Одним з важливих чинників якості освіти є фахова підготовка вчителя. Чи можна щось говорити про вивчення інформатики коли більшість учителів, які її викладають є не фахівцями у цій області, вони не мають потрібних теоретичних знань і у них зовсім відсутні навички програмування. Одним з можливих виходів є запровадження обов'язкової фахової сертифікації вчителів інформатики з вищеозначених питань.
Шановні я вже повідомля що буде 4 рівні. Перші два здає молодша школа, це методика і тому подібне. Будемо і ми здавати методику з філософією, а в додачу предмет
А будуть магові 4 рівня платити більше ніж тим, хто тулиться на другому? Якщо ні, то це якийсь развод.
ЦитатаW-w-W ()
Скільки вже було тем створено, прохань, що давайте будем ділитись хто чим вміє і програмуванням теж,
А як ним ділитись? Я кілька разів (давно) пробував аналізувати розв'язки сильних учасників обласних олімпіад. Буквально після перших 5-10 команд опускаються руки... Був колись максимальний варіант: написав програму, яка працювала, робила правильне виведення (якась рекурсія з перестановками), але сам не міг толком зрозуміти, як вона працює. А тут ще й ділитись Це виглядатиме якось так: Задача D (сам придумав): http://zoi2014.at.ua/index/umovi/0-28
Задача D. "Велика чистка" POP
Бали за задачу: 25 Обмеження часу: 1 с Обмеження пам'яті: 64 M Ім'я файлу, який містить вхідні дані: clear.dat Ім'я вихідного файлу: clear.dat
Якось юний програміст Петько Паскаленко черговий раз прибирав робочий стіл свого комп’ютера,видаляючи з нього зайві об’єкти. Об’єкти були розміщені правильними рядками і стовпцями. Він виділяв мишею прямокутну групу об’єктів, після чого натискав Delete і об’єкти зникали. Деякі об’єкти слід було залишити, тому Петько задумався: чи не можна зменшити спрацювання клавіатури (зокрема, клавіші Delete), якось оптимізувавши цей процес? Допоможіть йому скласти програму, яка, отримавши інформацію про розміщення потрібних і зайвих об’єктів на екрані, підрахує найменшу можливу кількість операцій видалення.
Вхідні дані: У першому рядку текстового файлу clear.dat записані два цілі числа D і S (2≤D≤50, 2≤S≤50), відокремлені пропуском: кількість місць для об’єктів, відповідно, по довжині і ширині екрану. У наступних S рядках розміщені по D цілих чисел (також відокремлених пропусками), які показують стан відповідного місця на екрані: 0 – зайвий об’єкт, 1 – потрібний об’єкт, 2 – порожнє місце.
Вихідні дані: У єдиний рядок текстового файлу clear.sol вивести ціле число N – найменшу можливу кількість операцій видалення.
Приклади Вхідні дані Результат роботи 4 4 2 0 1 2 0 1 2 2 1 0 0 1 0 0 0 2 4
type element=record r,c,ru,rd,cl,cr,k,ku,kd:integer; mrg:array of integer; end; var m:array of array of integer; mzero:array of element; j,kr,kc,k0,kilk0,kilkist_ruhiv,min_kilkist,rr,cc,umn,dmn:integer; f:text;
procedure InputData; var r,c:integer; begin Assign (f,'clear.dat'); ReSet (f); readln (f,kc,kr); setlength (m,kr+2,kc+2); k0:=0; for r:=1 to kr do for c:=1 to kc do begin read (f, m[r,c]); if m[r,c]=0 then inc(k0) end; Close (f); for r:=0 to kr+1 do begin m[r,0]:=1;m[r,kc+1]:=1; end; for c:=1 to kc+1 do begin m[0,c]:=1; m[kr+1,c]:=1; end; end;
function FreeC (col,r,u,d: integer; var num, ndm: integer):boolean; var i: integer; rez:boolean; begin rez:=true; for i:=r downto u do if m[i,col]=1 then begin rez:=false; num:=i+1; break end; for i:=r to d do if m[i,col]=1 then begin rez:=false; ndm:=i-1; break end; FreeC:=rez end;
procedure PrepareData; var e,ee,i,rr,cc,lm,rm,rn,cn:integer; begin setlength (mzero,k0); e:=0; for rr:=1 to kr do for cc:=1 to kc do if m[rr,cc]=0 then with mzero [e]do begin r:=rr; c:=cc; ru:=rr; while m[ru-1,cc]<>1 do dec(ru); rd:=rr; while m[rd+1,cc]<>1 do inc(rd); cl:=cc; while m[rr,cl-1]<>1 do dec(cl); cr:=cc; while m[rr,cr+1]<>1 do inc(cr); k:=rd-ru+1; setlength (mrg,k+1); for i:=1 to k do mrg:=0; mrg[0]:=ru; ku:=1; mrg[k]:=rd; kd:=1; lm:=c; umn:=ru; dmn:=rd; repeat while FreeC(lm-1,r,ru,rd,umn,dmn) do dec(lm); if (umn<=r) and (umn<>mrg[ku-1]) then begin ru:=umn; mrg[ku]:=umn; inc(ku) end; if (dmn>=r) and (dmn<>mrg[k-kd+1]) then begin rd:=dmn; mrg[k-kd]:=dmn; inc(kd) end; until lm=cl; rm:=c; umn:=ru; dmn:=rd; repeat while FreeC(rm+1,r,ru,rd,umn,dmn) do inc(rm); if (umn<=r) and (umn>ru) then begin i:=0; while (mrg<umn) and (mrg>0) do inc(i); if mrg<>umn then begin if mrg<>0 then for j:=ku downto i do mrg[j+1]:=mrg
; mrg:=umn; inc(ku) end; ru:=umn end; if (dmn>=r) and (dmn<=rd) then begin i:=k; while (mrg>dmn) and (mrg>0) do dec(i); if mrg<>umn then begin if mrg<>0 then for j:=k-kd to i do mrg:=mrg[j+1]; mrg:=dmn; inc(kd) end; rd:=dmn end; until rm=cr; if (ku=1) and (kd=1) then begin inc(kilk0); for rn:=mrg[0] to mrg [k]do for cn:=lm to rm do if m[rn,cn]=0 then begin m[rn,cn]:=2; dec(k0) end; ee:=0; repeat while (m[mzero[ee].r,mzero[ee].c]=0) do inc(ee); if ee<e then for j:=ee to e-1 do mzero:=mzero[j+1]; dec (e) until ee>=e; end; inc(e); end; end;
procedure Recurs; var e,lm,rm,pu,pd: integer; begin for e:=0 to length(mzero)-1 do begin if m[mzero[e].r,mzero[e].c]=0 then begin
for pu:=0 to mzero[e].ku-1 do for pd:=mzero[e].k downto mzero[e].k-mzero[e].kd+1 do begin lm:=mzero[e].c; while FreeC(lm-1,mzero[e].r,mzero[e].mrg[pu],mzero[e].mrg[pd],umn,dmn) do dec(lm); rm:=mzero[e].c; while FreeC(rm+1,mzero[e].r,mzero[e].mrg[pu],mzero[e].mrg[pd],umn,dmn) do inc(rm); inc(kilkist_ruhiv); for rr:=mzero[e].mrg [pu]to mzero[e].mrg [pd]do for cc:=lm to rm do begin if m[rr,cc] mod 3 = 0 then inc(m[rr,cc],3); if m[rr,cc] = 3 then begin dec (k0); if k0 = 0 then if kilkist_ruhiv<min_kilkist then min_kilkist:=kilkist_ruhiv end; end; if k0>0 then Recurs; dec(kilkist_ruhiv); for rr:=mzero[e].mrg [pu]to mzero[e].mrg [pd]do for cc:=lm to rm do begin if m[rr,cc] mod 3=0 then dec(m[rr,cc],3); if m[rr,cc] = 0 then inc (k0); end; end; end; end; end;
begin InputData; kilk0:=0; PrepareData; kilkist_ruhiv:=0; min_kilkist:=k0; Recurs; Assign (f,'clear.sol'); ReWrite (f); writeln (f,min_kilkist+kilk0); Close (f) end.
ЦитатаКовальчук_Олександр ()
А от олімпіадний рівень, навіть ІІ етап - то вже рівень студента 5 курсу КПІ. Вибачте, на таке я не підписувався. Занадто воно вже виходить за рамки шкільної програми з інформатики.
Якщо понизити рівень - не зможемо диференціювати "верхівку".
Якщо понизити рівень - не зможемо диференціювати "верхівку".
Для цього і є 5 задач. Кожна задача різної складності, так щоб можна було диференціювати не тільки верхи, а й низи та середину. Правда на останніх олімпіадах низи не було чим диференціювати, вони отримали нулі!
Окрім того - олімпіада - це велика додаткова позаурочна робота, яка не оплачується, але яку заставляють виконувати. А зараз після підвищення зарплати очікуйте півищеня вимог до всього...
И это все на фоне полного безразличия и инфантильности детей. Фанаты вымирают как класс. Раньше за мной бегало по 5 энтузиастов с параллели, сейчас по одному не найдешь. (Мотивацией занимаюсь больше чем надо.)
"Достойный" ответ. А вот такие условия, с Петьками которые задумались, меня всегда раздражают. Особенно много воды стало в ИКТ заданиях. Вспотеешь, пока до сути доберешься с этими Петьками и Маньками.
А вот такие условия, с Петьками которые задумались, меня всегда раздражают. Особенно много воды стало в ИКТ заданиях.
Ця "вода" називається "компетентнісна задача". Якщо серйозно, то задачу з "водою" цікаво читати не тільки тим учням які належать до типу "людина-знакова система". Якщо всі задачі формулювати формалізовано - втратимо частину потенційних "програмістів".
Не тільки в інформатиків така морока (сертифікація). Обласна методистка повідомила в напівприватній бесіді, що вже придумали критерії для рівня знань для вчителів іноземної мови: не здаси на С1 - понижують категорію до другої, не дотягнеш до В2 - міняй професію! От тільки не придумали ЯК і ХТО буде таку сертифікацію проводити щоб "числом поболее, ценой подешевле", бо здати езамени у котрійсь з "буржуйських" контор коштує 30-50 тис.грн!...Скоріш за все, буде якась "порнуха" за зразком міліцейської атестації...
Незабаром будемо мати репетиторів з сертифікації . Дуже неоднозначна ця сертифікація... Однозначно, що знати та навчити не у всіх перетинається. P.S. 40 спеціалістів-непедагогів прийдуть у школи
Не тільки в інформатиків така морока (сертифікація).
Та з інформатикою розберуся, а от як бути з отими різними ... "психологія, філософія освіти, педагогіка...", теорія яких звичайно після ВНЗ забулася... По новому "зубрити "" ?
Воно то так. Але у різних школах є різні "двоюшники". Є школи, де в класі 5-10 учнів і для них завдання 2*2/(2+2) порою непосильне. Зрозуміло, що проблема з математикою і це головна біль не вчителя інформатики чи вчителя з нахилом інформатики. То тут і рівень вчителя буде нижчим. Тому що для чого "парити мозги", якщо твоїх знань для них вистачить. І якщо вони перепишуть малесеньку програмку в Лазарусі із скріншоту, то це вже велика подія. Я теж за сертифікацію вчителів, але в межах розумного.