Пн, 23.10.2017, 10:43
Форум інформатиків України
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Вітання на форумі
Незнайомець
Вітаємо на форумі,
Незнайомцю!

   
зареєструйтесь
Перед реєстрацією обов’язково прочитайте:
Оновлення Учасники Пошук
Особисті повідомлення
Видавництво ’’Аспект’’ Видавництво

Сторінка 2 з 5«12345»
Модератор форуму: Ktara, Bandalak, НІКОЛЯ, volevikt 
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.3 Опитування » Які реформи в освіті Ви підтримуєте? (Прямий зв'язок з МОНУ)
Які реформи в освіті Ви підтримуєте?
Які реформи в освіті Ви підтримуєте?
1.Дванадцятирічна середня освіта[ 3 ][8.11%]
2.Дванадцятибальна система оцінювання[ 22 ][59.46%]
3.Зовнішнє незалежне оцінювання[ 29 ][78.38%]
4.Гуманітаризація освіти[ 2 ][5.41%]
5.Профільна освіта в старшій школі[ 17 ][45.95%]
6.Інформатизація освіти[ 31 ][83.78%]
7.Фінансова самостійність закладів освіти[ 14 ][37.84%]
8.Не підтримую жодної[ 1 ][2.70%]
Усього відповідей: 37
filnick Дата: Нд, 03.01.2010, 13:51 | Повідомлення № 1
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Шановні колеги! На мою думку настав час дати відповіді на питання, які не одноразово обговорювалися на форумі. Але крім огульної критики чи підтримки, прохання мотивувати свою відповідь. Маємо надію, що все таки управлінці, які вимагають від нас впровадження освітніх реформ почують безпосередню відповідь освітян, а не політиків чи чиновників.

[admin]Шановні форумчани!!!!!
Повідомлення, які не відповідають темі або несуть некорисний зміст будуть видалятись без попередження!!!


Відредаговано: Махновець_Ігор - Нд, 20.01.2013, 02:58
filnick Дата: Пн, 04.01.2010, 20:54 | Повідомлення № 16
Мудрий вчитель
Повідомлень: 2238
Нагороди: 7
Рейтинг: 124
Підтримав пп.2, 3 та 6 (12-бальну систему оцінювання, незалежне тестування та інформатизацію). Зрозуміло, що з певними зауваженнями. Особливо саме тестової форми незалежного оцінювання. Вона потребує серйозного вдосконалення.
Категорично не підтримую (про це писав у відповідних гілках) перехід на дванадцятирічну освіту та безпосередньо з ним пов'язану профілізацію середньої школи. Ці ідеї з'явилися після підписання Україною т.з. болонської угоди. Можливо автори згаданих реформ і бажали пошвидше "підвести українську освіту до європейських стандартів", але не зрозумілими залишилися самі поняття цих "європейських стандартів освіти". Нам запропонували формули "Вчити вчится", "освіта протягом життя", "формування життєвих компетенцій" та ряд інших. Але хіба цього не робили педагоги десять, двадцять, тридцять років тому? Дякуючи впровадженню гуманітаризації освіту повернули на шлях схоластики - дітей відучили думати. Цікаво, а кому в Європі потрібні наші гуманітарії, юристи, економісти, історики, філологи. Зате успішно наші реформатори знищили математичну, фізико-технічну підготовку школярів - вони виявилися непотрібними українській освіті.
vitali4 Дата: Вт, 02.02.2010, 08:41 | Повідомлення № 17
Часто заходить...
Повідомлень: 77
Нагороди: 0
Рейтинг: 5
Ще один камінь у бік 12-річної освіти: у 2012 році не буде жодного абітурієнта ВНЗ - випускника школи з України.
swetikccc Дата: Вт, 02.02.2010, 13:49 | Повідомлення № 18
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3906
Нагороди: 25
Рейтинг: 355
Quote (Andrey123q)
(-) Дванадцятирічна середня освіта - вік дітей при закінченні школи, різна підготовка дітей які приходять у 1й клас, занадто розтягнуті програми

Наші діти при в ступі в корейські ВУЗИ молодші від усіх на два три роки.
Quote (pasichov)
А все разом - знищення одного з суттєвих (і небагатьох!!!) позитивних спадків минулого - високого рівня загальної середньої освіти за нашою безпосередньою участю.

Вона вже знищена(для провінції це 100%), залишилося ще декілька ліцеїв і все (надіюсь і Ваш )
Тестування як самоціль зло,в трубу пролітають діти що набрали під 200 на перших курсах нормальних ВУЗІВ. а середнячки що отримали класичну "радянську освіту" наплаву.
salal Дата: Вт, 02.02.2010, 15:35 | Повідомлення № 19
Прописаний назавжди
Повідомлень: 272
Нагороди: 2
Рейтинг: 18
Згоден і підтримую позицію filnick. Але підтримав лише ЗНО та інформатизацію освіти. Звісно з умовою їх вдосконалення.
12-бальна система оцінювання, така, якою вона є зараз, на мій погляд незручна і при точному її дотримуванні дуже складна.
А після змін минулого року спеціалістами МОНУ загальних критеріїв оцінювання 12-бальна система сама стала неточною і дуже розмитою. Тобто не зовсім визначеною. А отже, точно дотримуватися її критеріїв просто неможливо.
Особливо в групі достатніх та високих оцінок. Чого варті поняття "повні, глибокі знання" для оцінки 10, "гнучкі знання в межах вимог навчальних програм" - для 11 та "системні міцні знання в області та в межах вимог навчальних програм" - для 12.
Особисто я не розумію поняття "гнучкі знання", не розумію, що мають на увазі, коли знання називають "міцними ". Міцність - це здатність об'єкту чинити опір руйнуванню. Що мається на увазі, коли вказується, що для 8 балів учень повинен мати достатні знання?
Не розумію чому для 11 та 12 балів вказані межі знань, які слід контролювати ("в межах вимог навчальних програм"), а для 10 балів - ні.
Взагалі повинен бути такий підхід:
- наступний бал=попередній бал+приріст
- кожне поняття в критеріях повинно бути однозначно означеним

А якщо не змінити критерії оцінювання і не зробити їх більш визначеними, то діапазон суб'єктивного відхилення від об'єктивної оцінки може бути досить великим. Вчителю це зручно, коли оцінює він, але не зручно, коли його оцінку перепровіряють.
Взагалі, попередня система оцінювання була і більш зручною і більш зрозумілою, а значить і зручною в роботі. Не даремно ж вузи від неї не відмовляються.

swetikccc Дата: Вт, 02.02.2010, 16:21 | Повідомлення № 20
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3906
Нагороди: 25
Рейтинг: 355
Quote (salal)
А якщо не змінити критерії оцінювання і не зробити їх більш визначеними, то діапазон суб'єктивного відхилення від об'єктивної оцінки може бути досить великим. Вчителю це зручно, коли оцінює він, але не зручно, коли його оцінку перепровіряють. Взагалі, попередня система оцінювання була і більш зручною і більш зрозумілою, а значить і зручною в роботі. Не даремно ж вузи від неї не відмовляються.

В вузах зовсім бардак з оцінюванням.
як і при 5 так і при 12 головне зло суб'єктивність,
Приклад
У мене син після закінчення ліцею по фізиці і математиці мав 10(знання на рівні випускника педінституту), і випускники нашої школи з дванадцятками. )))))))
gromko Дата: Вт, 02.02.2010, 16:42 | Повідомлення № 21
Лінуксоїд
Повідомлень: 2606
Нагороди: 26
Рейтинг: 333
1. Щодо 12-річного навчання у загальноосвітній школі, то, виходчи з наших сьогоднішніх реалій, це занадто (підтримую Ю.Я.Пасіхова). Хоча для школи це додаткові години :)
2. Дванадцятибальна система не привнесла нічого нового у нашу освіту, але назад вже не повернемось (у Росії пробують ввсести десятибальну систему, поки що експеримент)
3. ЗНО - за, як засіб подолання корупції при вступі (хоча у минулому році скільки тисяч було "дітей шахтарів"?). Щодо тестової оцінки знань випускника, то не варто ремствувати, що вона приведе до "отупіння" - більшість моїх випускників готувались не "по тестам", а по підручникам і посібникам, міцні знання є безумовним підґрунтям високого балу на ЗНО. Дехто говорить, що випускники вчать тільки ті предмети з яких здають ЗНО - за моїми спостереженнями це не так, хоча вони визначаються із переліком предметів заздалегідь, але ЗНО з біології не впливає на стан успішності з інформатики. Хоча багато підтримують новацію МОНУ, щодо "винесення" ЗНО "за школу" (саме з цим отримали цьогорічний кунець навчального року та ДПА), особисто я проти - випускники 2008 року без проблем здали ЗНО в квітні і потім не здавали ці предмети в школі (що як раз і "розвантажило" їх). Минулорічні травневі "канікули" для випускників були безглуздою ідеєю, яка вкотре "поламала" навчальні плани та структуру навчального року. За всіма ознаками все йде до того, що ЗНО буде проводиться на базі ВУЗів, і воно перетвориться на одну з форм вступних іспитів -тобто непогану в своїй основі ідею зведуть нанівець
4. Гуманітаризація освіти - цього я не розумію, хоча і не один десяток років працюю в школі. Освіту не можна "зрівноважити", розподілити рівномірно кількість навчальних годин різних освітніх галузей. Саме це (поява в інваріантній частині навчального плану етики, естетики, художньої культури, курсу "людина і світ" і т.п.) привело до нівелювання ролі точних наук (що було за СРСР, коли школа була політехнічною), що "відгукнеться" (вже почалося) на нашому науковому потенціалу країни. До речі, колись пропонували виступити на засіданні РМО вчителів математики - "Гуманізація процесу викладання математики" :)
5. Профільна освіта - безумовно "за", але, чесно кажучи, не бачу можливості реалізувати її у повній мірі. Якщо це профільні спецкласи та профільні навчальні заклади, то це реально, але як бути тим, яких даний профіль не влаштовує? У містах можна перейти до іншої школи (класу), що саме по собі негативно впливає на психіку дитини, а як бути в селі? Нещодавно перечитував нову концепцію профільної освіти і дійшов до думки, що ефективності від такої "реформи" не буде (особливо в сільських районах).
6. Інформатизація освіти - "за" (а як же інакше), але інформатизація сама по собі безпосередньо не впливає на якість знань учнів (як і діапроектор чи шкільний телевізор у недалекому минулому), за якість знань у першу чергу відповідає вчитель, все залежить від його фахових навичок та майстерності.
7.Фінансова самостійність закладів освіти. Це цікава ідея, яка, при належному фінансуванні, має місце. Сьогодні школа (в особі її директора) повністю залежна від районних (міських) відділів освіти. Фінансуються всі школи "під одну гребінку" - заробітна плата, нарахування на заробітну плату, енергоносії, харчування 1-4 класів, відрядження і це, практично все. Копійки виділяються на поточні ремонти (про капітальні годі і говорити). Економічна "самостійність" вигідна перед усім школам з великою кількістю учнів, оскільки бюджетне фінансування розхраховується саме за цим показником, - їх фінансування у цьому випадку повинно збільшитись. Для "малих" шкіл більш доцільніша існуюча "кооперативна" форма фінансування.
Фінансова самостійність не передбачає збільшення "поборів" з батьків (що саме по собі є протизаконним), а всього лиш надає змогу закладу освіти більш доцільно розподілити кошти - можна переглянути штатний розпис школи, зменшити кількість "посадових одиниць", а вивільнені кошти "перекинути" на придбання та ремонт комп’ютерів, або ввести нову посаду - лаборанта кабінету ІКТ, головне, щоб це все було у межах бюджету. Разом з тим це покладає на керівництво шкіл надзвичайну відповідальність щодо планування видатків бюджету школи. Буду закінчувати, бо про бюджет можна багато говорити - маю практику.

Andrey123q Дата: Вт, 02.02.2010, 16:45 | Повідомлення № 22
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1236
Нагороди: 3
Рейтинг: 84
Quote (swetikccc)
знання на рівні випускника педінституту

що ви маєте на увазі? Те що випускники педінститутів мають такі мізерні знання, що їх можна прирівняти до випускників-відмінників ліцеїв? Чи те, що у випускника ліцею знання настільки грунтовні, що порівнюються з базою знань, що дає педінститут?

Quote (swetikccc)
В вузах зовсім бардак з оцінюванням.

не в усіх звичайно. бардак є скрізь, і того варті окремі приклади.
swetikccc Дата: Вт, 02.02.2010, 17:19 | Повідомлення № 23
Ветеран спілкування
Повідомлень: 3906
Нагороди: 25
Рейтинг: 355
Quote (Andrey123q)
що ви маєте на увазі? Те що випускники педінститутів мають такі мізерні знання, що їх можна прирівняти до випускників-відмінників ліцеїв? Чи те, що у випускника ліцею знання настільки грунтовні, що порівнюються з базою знань, що дає педінститут?

Звичайно друге, але ж і сучасні випускники педвузів понизили планку.
Нажаль у нас просто деякі навчальні заклади називаються ліцеями.
І УФМЛ дійсно дає пристойну підготовку(класичну)


Відредаговано: swetikccc - Вт, 02.02.2010, 17:20
vitali4 Дата: Вт, 02.02.2010, 19:42 | Повідомлення № 24
Часто заходить...
Повідомлень: 77
Нагороди: 0
Рейтинг: 5
Quote (swetikccc)
Щодо 12-річного навчання у загальноосвітній школі, то, виходчи з наших сьогоднішніх реалій, це занадто (підтримую Ю.Я.Пасіхова). Хоча для школи це додаткові години

12-річне навчання це катастрофа для школи. Спитайте у теперешніх 9-класників "хто піде в 10-й клас". 3-4 руки піднімуться. Так що класи не наберуться, отже годин не буде зовсім. 12-річне навчання перетвориться на 9-річне. А потім діти підуть в коледжи, технікуми, ПТУ. Гарно це чи пагано, не знаю, але школу ІІІ ступеню можна поховати. Може я й драматизую. Може так як в Штатах краще.
Andrey123q Дата: Вт, 02.02.2010, 19:55 | Повідомлення № 25
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1236
Нагороди: 3
Рейтинг: 84
Quote (swetikccc)
Звичайно друге, але ж і сучасні випускники педвузів понизили планку.

Знаєте, я іноді порівнюю знання які дає скажімо школа (нехай це навіть математичний клас ліцею) зі знаннями скажімо фіз-мату пед університету, але вибачте школа це капля, а от фіз-мат це посудина літра 3и. Це якщо враховувати, що кількість інформації на фіз-маті на декілька порядків (порядок=10) вище і складність також. Тому як на мене в цьому плані порівнювати нема чого. Школа це дітсадок, навіть якщо в ліцеях там шось і дадуть накшталт матриць, рядів, границь чи інтегралів. Школа це в основному розв'язування прикладів, теорії там мізер.
А от в плані відповідності випускників рівню вимог, то це звичайно інша мова. Кого можуть того й вчать у ВНЗ, не всі ж студенти аси, є такі що приходять і множити в стовпчик не можуть. Відповідно і випускники виходять не найкращі, хто дотягне, а кого відрахують.
Хоча знаєте з власного досвіду скажу, як приклад: на фіз-мат приходять як правило учні які в школі математику знали найкраще від усіх, а от уже в пед. університеті витягують до рівня одиниці (5-10%), всі інші просто тягнуть воза - просто наскільки різний рівень вузівської математики порівняно з шкільною. Хоча звичайно як відомо математика це найелементарніша наука :) - без іронії.
Це щодо математики, з фізикою аналогічно, але трохи простіше. Це моя думка.


Відредаговано: Andrey123q - Вт, 02.02.2010, 20:02
salal Дата: Вт, 02.02.2010, 20:39 | Повідомлення № 26
Прописаний назавжди
Повідомлень: 272
Нагороди: 2
Рейтинг: 18
Переглядаючи повідомлення, які стосуються 12-бальної системи оцінювання, зрозумів, що більшість форумчан нею задоволені. Але хочу запропонувати експеримент-самоперевірку.
1. Візьміть ручку і аркуш паперу і з голови без підказок запишіть загальні критерії оцінювання навчальних досягнень учнів, які були прийняті у минулому році. (Звісно, що ви повинні це зробити без проблем, бо постійно ними користуєтеся при оцінюванні).
2. Поясніть, за якими критеріями ви визначите, чи "знання учня є достатніми" (8 балів), чи "учень добре володіє вивченим матеріалом" (9 балів). Що відрізняє ці два поняття? І чим ці поняття відрізняються від "гнучких знань ", які слід продемонструвати учню, щоб отримати 11 балів? Як ви будите визначати "міцність знань", які потрібні для 12 балів?
dpi Дата: Вт, 02.02.2010, 22:00 | Повідомлення № 27
Досвідчений вчитель
Повідомлень: 1438
Нагороди: 1
Рейтинг: 39
Візьміть ручку і аркуш паперу і з голови без підказок запишіть загальні критерії оцінювання навчальних досягнень учнів по п'ятибальній системі.

Відредаговано: dpi - Вт, 02.02.2010, 22:01
salal Дата: Вт, 02.02.2010, 22:29 | Повідомлення № 28
Прописаний назавжди
Повідомлень: 272
Нагороди: 2
Рейтинг: 18
Quote (dpi)
Візьміть ручку і аркуш паперу і з голови без підказок запишіть загальні критерії оцінювання навчальних досягнень учнів по п'ятибальній системі.

Я розумію про що Ви.
Справа в тому, що багато вчителів сприймають 12-бальну систему як подроблену 4-бальну. В дійсності це не так. При наймні задум був не такий. А це означає, що ці вчителі й досі користуються критеріаями 4-бальної системи, хоча узаконено існують нові критерії, які, починаючи з 8 балів, досить не зрозумілі. В спірній ситуації довести свою правоту, посилаючись на критерії, практично неможливо.
Andrey123q Дата: Вт, 02.02.2010, 22:35 | Повідомлення № 29
Досвідчений учасник
Повідомлень: 1236
Нагороди: 3
Рейтинг: 84
Quote (salal)
Справа в тому, що багато вчителів сприймають 12-бальну систему як подроблену 4-бальну. В дійсності це не так.

Але ж і 12и бальна система також рівнева. А саме якщо я не помилюясь: Початковий, Середній, Достатній та Високий рівень.


Відредаговано: Andrey123q - Вт, 02.02.2010, 22:37
Bandalak Дата: Ср, 03.02.2010, 00:11 | Повідомлення № 30
Лідер форуму
Повідомлень: 5437
Нагороди: 37
Рейтинг: 247
Quote (vitali4)
у 2012 році не буде жодного абітурієнта ВНЗ - випускника школи з України.

Це спеціально так задумано, щоб вступна кампанія не заважала проведенню футбольного чемпіонату! ;)

Quote (gromko)
Хоча для школи це додаткові години

Для інформатики годин стало навпаки - менше!!!
Форум інформатиків » РОЗДІЛ I: ІНФОРМАТИКА, ПРОБЛЕМИ, ОБГОВОРЕННЯ, ВИРІШЕННЯ » 1.3 Опитування » Які реформи в освіті Ви підтримуєте? (Прямий зв'язок з МОНУ)
Сторінка 2 з 5«12345»
Пошук:


© Форум інформатиків України, 2007-2017.