгебра, геометрія, фізика. Без цього, можемо скоро дійти до того, що на компьютери молитись почнуть, як на якесь непояснювальне диво... Уже було у нас колись, відміняли у школах астрономію. Так, я пам'ятаю часи, коли більшість учнів не могли відповісти на питання, чим Сонце відрізняється від Місяця. Майже як у Козьми Пруткова: "Если тебя спросят, что важнее Луна, илит Солнце, ответствуй - Луна. Потому как Солнце светит днём, когда и без того светло, а Луна ночью

+100
Quote (LVV)
А чи багато випускників шкіл можуть зараз сказати чи можна створити таку програму, яка б перетворила камеру вашої мобілки в такий собі рентгенівський пристрій, або звичайний РК монітор компьютера - в сенсорним монітор...

А що можна?

Quote (LVV)
Вивчення одного лише курсу користувача, схоже на вивчення біблії. Хтось створив, а ми лише вивчаємо, користуємося і дивуємося, як усе розумно і досконало. Життя від Бога, компьютер від Біла... а ми лише користівачі і спостерігачі? Треба міняти таку конепцію

Згоден. Тільки причому тут Біл?
ЛЕВ-КОРОЛЬ Дата: Пн, 21.06.2010, 23:46 | Повідомлення № 175
Експерт по тестах
Повідомлень: 109
Нагороди: 1
Рейтинг: 7
ого, я шокований. Тему перетворили в бесідку.

Яке відношення до ПІДНЯТОЇ НАПОЧАТКУ теми мають повідомлення з №118? Чому вони переміщені або в 8.8 Всебічна обізнаність сучасного інформатика » Удосконалення підвищення кваліфікації вчителів або в 1.12 Атестація. Друга вища освіта, чи в новостворену тему.

Quote (serbor)
больше и сказать нечего? Тему забросили?

мабуть, тепер говоримо про все, що більш-менш стосується ПІДНЯТОЇ НАПОЧАТКУ теми. Мда-а
Маргарита Дата: Вт, 22.06.2010, 21:35 | Повідомлення № 176
Юний талант
Повідомлень: 142
Нагороди: 3
Рейтинг: 30
Quote (gromko)
Хоча, як на мене слід було б проводити олімпіади на навчальній алгоритмічній мові.

А Ви можете уявити як прийдеться перевіряти таку олімпіаду? Завдання з програмування потребують тестування на блоці тестів, інакше там там ніхто не розбереться! ;)
LVV Дата: Ср, 23.06.2010, 11:02 | Повідомлення № 177
Прописаний назавжди
Повідомлень: 420
Нагороди: 5
Рейтинг: 107
Quote (pet)
Посмотрите на весь мир - java вытесняет СИ, о Паскале нет и речи. ???.

Согласен. Но вы посмотрите в рекомендации и требования МОН Украины. Есть там Java ?
Мне иногда даже кажется, что министерство предлагает и рекомендует школам не то, что более перспективно и востребовано, а то, что более изучено отлажено и апробировано лицами, приближенными к чиновникам (хотел написать - чиновниками, но потом подумал, вряд-ли чиновники даже Basic илим Pascal знают)
Вполне обьяснимая вещь. Или, достигшему результатов, педагогу в 50-60 лет изучать с нуля С++ или Java. Или пользоваться старым добрым TurboPascal (в лучшем случае Free Pascal или Delphi), который прочно укоренился в наших школах. Ни самому переучиваться не надо, ни о переучивании других учителей заботиться не нужно. Переиздал старенькие свои труды с изменениями и дополнениями, типа "решение олимпиадных задач", где все примеры на Pascale, и окей.

Quote (gromko)
Цитата (LVV )Пропоную слідуючу "концепцію": 1) з 6-го класу по три години на тиждень вивчати курс користувача, який включатиме як курс кнопконатискання, так і початкові навички обробки текстів, компьютерної графіки, обробки таблиць, створення презентацій, роботи в Інтернеті... тощо. Згоден. Тільки звідки "взяти години"?

Години перерозподілити між іншими предметами. "Забрати" дещо у 6-му класі, а "віддати" у 7-8. Бо а навіть якщо у 6-му, наприклад, класі вивчати по три години курс користувача, а у 7-8 - жодної години, і то буде краще, аніж розтягнутий на три роки курс освоєння кромп'ютера.
Треба дати поштовх, навчити азам, тоді якраз і зможе в подальшому дитина самостійно щось засвоїти, в чомусь розібратись...

Quote (gromko)
Знайдіть мені суттєву різницю між Паскалем та Сі (в рамках шкільного курсу), чи write надто відрізняється від printf?

Тобто, вивчи одну з мов програмування, і зможеш програмувати будь якою мовою? Щось на кшталт, вивчи одну з людських мов, і зможеш розмовляти з будьякою людиною? А чим відрізняється англійський "Stop" від російського чи українського "Стоп". Ми ж не лише основи алгоритмізації в школі вивчаємо, а ще й якусь конкретну мову програмування. То чомуб не вивчати одразу С++, чи Java? Та навіть qBasic у школах згодиться, аби тільки система була (тобто - у всіх школах обов'язково, і всі шкільні підручники та інші видання для шкіл щоб цю мову у прикладах використовували, і перші курси відповідних вузів щоб з цієї мови розпочинали...) . І не в демократії причина. Бо ніякої демократії у виборі мови програмування в школі нема. Програмуй на чому хочеш, а олімпіади лише певною мовою, а приклади в підручниках 99% мовою Pascal. На відміну від мови людського спілкування (українець зрозуміє росіянина чи білоруса), у мові програмування потрібно знати усі тонкощі і відмінності від інших мов. Бо навіть крапка не у тому місці зробить вашу програму недієздатною. І, той хто ніколи не вивчав С++, не здогадається, що означає cout << i++; a той, хто ніколи не вивчав Pacal, а лише суто С++, не здогадаэться самостійно написати Writeln('Hello'); (хоч, дійсно, зможе зрозуміти, навіщо це написано).
Тому і потрібна система. ТОБТО ЦЕНТРАЛІЗОВАНОГО ВПРОВАДЖЕННЯ В ШКОЛАХ вивчення ЄДИНОЇ мови програмування. Для взаєморозуміння між учнями і учителями-викладачами програмування, для нормального видання підручників і посібників з програмування і рішення задач (хоч паперових, хоч електронних), для тих же олімпіад і конкурсів, для нормального розвитку дитини, яка не буде у вузі почуватись дурнем, бо у школі вивчали Viual Basic, а на першому курсі, чи на екзамені рівень її знань перевіряють на прикладах у Pacal.

Для олімпіад - Free Pascal або С. Все інше - "від лукавого". Хоча, як на мене слід було б проводити олімпіади на навчальній алгоритмічній мові.
Можливо і так. Головне - домовитись і дійти до єдиних вимог.

Quote (gromko)
Цитата (LVV )А чи багато випускників шкіл можуть зараз сказати чи можна створити таку програму, яка б перетворила камеру вашої мобілки в такий собі рентгенівський пристрій, або звичайний РК монітор компьютера - в сенсорним монітор... А що можна?

І і багато хто вірить, що можна, і купує через мережу Internet у новоявлених Оситапів Бендерів таке "програмне забезпечення" :)

Quote (gromko)
Цитата (LVV )Вивчення одного лише курсу користувача, схоже на вивчення біблії. Хтось створив, а ми лише вивчаємо, користуємося і дивуємося, як усе розумно і досконало. Життя від Бога, компьютер від Біла... а ми лише користівачі і спостерігачі? Треба міняти таку конепцію Згоден. Тільки причому тут Біл?

А Біл тут "при чому" так само як і Бог до створення всесвіту... :) :) :)

serbor Дата: Ср, 23.06.2010, 14:16 | Повідомлення № 178
Наполегливий учасник
Повідомлень: 946
Нагороди: 2
Рейтинг: 46
Quote (LVV)
Години перерозподілити між іншими предметами. "Забрати" дещо у 6-му класі, а "віддати" у 7-8

Поддерживаю.
Ученикам приходится выполнять какие-то работы, готовить много всяких материалов с использованием компьютеров, и по разным предметам, и для учителей, и для родителей. Сначала ученики осваивают компьютер сами, безсистемно. Вырабатываются навыки неграмотной, некомпетентной работы. По степени приобретения навыков, происходит сильное расслоение учеников. Не все способны изучить новые технологии методом "тыка".
Мы обязаны контроллировать этот процесс. Всех учеников следует раньше обучить, дать им не только навыки грамотной работы, но и достойные знания, и дальше корректировать его ошибки в процессе использования информационных технологий во всем учебном процессе.


Відредаговано: serbor - Ср, 23.06.2010, 15:08
Шестопалов Дата: Ср, 18.08.2010, 11:26 | Повідомлення № 179
Видавець посібників
Повідомлень: 1387
Нагороди: 11
Рейтинг: 172
Quote (Bandalak)
Сучасний стан інформатики у школі багатьох не влаштовує. Це справедливо.
Але якщо ми будемо пасивно спостерігати за процесами в освіті - від цього нічого не зміниться.
Пропоную всім бажаючим взяти у цьому активну участь.

Технологія навчання інформатики у середній школі
Пояснювальна записка (статтю повністю скачать з сайту http://aspekt-edu.kiev.ua )
Група вчителів з різних регіонів України у співпраці із видавництвом «Аспект» підготувала технологію навчання інформатики у загальноосвітній школі.
Програми, рекомендовані до використання МОН України, як правило, дуже насичені навчальним матеріалом і передбачають вивчення інформатики протягом 1 год. на тиждень (34 год. за рік). Традиційними засобами класичної педагогіки досягти засвоєння такого обсягу матеріалу учнями та ще й сформувати стійкі практичні навички за відведений час неможливо.
Для виконання насичених діючих програм з інформатики доводиться шукати шляхи інтенсифікації проведення уроку. Пропонована технологія, зокрема, передбачає відмову від таких, неефективних в умовах обмеженого часу, прийомів: виступи учнів біля дошки, фронтальне опитування, диктування конспектів, перегляд тривалих навчальних фільмів та презентацій тощо. Натомість запроваджуються елементи педагогіки співробітництва: вчитель виступає скоріше у ролі колеги і консультанта, не соромиться вчитися новому разом із своїми учнями. Учні опановують навчальний матеріал, значною мірою, самонавчанням, що сприяє розвитку пізнавальної активності та самостійності.
Використання комп’ютера накладає нові особливості і надає нові можливості для проведення уроку. Те, що було придатне для «стандартного» уроку, повинне оновлюватися або замінюватися шляхом раціонального використання більш ефективних методик і сучасних інформаційних технологій.
Основними елементами пропонованої технології є:
• використання лаконічних (не більше 10 стор. на урок) навчальних посібників;
• попереднє ознайомлення учнів вдома з новим навчальним матеріалом;
• на уроці – короткі пояснення до нового навчального матеріалу за текстом навчального посібника;
Використання посібника дозволяє вкластися у час, відведений на пояснення, не пропустити ключові моменти, не відійти від теми уроку.
• документоване оцінювання знань та навичок учнів на кожному уроці;
• оцінювання знань та навичок проводити при виконанні практичної роботи;
Як правило, кожен учень одержує оцінку за урок. Учні знають, що будуть працювати на конкретний результат, це мотивує їх до роботи.
• проведення на кожному уроці за допомогою комп’ютерного тестування перевірки знань теоретичного матеріалу попереднього уроку;
• проведення на кожному уроці формування та перевірки навичок, що базуються на матеріалі поточного уроку;
Там, де за комп’ютером сидить 2 або навіть 3 учні, оцінювання навчальних досягнень може проводитися по черзі через урок. Такі групи рекомендується комплектувати учнями однакового рівня знань.
• проведення на окремих уроках тематичних робіт для оцінювання теоретичних знань та практичних навичок, здобутих протягом всіх уроків розділу;
• оцінка виставляється як сукупна за знання теорії та практичні навички;
Поки учні виконують роботу, вчитель одержує до 25 хв. вільного часу, який може використати для допомоги відстаючим учням, прийняття виконаних робіт, усунення можливих збоїв в роботі обладнання тощо.
• дозвіл використання учнями інформаційних матеріалів під час роботи;
• впровадження засобів унеможливлення і невигідності «списування»;
• індивідуальний захист (здача) своїх практичних і тематичних робіт;
• впровадження робочих зошитів для практичних і тематичних робіт.
Зошити зберігаються у кабінеті інформатики, видаються учням на початку роботи і збираються для перевірки і оцінювання в кінці уроку.
Урок, залежно від місця у розділі, має певні структурні особливості.
Наведемо короткий опис таких уроків:
Перший урок розділу – проводиться на початку навчального року або нового розділу. До того учні були на канікулах або здали тематичну роботу за попередній розділ і тому про перевірку домашнього завдання не йдеться. Пояснення нового матеріалу відносно детальне. Зокрема, приділяється більше уваги теоретичним основам розділу. Практична робота виконується у робочому зошиті за темою поточного уроку має 6 питань для короткої письмової відповіді і 6 завдань для виконання на комп’ютері.
Наступний урок розділу – від другого до передостаннього уроку розділу. Більш лаконічне пояснення нового матеріалу, з яким учні попередньо ознайомилися вдома, у вигляді коротких коментарів та відповідей на питання. Практична робота передбачає перевірку теоретичних знань, одержаних на попередньому уроці, за допомогою комп’ютерного тестування та виконання на комп’ютері 6 практичних завдань за темою поточного уроку.
Останній урок розділу – тематична робота. Протягом всього уроку виконується тематична робота для оцінювання теоретичних знань та практичних навичок, здобутих протягом кількох уроків, які складають розділ. Тематична робота передбачає здачу комп’ютерного тесту за матеріалом всього розділу та виконання комплексної практичної роботи (захист проекту).
Пропонована технологія має загальний характер і може бути використана на уроках інформатики у 9-11 класах загальноосвітніх навчальних закладів всіх профілів навчання та рівнів навчання предмету.
Далі наведені шаблони планів-конспектів першого, другого і останнього уроків розділу на прикладі теми «Текстовий процесор Word (закінчення)» курсу інформатики для 10-го класу. (статтю повністю скачать з сайту http://aspekt-edu.kiev.ua )


Відредаговано: Шестопалов - Ср, 18.08.2010, 11:35
Ковшун Дата: Ср, 18.08.2010, 11:49 | Повідомлення № 180
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1462
Нагороди: 1
Рейтинг: 25
Quote (pet)
Ковшун, методист ріпо сказала що підручники видавництва "Аспект" НЕ схвалено міністерством освіти, тому користуватись ним не можна а може це у нас в Ріпо НЕ схвалили??

А хто може заборонити їх використовувати?
Я використовую ці посібники і ні в кого не прошу дозволу! ;)
Форум інформатиків » РОЗДІЛ ІІІ: МЕТОДИКА, ЗАСОБИ ВИКЛАДАННЯ ІНФОРМАТИКИ » 3.6 Методика викладання інформатики згідно програми » Створюємо нову концепцію інформатики у середній школі (Конкретні пропозиції до нової концепції)
Сторінка 12 з 15«12101112131415»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.